Haha excuses is niet nodig hoor. Maar inderdaad, die reactie van de kul was veeeeel te laat en denk ook wat @Kauai zegt, tot nader order dat diploma intrekken. Ze hadden veel meer mogelijkheden om sancties op te leggen dan ze nu gedaan hebben.
Ik blijf het bizar vinden dat kranten dit ontgroeningsritueel blijven noemen. Dit is gewoon marteling en moord. Als een vereniging vol prima slimme mensen doelbewust weigert doopcharters te ondertekenen en vervolgens een âontgroeningâ organiseert waarvan ze weten dat het risico op ernstige schade of overlijden reĂŤel is, heeft het niks meer met ontgroening te maken. Liters alcohol laten drinken en dan de kraan dichtdraaien? Daar alleen al kan je aan overlijden. Uren in ijskoud water? Kan je ook aan overlijden. Zien dat iemand gevaar loopt en niet handelen? Strafbaar. En dan onder deze omstandigheden over iemand heen plassen en poepen. Echt what the fuck.
Edit: en ik blijf maar denken. Reuzegom is volledig wit en de zwarte jongen sterft. Kan geen toeval zijn.
Je zult maar de partner/huisgenoot/het kind van zoân agent zijn en dat er dan mensen voor je huis staan. Ziekelijk. Voor die agenten echt heel erg.
Hoe lang zal het nog gaan duren totdat seksueel overschrijdend gedrag op universiteiten serieus wordt aangepakt? Je zal maar college krijgen van deze vent en dan horen dat je klacht ongegrond is omdat vier door Kinnegin zelf geworven mannen zeggen dat t niet zo is. Sowieso bizar dat deze afdeling mag blijven bestaan met alle idioten die het voortbrengt.
de decaan van de faculteit post nu dit op twitter:
Welk doel dient dit stuk? Als er klachten zijn pakken we die op. Als er fouten worden gemaakt gaan we na wat beter moet. Daar zijn we constant mee bezig. Door dit stuk maakt NRC dat alleen maar moeilijker. Privacy is cruciaal en naming and shaming helpt niet
en dat wordt geretweet door de (scheidend) rector. ik denk dat iedereen het er over eens is dat er niet voor eigen rechter moet worden gespeeld en mensen niet zomaar voor de leeuwen moeten worden gegooid maar dit lijkt een gedegen onderzoek door oa een van de betere kranten naar iets wat al ontzettend lang speelt. als de betrokkene om zijn privacy zou geven zou hij zich niet zo hebben moeten gedragen (op meerdere platforms in meerdere rollen). om alles (na zoveel jaar!) nog binnenskamers te houden en dat via twitter te communiceren lijkt mij als decaan niet zoân slimme zet
Philip Huff heeft een goed draadje dat hierop in gaat. https://mobile.twitter.com/huffphilip/status/1357985424346656771. Vind het echt bizar dat een decaan en rector doen alsof het hier over een privepersoon in een privefunctie in een niet publieke organisatie gaat. Iemand reageerde ook al âwaartoe dient de papagaai in de mijnâ. Precies dat. Bizar dat he dat als decaan en rector niet snapt. Alleen al het feit dat er blijkbaar geen studenten te vinden zijn die met naam en toenaam verhaal durven te doen zegt alles over het giftige klimaat dat daar heerst.
sorry had per ongeluk mijn bericht verwijderd, hier is het weer:
Bedankt voor je link! Daar ga ik zo even naar kijken.
Ik vond dit ook schokkend uit het NRC artikel:
Een andere student neemt vóór zij haar klacht indient een collega van Kinneging in vertrouwen, niet wetend wat te doen. Hij is universitair docent van dezelfde afdeling en mailt terug dat dit soort dingen bij Kinneging âal vaker (âŚ) zijn gebeurd waarbij zijn grillige karakter en zijn intimiderende wijze van argumenteren een evident grote rol hebben gespeeldâ. Hij laat weten dat âopenbaarheid enerzijds nodig is, anderzijds belemmerend werkt [voor] carrièrekansenâ. Op 29 mei schrijft hij: âIk ken hem nu al bijna 25 jaar als collega en het wordt de laatste jaren steeds erger. Daar kan ik een boek over schrijven waar W.F. Hermans bleek bij zou afsteken.â Desgevraagd zegt de docent tegen NRC dat die laatste opmerking een beetje overdreven was. âJe wilt blijk van begrip geven. Ik neem terug dat het steeds erger wordt. Dat is pastorale overdrijving.â
Hoe kan een universitair docent zwart op wit aan een student sturen dat het belemmerend is voor carrièrekansen, en daarmee machtsmisbruik en intimidatie legitimeren? Wat voor werkklimaat heerst daar dan, dat zoiets genormaliseerd en gecommuniceerd wordt naar studenten (je toekomstige collegaâs)? En daarna jezelf vrolijk semi-intellectueel laten gaan met die literatuurverwijzing wat echt totaal ongepast is als iemand je in vertrouwen neemt en zoiets bij jou aankaart.
Adopties uit buitenland opgeschort om misstanden, lopende zaken wel afgerond
Pittige conclusies, heel goed dat het wordt opgeschort. De vraag is nu of het systeem ooit wel goed kan werken. De commissie stelt de instelling van een expertisecentrum voor iig
Hoop echt dat er nu eindelijk gewerkt gaat worden naar een praktijk waarin het kind en welzijn van het kind centraal staat. Want dit is allesbehalve nieuwe informatie.
Echt fuck deze twee. Het is niet de taak van de journalistiek om jullie organisatie te evalueren en discreet met verbeterpunten te komen. Kan echt woest worden om deze houding.
Weet iemand een objectieve site/bron waar ik goed de verschillen tussen D66 en GL kan vinden? (Sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen.)
Ik denk om eerlijk te zijn dat je iets te vroeg bent, volgens mij komen al die dingen eind februari online.
Hij is niet knap!!! En ik hoop dat zijn nieuwe coronakapsel jullie allemaal nu voor eens en altijd geneest van dit waanidee:
Youâve been scammed!!
Hier het artikel nog:
Echt gadverdamme
Het doet me pijn dat dit kapsel ervoor nodig was, maar ik ben toch blij dat jullie nu tot de juiste conclusie komen! Mijn volgende crusade richt zich op Wopke, die niet knap is maar alleen maar lang.
Je vergeet Hugo de Jonge die op een of andere manier terug zal komen als een boemerang als we niet oppassen.
Love yourself, ezw.
Gen Z denkt daar anders over.
Dat filmpje van hem onderaan het artikel⌠hij is zoân sukkel