Zag dat per 1 februari deze tool online kwam voor de nieuwe verkiezingen. Ik sla hem even op!
Zo moest ik bij de Europese verkiezingen heel erg lachen dat mijn ouders (70) op Volt hadden gestemd. Ik wist niet eens dat ze die partij kenden Ze waren ook nog enigszins beledigd toen ik zei dat ik het niet van ze had verwacht.
Mijn vader is even oud en stemt ook bijna altijd op een vrouw om deze reden Daarnaast ondersteunt hij een aantal vrouwen in de lokale politiek omdat hij graag ziet dat zij slagen en mogelijk ook doorstromen naar de Kamer. Hij is met pensioen en doet dit puur vanuit zijn idealen. Ze mogen hem altijd bellen voor (gratis) advies en zeker nu tegen de verkiezingen gebeurt dat best regelmatig.
We zijn het niet altijd eens met elkaar, maar ben ook echt trots op hem dat hij dit doet
Ah dit vind ik ook heel lief!
Er is nog hoop voor boomers
Was er niet een nieuwe term voor wholesome boomers? Iets van bloomers ofzo haha
Ugh mijn vader roept nog dat het gaat om kwaliteit en niet om geslacht :@ En bij de vorige verkiezingen heeft ie op de SGP gestemd. Maar wie weet is er nog hoop.
Awh bloomers klinkt wel heel schattig
Ik vind dit echt zo een raar verhaal geworden. Waarom delen ze al deze informatie?
Beetje late to the party maar heb net het artikel van de Correspondent gelezen en ādiscriminatieā of āetnisch profilerenā wordt niet genoemd? I am shook maar toch ook niet.
Wat ik zo erg vind nu is dat de publieke opinie gelijk verandert. Zie online hoop reacties van āWij werken voor die uitkering van haarā etc. Waarom zien mensen niet in dat wij voor ā¬7000 tegenover elkaar worden uitgespeeld terwijl als grote bedrijven eindelijk normaal belasting gaan betalen, hebben we dit gezeik niet. ā¬7000 is echt niks voor een bedrijf, overheid, gemeente. Echt jammerā¦ en erg voor die mevrouw uiteraard.
Heb je dat op1 fragment gezien? De correspondent vindt dus dat er niet etnisch geprofileerd is, want ja de gegevens waren geregistreerd en dat was fout, maar er is niet aangetoond dat ze gebruikt werden.
Nee heb dat fragment niet gezien. Mooi dat zij dat even bepalen terwijl de Belastingdienst zelf ook al heeft gezegd dat het etnisch profileren was.
Ik had het daar toevallig met mn vriend over gisteren, dat mensen zoān verkeerde inschatting hebben over geld, hoeveel ze hebben en hoeveel een ander daarom mag hebben en waar ze zelf staan in het leven.
Zoveel mensen denken dat ze rijker zijn dan ze echt zijn maar realiseren zich niet echt dat ze in verhouding maar een kleine handvol tegenslagen verwijderd zijn van zelf in armoede leven. Terwijl ze zelf denken dat ze 1 promotie/erfenis/lotterijlot van een daadwerkelijk rijk leven zittenā¦ Terwijl een bruto maandinkomen van 3200 of 1800 of 1200 natuurlijk hartstikke dicht bij elkaar zitten eigenlijk vergeleken bij een inkomen van 10.000
Want die ā¬7000 vertaalt zich naar ā¬ 33 euro per weekā¦ En al die mensen doen alsof ze haar hoogstpersoonlijk dat geld uit hun eigen zak hebben betaald.
Maar wat je zegt , 7000 is hartstikke weinig voor een instantie en precies die mindset, dat iemand die jij lager hebt zitten voor wat dan reden ook dan direct iets van jou neemt is de reden dat we zo vast zitten.
Kunnen we ons even op die 999 koekjes gaan richten? En zorgen dat iemand een auto Ć©n A-merk frisdrank mag hebben zonder aan de schandpaal te worden genageld.
Zo eens met je!
Ik denk dat het bovenstaande ook de reden is dat de VVD nog steeds boven aan de peilingen staat en niet zo zeer omdat er geen beter alternatief is.
Mocht je samengevat willen weten over de toeslagenaffaire, dan is deze video echt een aanrader vind ik
Mooi verwoord! Ik heb hetzelfde ook over hoe er gepraat word over daklozen, zo verwijtend alsof ze het zelf verkeer hebben gedaan.
Nou het is ook echt totaal niet moeilijk om dakloos te raken. Wil men ook maar moeilijk geloven maar je hoeft maar een paar tegenslagen achter elkaar te hebben en geen (of misschien wel maar niet voldoende) achterban en je bent de Sjaak.
Als aanvulling op wat jij zegt:
Het aantal daklozen dat op straat beland vanwege āgrote tegenslagenā zoals ontslag of een scheiding is relatief klein, maar de meeste daklozen hadden in de jaren voordat ze dakloos werden een zeer laag inkomen en vaak psychische problematiek. Dit geeft alleen maar aan dat als je die mensen op dat moment al opvangt, het dakloos zijn wellicht voorkomen kan worden. Het is de schuld van ons allemaal of in ieder geval van de mensen die op partijen stemmen die sociale vangnetten en de (g)gz uitkleden.
Eigenlijk zouden mensen moeten stemmen zonder dat ze rekening houden met de positie de ze zelf innemen in de maatschappij, want in principe kan iedereen dit overkomen. Stel je zou nu weten dat je over een paar jaar zelf dakloos bent, waar zou je dan nu op stemmen? En waarom kun je die compassie niet voor een ander opbrengen?
En weet je, natuurlijk bestaan er mensen die dakloos worden door hun eigen schuld* of die profiteren van een uitkering of wat dan ook, maar waarom vinden we het altijd zo belangrijk om daar op te focussen i.p.v. de mensen die worden geholpen. Ik heb liever dat 1 persoon misbruik maakt en er 9 geholpen worden dan dat die 9 niet geholpen worden omdat die 1e persoon misbruik maakt. Dat weegt toch veel zwaarder? (Dat percentage is ook lang geen 10% trouwens.)
Overigens, over daklozen en achterban:
Zelfs al hebben dakloze mensen een achterban, dan staan die vaak ook machteloos. Het probleem is niet opgelost door je dakloze familielid of kennis in huis te nemen. Althans, dat is in de meeste situaties niet iets dat je van mensen kunt verlangen en ook niet iets dat de situatie beter gaat maken. Normale/niet opgeleide mensen kunnen dat soort zorg helemaal niet verlenen. Iemand wordt niet voor zijn lol dakloos en die onderliggende problemen los je meestal niet op door iemand bij je te laten slapen. Daar hebben we gewoon goede hulpverlening voor nodig.
*overigens maakt het het toch ook helemaal niet minder erg als iemand wel dakloos is door zijn eigen schuld? Ik snap nooit zo goed waarom mensen dat zo belangrijk vinden.
Bedankt voor je aanvulling! Met achterban zat ik nog te denken aan die mensen die niet op straat leven maar van bed naar bed gaan (slapen bij vrienden/families zeg maar), maar dat was niet duidelijk door mij verwoord. En ik denk dat als je een goede achterban hebt, je je niet alleen voelt staan op de wereld en weet dat mensen om je geven ook al staan ze machteloos en kunnen ze je niet helpen. Ben het verder echt helemaal met je eens!