“Tijd voor ons wekelijks VRIJMIBO willie”
Maar ik snap nog steeds niet waarom je vindt dat er hard wordt geoordeeld over politici?
Het kabinet valt nu omdat ze anders volgende week in de kamer moesten debatteren over dit rapport en dan worden weggestuurd door Jesse Klaver is vernederender dan nu zelf opstappen en dat zelf kunnen framen als nobel, integer en simpele Hollandse jongen op de fiets naar de koning. Dit is ook een kans voor lijsttrekkers om te laten zien waar ze zogenaamd ‘voor staan’ en dat ze het Mark Rutte heus wel moeilijk gemaakt hebben en dat ze het anders willen gaan doen. Iedereen, de opstappers incluis, gebruikt deze situatie op een professionele manier (laat zien dat hij beschikbaar wordt voor andere klussen, laat zien verantwoordelijkheid te willen nemen, gaat dit opnemen in de biografie, etc).
Ik heb me vaak geschaamd en andere mensen zich zien schamen, dat ziet er anders uit. Dan ga je niet even jezelf prijzen of je vertrekkende collega in het zonnetje zetten. Dit is geen ‘val’. Dus ik vraag me af wat er precies voor zorgt dat jij medelijden met hen voelt? Hoe wordt dat opgeroepen door deze situatie?
Als wij zoiets flikken op ons werk of op werk betrokken raken in zo’n slepende jarenlange affaire worden we ook ontslagen. Niks zieligs aan.
Hahaha Markie die met één hand aan het stuur bij het paleis wegfietst hoopte dat hij op de trappers zou gaan staan om de puberjongen fiets stylo compleet te maken
Wheelie met blikje energy in je hand
Hallo mark kan alles. Die zie ik ook nog wel bijklussen bij deliveroo ofzo als demissionair toch niet zo druk is als hij dacht
Jij vat het echt goed samen, thanks.
@Oenkie ik vind dat (al helemaal in deze situatie) wel normaal. Ik vermoed (en vooral hoop) dat je zelf niet direct te maken hebt met de gevolgen van deze affaire.
Over normaal gesproken; vind je dit wel normaal? https://www.ad.nl/politiek/afplakjesdag-woede-en-wantrouwen-over-zwartgelakte-dossiers-toeslagenaffaire~ac089cad/ of dat kamerleden na 100x vragen een document krijgen en dat ze dat krijgen in lettergrootte 2?
Er zijn mensen depressief geworden, huwelijken gesneuveld, mensen zijn op straat gezet. Mensen hebben alles verloren wat ze hadden en zijn er nog steeds niet uit. Dit gaat wel ietsje verder dan oepsie foutje im only human.
De verantwoordelijken moeten gestraft worden voor hun misdaden, want dat zijn het. Een tribunaal zou goed zijn. Alleen dat is rechtvaardig.
Wat een stom liveblog van de NOS met allemaal nutteloze info. Ik citeer:
Premier Rutte weg bij koning op Huis ten Bosch
Premier Rutte heeft het paleis verlaten. Hij is ongeveer een half uur bij koning Willem-Alexander geweest om het ontslag van zijn kabinet toe te lichten. Rutte liep de trappen af, pakte zijn fiets en reed het hek door. “Een goed weekend”, zei hij tegen de wachtende pers.
??? boeiend???
Ik word sowieso knetter van die liveblogs van de NOS, 95% is fucking bullshit, kap er gewoon mee en schrijf een normaal nieuwsartikel waarin alleen de relevante info helder uiteen wordt gezet. Welk merk appeltjes Rutte op de fiets eet lijkt me tamelijk irrelevant voor zo ongeveer alles, tenzij hij aandelen heeft in een appelbedrijf en er zo sluikreclame voor maakt.
Mee eens!
Ik vind het wel jammer dat Rutte zichzelf en de VVD waarschijnlijk volledig kan sparen doordat Wiebes is geofferd. Not enough
Heeft Mark het woord ‘sorry’ eigenlijk al in de mond genomen? Serieuze vraag, ik vraag me af of er nou formele excuses zijn gemaakt.
Typisch ook, wij veroordelen zogenaamd te hard terwijl blijkt dat het juist andersom is (de overheid die burgers ten onrechte als fraudeurs bestempel).
En daar juist al veel te lang mee weg is gekomen.
En terecht veroordelen ook want ze hebben hun taak niet goed uitgevoerd, andersom is het niet zo terecht.
Ja. Ik dacht net nog over dat aspect van schaamte; waarom moeten die bestuurders nu weer een podium krijgen voor zelffelicitatie en kijk eens hoe mooi ze naar de koning fietsen terwijl de slachtoffers zich jarenlang hebben moeten verstoppen en schamen. Ik begrijp deze (media)keuzes ook niet. Dat aftreedverhaal kennen we nou wel, waarom dat nu ook gaan uitmelken. Dat kan bij zomergasten, in de LINDA., conference van Youp, geschiedenisboeken en politieke biografieën ook nog wel.
Maar de overheid IS toch ook je vijand als die je racistisch bejegent, etnisch profileert, vals beschuldigt, onterecht bestraft en niet serieus neemt?
Ik denk niet dat je van mensen die alles zijn kwijtgeraakt kunt zeggen dat zij ook over de brug moeten komen om die kloof te dichten en dat zij ook maar ‘even weer aan het vertrouwen moeten werken’ om ‘samen weer te gaan bouwen aan dit gave land’. Nee, het is niet zo 1:1 als je hier wilt schetsen.
edit: typoosss
Als ik je redenatie goed volg mag je dus als je slachtoffer bent van deze affaire de overheid als ‘vijand’ zien, maar mag je als niet-slachtoffer niet sympathiseren met deze slachtoffers?