Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik ben echt ‘bang’ dat Rutte hier gewoon weer mee wegkomt. Ik snap echt niet dat zoveel mensen hem nog zo hoog hebben zitten en dat er zoveel mensen op de VVD stemmen.

2 likes

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je aankomende verkiezingen op Asscher zou willen stemmen, als hij niet zou aftreden? Terwijl je wel begrijpt wáárom dit nodig is. Zien jullie dat dan gewoon door de vingers ofzo

1 like

Dit begrijp ik dus ook niet. Een land vol sociale problemen (woningnood, armoedeval, onderwijs achterstanden) en nog heerst er een houding onder zoveel mensen dat je zelf compleet verantwoordelijk bent voor je eigen geluk en jammer dan als je het niet getroffen hebt. Je zal dan wel niet hard genoeg ervoor gewerkt hebben.

18 likes

Mijn haat voor Rutte en vooral ook voor Wiebes groeit echt me de dag. Zo’n enorme hekel aan de VVD heb ik. Trouwens ook aan het CDA. Die gaan over lijken zolang ze maar kunnen regeren.

10 likes

Hahahaha noooo, maar dat was toen toch ooit van hun campagne. Dat zo’n vrouwtje zei dat hij lief lacht

Balkenende zei dat toch ook een keer tegen een presentatrice.

Lol ja de legacy van J.P. Balkenende: ‘U kijkt zo lief’ tegen de presentatrice van het verkiezingsdebat. :thumbsup:

6 likes

De ambtenaren bij de Belastindienst die racistischec taal gebruikten mogen dus nog wel blijven?

3 likes

Nou ja nee dus, niet sinds dit rapport uitkwam. Maar daarvoor zag ik het zeker zitten met Asscher. Maar ik vind Klaver echt een ramp en een engerd dus ik hoop heel erg dat de pvda met een goede vervanger komt. Arib wil niet hé? Zo jammer.

5 likes

Ik hoop dat Ploumen de nieuwe lijsttrekker wordt! Vind haar een goede politicus en een extra vrouw als lijsttrekker is altijd een pluspunt.

11 likes

Ik :heart: Ploumen maar vrees dat niks pvda kan redden momenteel

Ik ben niet zo heel erg into PvdA maar Khadija Arib staat toch 2 op de lijst? Zou graag op haar stemmen!

Oh wauw het lijkt er steeds meer op dat het kabinet toch gaat aftreden. Het maakt niet heel veel uit want alles blijft hetzelfde en dan kan Rutte laten zien dat hij het echt heel erg vindt.

5 likes

ik vind dit soort foto’s ook wel echt sensatiebelust volgens mij grijpen journalisten op dit moment echt hun kans

Lekker richten met een telelens. Waardeloze foto ook, je ziet z’n gezichtsuitdrukking niet eens.

1 like

Die panda ook🤷🏻‍♀️

4 likes

Is er niet een groot onderzoek geweest waar uit bleek dat regeringsleiders tijdens een crisis vaker dan gemiddeld worden herkozen? Ongeacht hoe goed ze het hebben gedaan. Mensen kiezen dan graag voor wat ze kennen en wat vertrouwd voelt omdat de rest van de wereld juist zo snel verandert.

Better the devil you know

1 like

Ja maar we zitten niet al sinds 2010 in crisis dus wat was de vorige x mensen hun excuus :angry:

6 likes

Ik postte dit laatst al in een ander topic, maar ik vind dit nog steeds echt idioot. Rutte denkt (dacht) dat het allemaal niet zo erg is, terwijl dit nog heftiger is dan alleen kijken naar nationaliteit (zoals bij de toeslagenaffaire) en dat vond hij zo te lezen ook al prima. (Maar misschien laat ik me teveel leiden door het artikel).
Hoop dat er écht wat zal veranderen.

3 likes