Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

De mensen die nu gepakt zijn zijn onterecht als fraudeurs bestempeld, dus dat is al iets heel anders. Verder waren het geen Bulgaren maar vooral gewoon mensen met ‘buitenlandse’ namen. De andere vraag die je stelt is, mag je profileren als je weet dat er onder bepaalde groepen meer misbruik voorkomt en nja dat antwoord is officieel nee want we hebben in Nederland zoiets als een verbod op discriminatie en gelijkheid voor de wet. Maar goed de politie doet het ook dus er zijn genoeg mensen die vinden dat dat wel mag maar het maakt het niet minder discriminerend.

3 likes

Bakken vol geld G. Nee maar echt ik denk dat een gemiddelde Dirk jan nog meer fraudeert dan heel Bulgarije bij elkaar.

11 likes

Ik ben dan wel benieuwd of ze bij zo’n prins(?) Bernhard of andere huisjesmelkers veel kunnen vinden

4 likes

“Of je even aan ons je schulden wilt afbetalen die je zonder onze wanpraktijken niet zou hebben gehad. En snel een beetje !!1!”

:rage:

Ik begrijp er niks van. Die mensen zijn toch onterecht beschuldigd van frauderen. Waarom moeten ze dan deze zogenaamde schuld terug betalen? Dat wordt toch kwijtgescholden of gewoon verwijderd aangezien ze niet hebben gefraudeerd.

1 like

Volgens mij gaat het om boetes wegens de originele schuld niet betalen oid :roll_eyes: echt belachelijk. Dat kan toch niet anders dan alsnog kwijtgescholden worden.

Helaas hebben er ook mensen door alle stress en schulden andere schulden gemaakt als gevolg van. Waardoor ze ene gat met het andere gat zijn gaan opvullen

Of zijn ze heel veel gaan werken om schulden in te lopen waardoor ze meer hebben verdiend en dan weer in de knoop met andere toeslagen kwamen

Kut systeem

1 like

Die minimaal 30K is toch om nu zsm de eerste schulden af te betalen, los van eventuele compensatie nadat alle schulden afbetaald zijn? Wellicht is nu geld krijgen om schulden af te betalen sneller dan per individu kwijtschelden? Dus zelfde resultaat maar andere (lastig te begrijpen weg)? Al kan ik me niet voorstellen hoe het moet voelen om geld dat je krijgt om schulden veroorzaakt door de blastingdienst af te lossen weer af te moeten dragen aan de belastingdienst

Edit: ja dus https://over-ons.belastingdienst.nl/versnellen-en-verruimen-gedupeerde-ouders-krijgen-30-000-euro/

Ook wel heel erg klaar met dit soort hot takes van de Corrie

Was het ~de dynamiek~ die mensen zwartjes noemde?

11 likes

Ik vind eigenlijk dat dat geld een schade vergoeding moet zijn. En dat die schulden ernaast gewoon kwijtgescholden moeten worden. Mja goed ik werk niet voor de roverheid dus heb er verder ook weinig over te zeggen natuurlijk haha.

2 likes

Dat dat blijkbaar zó ingewikkeld is, simpelweg een som geld overmaken en schulden waar je als overheid zelf schuldeiser van bent kwijtschelden, vind ik zó tekenend voor hoe er met mensen wordt omgegaan. Nog steeds is het superbelangrijk dat het 100x wordt gecheckt, nagelopen etc. etc. Want stel je toch voor dat iemand een duizendje te veel krijgt of dat er toch een onverwachte fraudeur tussen zit. Kom op man, die mensen hun levens heb je verwoest, gun ze eens wat in plaats van je te verschuilen achter bureaucratie.

Vooralsnog lijkt de Belastingdienst weinig geleerd te hebben van dit gigantisch falen.

11 likes

Ze krijgen 25% van het totale schuldbedrag als compensatie.

1 like

Waaaauw applaus, dank dank dank, staande ovatie voor de overheid voor deze goedhartigheid.

echt wtf fuck ze allemaal

7 likes

Ja, die moral high horse van ze ook altijd, het wordt steeds doorzichtiger

1 like

Hahaha het valt me nog mee dat ze niet zo iets hebben van " Oh ja rot voor je hier heb je een boekenbon"
Want zon houding hebben ze nu wel een beetje ( De overheid)

4 likes

En dat de bijstandspionage dan langskomt en je een boete krijgt omdat je nieuwe boeken in de kast hebt staan

5 likes

Wat stel jij voor?

Oh wauw ben ik in de positie om iets voor te stellen? wat een eer. Kwijtschelden, alles, en schadevergoeding.

4 likes

Dat is toch wat er gaat gebeuren?

1 like

Zoals het er nu voorstaat moet de schadevergoeding gebruikt worden om schulden terug te betalen die gemaakt zijn door de VALSE, RACISTISCHE beschuldiging van fraude. Dus nee dat is nu nog niet wat er gaat gebeuren.

2 likes