Bron: Anton Dingeman in Trouw
Ja inderdaad, āWe geven mensen allesā want een klein beetje geld wat je toegestopt krijgt staat gelijk aan waardering en erkenning dat jij ook een volwaardig persoon bent en je niet hebt gevraagd om beperkingen waardoor je niet FINANCIEEL kunt bijdragen zoals je wilt. Want alles draait weer om geld en de angst dat er iets van je afgepakt wordt.
Wat pas echt eng is, is afhankelijk zijn van mensen die vinden dat jij er niet toe doet.
Vreemde hersenkronkel. Ik snap dat je reizen wilt beperken, maar iemand met een leefloon die familie gaat opzoeken in het buitenland is echt niet meer of minder een gevaar dan een miljonair die op skivakantie gaat. Wel weer typisch een geval van macht willen uitoefenen over mensen die hulp nodig hebben.
Huh dat is gek inderdaad, of verbied alle reizen of niet, maar om zoān specifieke groep aan te pakken is wel apart. Kun je beter enkel noodzakelijke reizen toelaten en de rest beboeten/niet het land uit laten gaan (zoals een skireisje). Weet niet hoe dat nu geregeld is in BelgiĆ« maar dit is wel een apart voorstel ja
En dat komt dan van een CD&Vāer, zo christelijk vind ik zijn voorstel anders niet .
Maar hoe weten ze dat leefloners naar het buitenland gaan? Ben daar benieuwd naar, verder ben ik het met je eens.
Wat vreselijk en zo krom.
Ik ben het kamerdebat over de toeslagaffaire aan het kijken en Omtzigt slaat in zijn betoog zoān enorme spijker op zijn kop over alle zaken die moeten worden veranderd.
edit: ik weet 100% zeker dat ik niet had geklikt op jouw antwoorden Kali, excusez-moi
Ik snap niet waarom Omzigt niet de lijsttrekker van het CDA is, dat had best een slimme zet geweest. Of wil Rutte dat nietš
Ploumen zei over Rutte dat het niet zo mag zijn dat hij met een appel in zijn hand en een glimlach op zijn gezicht voor zijn verantwoordelijkheden wegfietst haha wat een beeld, klopt precies.
Zou dit nou eens aan Rutte blijven kleven? Ik heb vanmiddag het debat een beetje meegekeken en ik kreeg toch wel de indruk dat het er een stuk harder aan toeging dan normaal. Snap ook eigenlijk niet dat je als VVDer niet een andere lijsttrekker wil nu.
Gladde aal is het.
Dit is gissen hoor, maar zou dat niet ook horen bij de campagne? Vanuit de VVD lijkend dat ze het serieus menen en enigszins het boetekleed aantrekken en vanuit de oppositie dat ze er keihard voor gaan en dat ze de VVD-ban nu echt willen gaan breken. Een soort herhaling van de soundbites voor de ministerraad afgelopen vrijdag waarin men zei dat het zo echt niet langer ging. Gezien de peilingen kan je andere partij zijnde niet echt om de VVD heen.
Ik vind Omtzigt fantastisch, maar ik denk dat hij het best op zijn plek is als kamerlid (eventueel fractievoorzitter). Ik betwijfel of hij de beste partijleider zou zijn. Hij gaf zelf ook al aan dat hij als hij als partijleider zou zijn gekozen in de kamer zou blijven als het CDA een coalitiepartij zou worden.
(Het is dat ik nooit op een witte man zou stemmen en het CDA ook maar niks vind, verder ben ik echt fan van die man.)
Ik had het weekend zoān leuk gesprek met mijn vader over politiek en nieuws. We zitten qua politieke voorkeur niet helemaal op Ć©Ć©n lijn, maar we hadden het over de verkiezingen en dat ik nog twijfel. Toen gaf ik aan dat ik sowieso op een vrouw stem en het liefst een vrouw die net wel/net niet een zetel krijgt en hij vond dat zoān goed idee en zei meteen dat hij dat ook gaat doen omdat hij vindt dat er meer vrouwen in de kamer moeten. Mijn vader is 71, vind het zo fijn en bijzonder dat we het op dit soort vlakken zo met elkaar eens zijn.
Dat is precies wat https://www.stemopeenvrouw.com/ ook adviseert, ken je dat? Is ongeacht wat je stemt. Ze hadden vorige keer rond de verkiezingen handige tool, maar ik zie 'm nu nog niet.
Oh wat leuk! Ik stem ook altijd op een vrouw. Maar hoor zo vaak dat mensen dat niet snappen of onzin vinden.
Ahh daar word ik echt heel blij van
Haha ik ben al lang blij dat mijn vader tegenwoordig op een partij stemt waarbij er Ć¼berhaupt vrouwen op de lijst staan. (Hij stemt nu meestal ChristenUnie, maar vroeger vaak SGP )
Dit is dus echt nog een stap te ver voor hem helaas.
Ik denk dat mijn vader hierin (helaas) sowieso een uitzondering is, ongeacht zijn leeftijd. Maar hij is altijd wel vooruitstrevend geweest qua denkbeelden en was in zijn jeugd ook nogal een vrije geest haha.