Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Heeeee wie werd er toen premier? :slightly_smiling_face::gun: (ik ben de smiley dit is geen doodsbedreiging aan Rutte, AIVD) maar guttegut wat is het toch een goede leider in deze zware tijd!

3 likes

Is gewoon het hele idee achter conservatief zijnā€¦ ā€˜nu weten we tenminste wat we hebben/waar we aan toe zijnā€™. En ook het idee dat linkse partijen het geld dat mensen nog hebben van ze willen afpakken. En ā€˜wanneer hebben we een succesvolle linkse regering gehad? NOOITā€™ ja dat gaat zo ook niet echt lukken hĆØ.

Bron: VVD-stemmers die ellende in hun eigen omgeving zien/hebben en toch weigeren te geloven dat rechts dit heeft veroorzaakt

1 like

Ja zo bijzonder hoe deze man met alles weg komt. Hij weet niet of hij dingen weet, heeft zogenaamd aan cruciale zaken die hem in een negatief daglicht kunnen stellen geen herinnering, maar het leek allemaal van hem af te glijden.

2 likes

De wekelijkse persco na de ministerraad is in de middag, hopelijk kan ik hem live kijken

Dit vond ik wel een goed artikel over waarom Rutte hierin niet ongeschonden uit de strijd hoort te komen

2 likes

Dubbelpost sorry maar ik had net echt een natte dagdroom dat PvdA Aboutaleb lijsttrekker maakt (hoe tof ik Arib of Ploumen ook zou vinden, maar denk dat hij echt stemmen kan trekken) en dat deze affaire misschien dan toch eindelijk een einde maakt aan die achterlijke loyaliteit aan de VVD en we dan een prachtig links/midden kabinet krijgen :heart:

6 likes

Ik zou het echt van de daken schreeuwen als Arib lijsttrekker wordt. <3

3 likes

Het erge is dat dit nu als een utopie klinkt.

3 likes

Ja eens. Terwijl het eigenlijk gewoon een realistische optie hoort te zijn

1 like

Ik merk dat ik me echt erger aan de berichtgeving rondom de nieuwe lijsttrekker van de PvdA. Er staan twee goede vrouwen op 2 en 3 van de lijst maar in de berichtgeving hoor ik de hele fucking tijd over allerlei mannen die weer mee zouden moeten dingen: Nijboer, Timmermans, Marcouch, Aboutaleb. Kom op mensen. Geef die vrouwen nou eens het vertrouwen wat ze verdienen na jaren presteren.

30 likes

Ik begrijp deze punten en vind ook niet dat deze punten niet benoemd hoeven te worden als het gaat om een afweging in lijsttrekkerschap en welke kwaliteiten daarvoor nodig zijn. Maar Ploumen is bijvoorbeeld minister geweest en heeft veel goed werk verricht op het gebied van vrouwenrechten en arbeidsomstandigheden (ook als kamerlid) terwijl een Henk Nijboer alleen kamerlid is geweest. Een goed kamerlid maar die heeft dan toch minder bereikt. Arib is alom gerespecteerd als voorzitter en was dat ook al als kamerlid. Misschien zijn ze minder debater en meer bestuurder of komen ze juist goed uit de verf. Maar de enige man die genoemd wordt die ik een groot lijsttrekkersdebat heb zien voeren is Timmermans. De overige genoemde mannen hebben niet meer ervaring qua verkiezingen dan Arib en Ploumen. Het zijn slechts mannen die het erg goed doen op de posities waarin ze zitten en daarin verschilt dat wat mi betreft te weinig van de vrouwen die dus op 2 en 3 van de lijst staan. En ik vind dat dus afdoen aan het vertrouwen dat je die vrouwen kan geven om het te doen en om aan je achterban te laten zien dat je hen support.

10 likes

Mag ik hier een serieuze vraag over stellen? Ik hoor mega veel pvdaā€™ers hopen op Aboutaleb. Maar hij is toch echt absoluut geen linkse politicus die je aan het hoofd wilt hebben van je linkse partij? Hij is een goede bestuurder en denk dat hij het qua stemmen ook lekker zou doen, maar ik schrik echt van de hoeveelheid pvdaā€™ers die ideologisch achter zijn politiek staat.

7 likes

Ik ben zelf fervent GLā€™er dus ga sowieso geen PvdA stemmen. Dus ik sta ook niet ideologisch achter zijn politiek. Voor mij gaat het inderdaad meer om de hoeveelheid stemmen :grimacing:

Aha! Mocht er hier een pvdaā€™er in huis zijn die het kan toelichten: ik ben geĆÆnteresseerd

Geen inhoudelijk antwoord dat je zoekt, maar de kans dat Aboutaleb het wordt is errug klein. Hij is herstellende van een schildklieroperatie en zeker niet fit genoeg om nu in een verkiezingscampagne te stappen.

2 likes

De vorige keer was 2015 dat we mochten stemmen toch? En toen waren er zoveel aanslagen oa in Nice, erg dichtbij. Had zelf toen echt het idee dat iedereen vond dat Rutte heel goed daarop reageerde. Heb dit ook wel als argument gehoord om weer VVD te stemmen. Beetje wat jij ook zegt @dombo

Nee was 2017 (regeringstermijn van 4 jaar) - maar we hebben natuurlijk in 10 jaar al 3 Rutte-kabinetten versleten, ik denk dat het te simpel is om het aan een crisis toe te schrijven, er moet meer aantrekkingskracht in zoā€™n partij zitten om zo lang stand te houden.

Ah ik twijfelde al erg. Maar ik denk idd ook dat er meer is dan een crisis om op de VVD te stemmen, maar dat crisissen wel in hun voordee elke keer mee lijken te werken. Al is dit misschien te kort door de bocht.

Daar is het nieuws, kabinet gevallen

9 likes

2 likes