Waarom Rutte (en beetje VVD) zo populair zijn.
Edit: deze wel denk ik? @Desertflower
Yes! Thanks
Ja ik vraag me af of mijn gegevens ook door verkocht zijn. Ben toevalligerwijs al twee keer gebeld door irritante verkopers etc in de afgelopen 3 dagen.
Echt idioot wel
Dat zal vast wel! Ook zo bizar dat zoiets gewoon gebeurd bij een overheidsinstantie.
Ja, zeker bizar. Las wel dat Follow the Money al in juni had geschreven over de keuze voor het callcenter en dat dat omstreden was.
Moet wel eerlijk zeggen dat niks me meer verbaasd in hoe er in Nederland wordt omgegaan met de coronacrisis.
hoeveel fotoās kan je met een appel op de fiets hebben
Dit Twitter-draadje is toch ook wel heel interessant. Is van Daniƫl Verlaan, de journalist die dit aan het licht bracht.
Het egoĆÆsme van mensen zal me altijd blijven verbazen
Overigens begrijp ik niet goed waarom er geen strengere wetten bestaan rondom wie een sociale huurwoning kan krijgen. Zoals waarom ze niet naar je vermogen mogen kijken. Waarom kan iemand met bij wijze van spreken miljoenen spaargeld of 50 huizen in bezit een sociale huurwoning krijgen? Dat je ƩƩn koophuis mag bezitten terwijl je in een sociale huurwoning woont voor het geval je net hebt gekocht en er nog niet in kan, okƩ, daar kan ik nog bij. Maar waarom wordt er dan bijvoorbeeld niet verplicht gesteld dat je moet aantonen dat je binnen een bepaalde tijd in die koopwoning gaat trekken? Ik ben echt totaal niet iemand die vindt dat mensen al hun privacy moeten opgeven t.b.v. vergaande controle op alle sociale voorzieningen (zoals die vrouw met die boodschappen en uitkering), maar dit is toch wel het andere uiterste. Mensen die het echt nodig hebben moeten 10 jaar wachten terwijl rijke mensen die woningen bezet houden. Ik kan er echt niet bij.
Heel goed artikel, het systeem klopt nu echt niet! Dank voor de tip.
@Dr.Watson Ik vraag me af, zou het verstandig zijn om je gegevens te laten verwijderen door de GGD?
Of zal het nu toch al āte laatā zijn.
Ik zie hier dat hij er ook iets over zegt, maar dan moet je dus contact gaan zoeken met je GGD en daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin in
Oh chill dit, ik heb ze net gelijk een bericht gestuurd dat ik uit de database gehaald wil worden. Op de website van de GGD kun je een algemeen contactformulier invullen, was 1 minuut werk!
Aaah fijn dat het zo makkelijk kan! Ga ze ook maar mailen
Nou echt makkelijk en transparant gaat het niet, ik kreeg een mail terug met een linkje naar een website met informatie, op die website staat dan weer een PDF met veelgestelde vragen, en ergens in die pdf staat dat je een bepaald nummer moet bellen als je je gegevens wilt laten verwijderen
Ah ik dacht oke ik ga ze ook mailen, kleine moeite dan!
Maar blijkbaar toch niet.
Ga het toch maar doen, een BSN krijg je maar 1 van dus better safe than sorry.
Edit: ik zie ook staan dat ik binnen 1 maand antwoord krijg, haha ja als je dan pas een link stuurt duurt het nog zeker drie maanden
Is dit trouwens het bestand dat je bedoelde?
Ja pff kreeg ook een bericht dat ze nog contact opnemen
@Floepsie @Vaiana Weet niet of dit per regio anders werkt, maar ik heb net zelf gebeld met de GGD van mijn regio. Die zeiden dat ik het corona callcenter moest bellen. Dat heb ik gedaan, zij hebben me toen een e-mailadres gegeven en een soort wachtwoord (letters en cijfers) wat ik daarnaartoe moest mailen. Dus dat heb ik net gedaan en als het goed is wordt het nu verwijderd.
Edit: Sorry @Floepsie Ik zie nu je vraag pas. Ja dat document inderdaad. Zie nu pas dat daar nog niet eens het telefoonnummer in staat, maar dat ze je weer terug naar de GGD verwijzen.
Pffff dat komt morgen dan wel
Haha ja dan zou je in een loop blijven zitten waar ze naar elkaar verwijzen.
Fijn dat het toch nog redelijk makkelijk gelukt is! En voor de info!
Als ik niks hoor ga ik misschien ook maar even bellen met dat callcenter, een maand wachten op een antwoord waar ze me naar iemand anders sturen is wel erg lang (en dan ben ik het allang vergeten ook).
Ik vind dit altijd zo dubbel. Aan de ene kant ben ik namelijk ook voor strengere controle en strengere regels, maar aan de andere kant denk ik dat er maar 1 groep mensen is die hier uit eindelijk de dupe van gaan worden: mensen die officieel te veel verdienen voor een sociale huurwoning maar te weinig om iets anders te kunnen betalen. Ik vind het eigenlijk ook niet de schuld van die mensen zelf dat ze zo tussen wal en schip hangen.