Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik kijk nu de livestream van de PvdA en ze houdt ook meteen wel een goed sociaal-democratisch verhaal. Veel aandacht ook voor ongelijkheid, door Corona maar ook daarbuiten. Ik heb vorige verkiezingen al op haar gestemd maar ben ook oprecht blij met deze keuze. Ik hoop dat ze het goed doet!

4 likes

Voorbeeld van op elkaar letten en alert zijn.

19 likes

De PVDA heeft mijn kans voor een stem wel heel erg vergroot nu!

Ligt eraan of die persoon de koers bepaalt.

Ik zal nooit en te nimmer op GL stemmen zolang Jesse Klaver daar de leider is, met zā€™n maniertjes en zā€™n popi jopi ideeĆ«n. Onder Femke Halsema was dat wel een partij waarop ik zou stemmen (maar was toen te jong)

Ploumen vind ik een hele goeie keuze, ik wil heel graag een vrouwelijke premier dus mijn stem ging richting D66, ondanks dat ik eigenlijk meer een sociaaldemocraat ben. Dat Ploumen er nu is over Asscher doet me wel sterk twijfelen weer PvdA te stemmen.

21 likes

Duidelijk filmpje NOSop3

1 like

Ja zeker, standpunten die ik belangrijk vind, liggen heel vaak bij PvdA en GL dicht bij elkaar. Dan kan een lijsttrekker daar verschil in maken (maar niet per definitie). Ik zou ook graag een keer een vrouwelijke premier willen zien. Maar ook hoe groot de kans is dat een linkse partij de grootste wordt. Strategisch stemmen dus. Ik ben sowieso nooit honkvast geweest.

1 like

sowieso tof dat over de hele lijn bij de PVDA nu vrouwen bovenaan staan, TK, EK, EP en partijbestuur

5 likes

Haha ja dit is zo goed als precies mijn gedachtegang in dezen :sweat_smile:

1 like

Jawel, en soms ook niet. Ik zweef ergens tussen GL, PvdD en PvdA. Vorige verkiezingen heb ik niet op PvdD gestemd, omdat ik Marianne Thieme niet helemaal vertrouwde. En toen het rommelde in die partij en ik las hoe er met mensen om wordt gegaan die niet helemaal het dogma volgen, was ik tevreden met die keuze.

Het programma van PvdA vond ik te weinig uitgesproken groen/ duurzaam / klimaatgericht, en koos daarom niet voor hen, ondanks dat ik Liliane Ploumen en ook Asscher hoog heb zitten. Ben totaal geen fan van Jesse Klaver, en zijn lijsttrekkerschap bracht mij aan het twijfelen, maar ik koos voor iemand op de lijst (Laura Bromet) die zich veel met veen, (biologische) landbouw en natuur/klimaat bezighoudt, en ben tot op de dag van vandaag tevreden met mijn keuze.

3 likes

Wat heeft de serveerster goed gehandeld zeg!! Heel fijn voor deze jongen dat er hulp is gekomen. Mijn hart breekt voor hem!

2 likes

Ja hoor deze sociaal democratische fangirl is on board!! Bye Jesse je was een eenmalige vergissing, ik ga terug naar rood :two_hearts:

24 likes

Ow mensen, wat zou het toch heerlijk zijn om een minister-president te hebben die met een heerlijke zachte g spreekt. <3

10 likes

Hehe

21 likes

Took them long enough

4 likes

Wel hilarisch dat de belastingdienst die tot vorige week eerste schuldeiser wilde zijn, nu andere organisaties oproept om de schulden ook kwijt te schelden. Alsof die andere organisaties deze mensen hebben aangemerkt als fraudeur. En alsof 30.000 euro de werkelijke schade dekt

13 likes

Oh @Shaaar vanavond Bregman en Frederik bij Op1, ik hoop dat iemand de 25 paginaā€™s tevoorschijn haalt :smirk:

5 likes

Ohneeee ik ga sowieso niet kijken dan thanks voor deze waarschuwing :heart::heart::heart:

1 like

Zal ik voor Ć©Ć©n keer een uitzondering op mijn principes maken en op1 kijken?

2 likes

Hoe kan je ook een schuld kwijtschelden die nooit opgelegd had mogen worden omdat die niet terecht was (of een schuld volgend daaruit), nu lijkt het weer alsof iedereen barmhartig met de hand over het hart strijkt hier terwijl dit een logisch gevolg van de werkelijkheid is.

23 likes

Zouden dit soort artikelen dan ook aangehaald zijn bij Op1?

Niet dat ik het Ć¼berhaupt kijk verder.