Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja als we zo beginnen mogen wij ook 100 mensen tegelijk op bezoek in huis omdat achter de voordeur niet gehandhaafd mag worden en het dus wettelijk gezien wel mag. Het wordt aan alle kanten zeer dringend afgeraden.

27 likes

Het probleem is dat ze zich technisch gezien wel aan de regels houden omdat volgens de grondwet een ieder het recht heeft zijn godsdienst of levensovertuiging te belijden, individueel of in gemeenschap, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Das hartstikke goed omdat in de geschiedenis religieuze samenkomsten van verschillende groepen vanuit onderdrukking regelmatig verboden werken.
De wet kan alleen maar uitzondering voor de volksgezondheid pushen buiten de gebouwen, dus kerk, moskee, synagoge etc.

De meeste anderen houden zich echter gewoon aan de richtlijnen op een paar klojo’s na.

5 likes

Die maatregel is een dringend advies en geen wet dus vooral doen :wink:

Ik vind het persoonlijk ook onverstandig dat kerken dit doen maar ik ben dat gezeik van geenstijl&friends er over ook wel een beetje zat.

Dringend advies waar je boetes voor kunt krijgen. Tenzij je gelovig bent en je doet alsof de borrel bij het gebed hoort.

Verder ben ik het met je eens dat de media niet die kerken moet lastig vallen. Maar dat er gewoon wat dingen aangepast moeten worden in de wet.

Tsja ik word een beetje moe van dat verschuilen achter ja maar het is maar een dRiNgEnD aDvIeS hoor. Lekker makkelijk. Je kan ook iets doen uit belang voor je medemens zonder dat oom agent je daartoe moet dwingen.

33 likes

Eerlijk gezegd vind ik die verslaggever ook heel vervelend heel opdringerig

Dat kan ik me heel goed voorstellen, pff dat zal wat worden…

1 like

Jaa powned is meestal ook kut. Maar dan hoef je ze nog niet omver te rijden of in elkaar te slaan.

Oke ik keek net het nieuws en daar werd aan een corona wappie gevraagd je staat hier voor je vrijheid maar je brengt daar ook de volksgezondheid in gevaar.
En toen zei zij jaa we staan hier in de buiten lucht enzo en blabla en we hebben groeps imuniteit…HUH ahha hoe dan.

10 likes

Absoluut geen reden voor maar ik kan ze niet zo aanzien vind ze altijd vet irritant

1 like

God kun je nagaan als het moslims bij een moskee waren geweest die die journalisten hadden aangevallen. Ik vind de publieke reactie hierop echt heel mild.

59 likes

Als het een moskee was dan stond die moskee in de fik waarschijnlijk. Dus wie heeft er met pasen wat te doen?

disclaimer voor de politie (DIe vrij weinig doet in urk maar goed) dit is een grap.

10 likes

Ik lees net dat de groep die vandaag op museumplein is opgepakt een gebiedsverbod tot 6 juni heeft gekregen!

Zullen helaas nog steeds mensen komen, maar hopelijk blijft dit deel gewoon weg.

3 likes

:clown_face:

afbeelding

18 likes

Noem mij één strandtent die zijn deuren opengooit en dan van een groot deel van dit land groot gelijk krijgt?

Ik vind het excuseren van deze kerken echt achterlijk. Het is ook niet alsof ze geen alternatief hebben. Mijn oma (75), zeer gelovig, volgt al ruim een jaar online kerkdiensten. Die krijgt ze met een linkje. De moskee hier op de hoek hield met het offerfeest het gebed buiten. Het koste wat kost samenkomen is gewoon wangedrag wetende dat de wet jou daarin ondersteund. Dat je critici daarop fysiek belaagt kan al helemaal niet. Het toont aan dat je gewoon niet met de vrijheid die je hebt kan omgaan én bij elk geloof anders dan het christendom is de publieke reactie honderd keer erger. We tolereren het extreme deel van het christendom echt al veel te lang.

42 likes

Niet van m’n zure werk profiteren :laughing:

2 likes

Noemt de VVD ons nou zure kantoortrutten?

5 likes

Ik heb dit al eerder gezegd maar ik vind het ook fucking beledigend dat er wordt gesuggereerd dat je als aanhanger van een geloof meer behoefte hebt aan samenzijn met je gemeenschap of dat dat belangrijker is dan voor de rest van ons? Ik heb mijn ouders niet geknuffeld sinds maart 2020, stelletje kuttekoppen.

31 likes

Eindelijk een livestream van de Ever given!

3 likes

Ik heb hier gisteren een aflevering van de snijtafel over gekeken. O.a. dit, de arrogantie om je eigen samenzijn boven behoeftes van anderen te plaatsen. Want theater, kroeg maar ook gewoon je familie is allemaal ondergeschikt en soort ordinaire behoeftes

1 like