Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Vooral als je ziet dat hun stemmen het verschil hadden gemaakt hier.

5 likes

Is er ook te vinden waarom ze tegen zijn?

De tweede motie wordt dus alsnog aangenomenā€¦ Wel raar dat ze zoā€™n fout maken

ā€˜een foutjeā€™

Haha, lekker een Rutte strategie toepassen. Alles wat je niet uitkomt met een verkleinwoord benoemen.

7 likes

Bedoelen ze niet dat het een fout is in de notulen en niet dat ze per ongeluk verkeerd hebben gestemd?

1 like

Een oepsiedepoepsie! Hebben we het niet meer over!

Vreemd inderdaad van GroenLinks maar ook belangrijk om idd te vragen waarom ze zo gestemd hebben. Soms stemt een partij ogenschijnlijk raar maar dan is het inderdaad omdat ze een andere (bijv langere termijn) aanpak willen. Ik herinner me dat er ook zoiets gebeurde met bijv die zorgbonus, dan dacht ik van sommige politici HOEZO ben je tegen? En dat was dan omdat ze het een doekje voor het bloeden vonden which, fair. Soms is alleen kijken naar stemgedrag op individuele moties niet helemaal representaties. Ben verder geen GL stan ofzo maar wel belangrijk om door te vragen.

7 likes

Ze zijn vorige week ook nog zelf (met D66) met deze motie gekomen

en;

oh en vond dit ook nog;

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/geen-geld-en-geen-werk-sluiting-drijft-sekswerkers-tot-wanhoop~a6181eec/

Vind het zo vreemd dat er amper iets voor deze branche geregeld wordt. Het is legaal in Nederland, dan je nu toch ook iets van hulp bieden. Heel apart.

18 likes

Nouja legaalā€¦ Alles wijst erop dat de politiek liever geen sekswerkers steunt, ook door alle andere wetgeving.

1 like

Ik hoor net in het nieuws op de radio dat de politie gaat stoppen met hun app waar je zaken kan melden. Dit door te weinig animo. Ik zie dat die app al een tijd bestaat en vraag me af of ik de berichtgeving mbt de invoering heb gemist? Weet een van jullie dit? Ik kan mij best voorstellen dat ik het wel ooit heb meegekregen maar niet heb opgeslagen of compleet heb gemist.

Het was mij namelijk niet bekend dat dit bestond en toen ik een tijd terug een manier zocht met de politie te chatten/appen omdat ik me in een onveilige situatie bevond en onmogelijk kon bellen zonder mezelf verder in gevaar te brengen, kwam ik dit niet tegen. Het zou jammer zijn dat een handig medium verdwijnt omdat te weinig mensen weten van het bestaan. Maar het kan dus zeker ook aan mij liggen

14 likes

Insert sassy commentaar over mensen die blijven geloven dat het investeren/ontzien vanuit de overheid in grote bedrijven een positief effect heeft op de welvaart van de onderliggende samenleving

23 likes

ā€œVolgens regeringspartij AKP is de inhoud van het verdrag niet in lijn met de traditionele familiewaarden in de Turkse samenleving. Ze nemen aanstoot aan de uitleg van gendergelijkheid, die volgens hen homoseksualiteit ā€˜propageertā€™ en de deur openzet naar vrije interpretaties van sekse.ā€

Vreselijk weer. Na 10 jaar verdrag weer verder terug in de tijd terwijl geweld tegen vrouwen in Turkije alleen maar oploopt.

6 likes

Godverdomme wat word ik toch down van dit soort berichten

3 likes

Oploopt maar ook dankzij Social steeds meer in beeld komt. Dagelijks worden er helaas vrouwen vermoord waarvan er veel moorden zijn die geens geregistreerd worden. De moorden worden met veel sensatie besproken in de dagelijkse talkshows waar er zoveel aan victim blaiming wordt gedaan. Dankzij Erdogan blijven we teruggaan in de tijd. Ik word er misselijk van.

1 like

Hier staat een link met de uitspraak.
1 like

Volgt iemand de boot die al uren vastzit in het Suezkanaal ook? Ik vind het stiekem geweldig (wel kut voor al die wachtenden)

https://www.instagram.com/p/CMxEKHanW62/

zij staat op de boot erachter en in de comments geeft ze wat info haha

2 likes

update: nog steeds vast. en voor dit gebeuren tekende deze boot een dickpick hahaa

23 likes

Ik kwam hier ook over posten, net deze thread gelezen:

Al die boten ook die nu moeten wachten :scream: Zal nog wel even duren tot het allemaal opgelost is, de Ever Given lijkt stevig vast te zitten.

1 like

Ja geweldige thread he! ik blijf gewoon vesselfinder checken (tot gistermiddag nooit van deze site gehoord).

2 likes

Haha ja ik ben opeens ook helemaal invested in een schip/kanaal/sector die me een week geleden helemaal gestolen hadden kunnen worden. Ach ja je moet iets doen om het thuiswerken draaglijk te houden

7 likes