Nee hoor ik weet er helemaal niets over eigenlijk, dit heb ik allemaal gehoord in die podcast van NRC van gisteren en die podcast van NPO! Weet ook niets over Zhirinovsky, dus als iemand anders daar wat over weet? Graag!
Als je âweet dat je niks weetâ (Socrates) ben je al veel verder dan veel anderen die deelnemen aan het publieke debat! Nee grapje. Zal de podcast luisteren!
Ik ook niet (Tilburg)
Vinden jullie het trouwens gek om als witte cisvrouw een functie bij bij1 in te vullen? Ik twijfel om te solliciteren, maar wil niet het gras voor de voeten van een andere kandidaat wegmaaien.
Ik denk: gewoon doen. Maak je twijfels bespreekbaar, maak het kenbaar dat jij ook ruimte wil maken voor iemand anders. Maar ja, dat zegt ik als witte (abled) cisvrouw
Oh ik heb net gemaild en ben wel ingedeeld als stembureaulid en krijg binnenkort mn benoeming. Heel heel leuk
Lijkt mij geen probleem! Zolang je je wel bewust blijft van je privilege. Er is nu gewoon een groot team van mensen nodig bij bij1 die zich inzetten.
Ben je al lid van de partij :)?
Edit: wat vriendinnen van me zijn er ook actief bij! Ik zelf heb nu de tijd niet maar wil het uiteindelijk wel.
Pfff mijn eerste gedachten was: mooi zo. Maar als je dan leest dat een van de advocaten in hoger beroep gaat omdat de jongeren al gestraft zijn met het opschrijven van een opstel
Hoop zo dat deze lui nog vast komen te zitten, zo walgelijk.
Wow wat ziek dit. Waarom zijn deze lui niet berecht voor doodslag, mishandeling en het laten verdwijnen van bewijs? En waarom is er maar 1 persoon die deze âontgroeningâ moest ondergaan? Hier zit zoveel meer achter.
Het proces moet nog komen maar is voorlopig uitgesteld. Er waren drie jongens die de ontgroening moesten doorlopen. De anderen zijn in het ziekenhuis beland en enkel Sanda Dia is overleden.
Zo klinkt het niet, als een advocaat zegt âze zijn al gestraftâ. Bizar joh. Thanks voor je extra info, staat wel weinig in dat artikel eigenlijk.
Die lui zijn ook allemaal rijkeluiszoontjes waarvan de ouders ook weer een gigantisch netwerk hebben. Een beetje dat corpsbal idee. Die advocaten doen er ook alles aan om toch weer vertraging op te lopen in de zaak of op een andere manier onder dingen uit te komen.
Oja dat ze al eens gestraft zijn slaat op het feit dat ze van de KULeuven al eens gestraft zijn geweest en een opstel moesten schrijven over hun daden. De universiteit heeft die straf nu dus pas verzwaard en ze buiten gesmeten.
Stel je kind overlijdt en de daders moeten een opstel schrijven. Ik word niet goedddd.
Die zaak loopt nog, dat ze van de universiteit verwijderd zijn is een beslissing van de KU Leuven zelf.
Het belachelijke hieraan is dat het om 18 betrokken studenten ging. Dus 11 ervan zijn ondertussen al afgestudeerd en merken hier dus verder niets van!? En ik neem aan dat diegenen die het meest verantwoordelijk/leiders waren ook tot de ouderen/afgestudeerden horenâŠ
Jawel, wat @Aquiver hierboven ook al zegt, er is nog strafonderzoek gaande, dit is alleen een beslissing van de universiteit.
Van deze maatregel misschien niet meer ze gaan wel berecht worden.
Ja dat weet ik, maar toch jammer dat het zolang duurde voordat deze beslissing er was. Ik zou het eerlijker vinden als de leiders ook geschorst werden.
Dat had ik niet begrepen, ik dacht dat je mensen die niet meer ingeschreven staan en afgestudeerd zijn niet kon schorsen.
Oh sorry zo bedoel ik het ook niet! Ik bedoel als de universiteit deze beslissing bijvoorbeeld een jaar eerder al had genomen, dan waren er misschien nog niet zoveel afgestudeerd.
Gewoon diploma intrekken, wegwezen