Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Helemaal mee eens Geert :thumbsup: (nu op tv)
wie had dat gedacht

2 likes

Alle oppositiepartijen pakken hun moment

2 likes

Doei Rutte, oh nee wacht het is alleen voor de sier.

5 likes

:scream::scream::scream::scream::scream:
Een VVD’er die stelselmatig belangrijke informatie heeft achtergehouden?! Onvoorstelbaar

24 likes

Ze hebben Hoekstra, die had vanuit zijn positie ook alle informatie en had kunnen ingrijpen. En ze zijn mede verantwoordelijk voor het kabinetsbeleid van Rutte III.

Maar ze zullen er inderdaad wel mee wegkomen.

1 like

Persco nu!

@Twijfelaa ach jesses :frowning: :frowning:

nou ben benieuwd hoeveel verantwoordelijkheid rutte persoonlijk neemt in deze persco. ik vrees nul en lekker algemeen over “we” spreken.

2 likes

Erger me kapot aan dat passieve taalgebruik.
‘Het is misgegaan.’
‘Er zijn fouten gemaakt.’
‘Er is gefaald.’

Lekker makkelijk. Neem eens verantwoordelijkheid. IK HEB HET VERNEUKT bedoel je.

30 likes

Wie is er nog meer benieuwd bij welk overheidsorgaan Wiebes nu bestuurder gaat worden?!

18 likes

Of lekker ergens bij een oliemaatschappij in het bestuur ofzo.

4 likes

Rutte geeft Wiebes nog publiekelijk complimenten mee bij zijn vertrek. Hoe misplaatst is dat. Niks ten nadele van Wiebes, maar juist volledig vanwege de reden van vertrek.

16 likes

ja dit maakt me zo fucking boos. ik vind dit zo laf, typisch vaatdoek gedrag.

1 like

Wat een slap verhaal dit.

1 like

Ergens waar hij met zijn creativiteit tot mooie oplossingen kan komen :heart_eyes::heart:
Liefs Mark

Oef Mark was nog niet voorbereid voor de eerste vraag

4 likes

Eigenlijk zou het kabinet zelf al die dossiers van de ouders nu moeten gaan afhandelen. Geen andere topbanen of de verkiezingen in maar keihard werken om iedereen zo snel mogelijk te helpen.

3 likes

geen nuance? De nuance is dat Rutte zelf al 10 jaar lang bij elke keer dat hij in opspraak komt vanwege zijn eigen wanbeleid iemand anders opoffert. Meer nuance heb je niet nodig. Dat Wiebes nu per direct opstapt is de enige juiste keuze. Dat Rutte na de zoveelste affaire waarbij hijzelf direct betrokken was nu de volgende verkiezingen opnieuw in wil gaan als lijsttrekker is schandalig. Daar heb je de nuance. Niemand moet totaal naar de vernieling, ze moeten gewoon hun politieke verantwoordelijkheid serieus nemen.

32 likes

Heel eerlijk te zijn vind ik dat de hele toeslagenaffaffaire door de pers nog best wel minder heftig wordt weergegeven. Want het is gewoon afschuwelijk wat er gebeurt is. Een letterlijk voorbeeld van institutioneel racisme.

13 likes

Rutte is ook wel echt koning “een eind weg lullen” jeetje

1 like

Ik snap niet waarom ze al die mensen niet gewoon een flinke som geld kunnen geven? Hoe moeilijk is het nou om dat uit te zoeken, dit kan toch niet zo lang wachten zeg jemig. Ik snap dat het goed bekeken moet worden maar die 30000 kan je dan toch gewoon alvast overmaken

1 like