moeten mensen met een dubbele nationaliteit geen stemrecht meer krijgen
Ik vind dit echt zo zo zo zo naar, echt smerig gewoon.
Ja en erger, dat het door âhoofddoekjesâ (sowieso al een belachelijk denigrerende term voor moslims) komt dat wij het niet meer gezellig hebben hier.
@Dombo ja heb je gelijk in! Dat zou hun straf moeten zijn, maar dat is nu niet meer zo omdat het al voor ze is ingezameld.
Ik vond dit echt heel heftig om te lezen. Op basisscholen zal de Nederlandse vlag worden gehesen?
En daarnaast: pensioenleeftijd omlaag, meer politie, meer loon voor zorgverleners, minister van de-islamisering (?). Hoe moet dat allemaal bekostigd worden van âons belastinggeldâ.
KUT koekhappen, rot op met je spijkerpoepen
Ik vind het ââgrappigââ als mensen refereren naar een land zonder hoofddoekjes, Christenen droegen lange tijd ook hoofddoeken, zeker in de kerk. Dus terug gaan naar een siuatie zonder lukt niet echt.
Verder wordt ik helemaal naar van dat plan, hoe krijg je het je strot uit
Waarschijnlijk wordt er elke verjaardag een kringverjaardag met kaas- en salamiblokjes verplicht
Inderdaad, en vooral seksistisch omdat dit gaat over iets wat islamitische vrouwen kunnen dragen en daardoor worden vrouwen nog eens extra weggezet als buiten de door de PVV gedroomde samenleving vallend. Zoveel hieraan klopt niet, het religie-aspect, uiterlijke kenmerken en seksisme.
Ik vind de titel van dat artikel echt schandalig. Hoe durf je zoân onschuldige, gemoedelijke kop te kiezen bij een racistisch, anti democratisch partijprogramma dat gewoon mensenrechten wil schenden.
En dan komt de hapjes-politie controleren, âmozzarella-tomaat-spiesjes zegt u? Dat is op het randje hoor! Voor deze keer keur ik het goed, maar zorg wel dat er vanavond genoeg bitterballen op de schaal liggen, ik wil geen mini-loempiaâs aantreffen!â
De titel is inmiddels veranderd
De kop was dus eerst anders volgens nos edit op twitter en is toen aangepast naar de gezellige versie en nu weer terug aangepast. Nos is trash.
Echt schandalig dat.deze partij dit gedachtengoed heeft Ă©n dat mensen er op stemmen. Dat je meer geld naar de zorg wil oid snap ik allemaal, maar islamitische mensen zo zien en willen behandelen is niets anders dan racisme in zn lelijkste vorm
Weten jullie nog vorige keer dat zijn hele verkiezingsprogramma op Ă©Ă©n A4-tje stond
Is toch te bizar dat als je maar genoeg racistische retoriek gebruikt, je daadwerkelijke verkiezingsprogramma en verantwoording geen barst uitmaken
Ik vraag me dus af: ben jij etnisch Nederlands? Ik dus zelf niet en eerlijk gezegd baal ik ervan dat ik geen twee nationaliteiten mag/kan hebben. Wil er best uitgebreider op ingaan (heb er meerdere super serieuze redenen voor) als je dat interessant vindt? (Moet eerst boodschappen doen)
Wat ik me afvraag: zou je ook dezelfde mening hebben als er in Nederland bijvoorbeeld alleen maar mensen woonden met zowel een Nederlandse of Amerikaanse nationaliteit (dus dat er geen mensen met een andere dubbele nationaliteit woonden)? Maakt het land van die andere nationaliteit nog iets uit voor jou?
Stel dat je, om nog maar even Amerikaans als voorbeeld te nemen, een Nederlandse vader en een Amerikaanse moeder hebt. Je bent geboren in Amerika, hebt daar als baby gewoond. Bent met je ouders daarna naar Nederland gekomen en hebt hier je hele basis- en middelbare school doorlopen. Daarna ben je even in Amerika gaan studeren en inmiddels woon en werk je weer in Nederland. Je weet nog niet waar je over een paar jaar wilt wonen, want je vindt beide plekken fijn. Je voelt je hartstikke Nederlands, maar ook hartstikke Amerikaans. Dan heb je lijkt me heel veel profijt van een dubbele nationaliteit. Vind je in deze situatie een dubbele nationaliteit ook een probleem?
(Puur fictieve situatie dit trouwens)
Ik vind het ook vervelend dat ons kind geen twee nationaliteiten kan hebben. Ze is in Scandinavië geboren en zal daar ook (deels) opgroeien. Ze heeft twee Nederlandse ouders. Ookal woont en groeit ze in ieder geval een deel van haar jeugd op in Scandinavië, ze heeft de Nederlandse nationaliteit. Zij zal dus niet mogen stemmen in Scandinavië bijvoorbeeld (stel wij/zij besluit daar als volwassene te wonen). Als zij dat wel wil, omdat ze zich een Scandinavische voelt, moet ze haar Nederlandse nationaliteit opgeven. Terwijl ze ook Nederlandse is, waar haar familie woont, en waar ze ook deels of veelal opgegroeid is. Wij als Nederlandse ouders die in Nederland wonen hebben dan een kind die geeneens de Nederlandse nationaliteit heeft. Hoe raar is dat? Omgekeerd kan het zo zijn dat ze in Scandinavië gaat/blijft wonen, daar is ze gehecht, zo voelt ze zich, maar toch heeft ze niet die nationaliteit en mag ze niet stemmen.
Ik vind het dus heel vervelend dat ze geen twee nationaliteiten kan hebben, en welke ze ook kiest, bij beide moet ze veel + een stuk identiteit opgeven.
Ik mag van het land waar mijn vader is geboren juist geen twee nationaliteiten hebben is overigens ook een Europees land dus het maakt mij weinig uit qua reizen enzo, maar ik vind het altijd wel grappig dat het in Nederland zoân discussie is en het echt wordt gezien als mensen iets ontzeggen, terwijl het land van mijn vader al mijn hele leven zegt ânope, je mag dit paspoort wel maar dan moet je die andere inleverenâ. Ben ook al een erfenis van een oudoom misgelopen om hun regels . Is overigens ook de reden dat mijn vader nooit Nederlander is geworden.
Ik heb wel een dubbele nationaliteit, maar van een land dat Wilders niet zou boeien denk ik. Waar maakt die gast zich echt druk om pff. Als ik een kind krijg gaat die ook gewoon de dubbele nationaliteit krijgen.
Het is eigenlijk lastig dat stemrecht gekoppeld is aan nationaliteit. Je zou moeten mogen meestemmen over de plek waar je woont, niet over de plek waar je wieg stond of waar je pa geboren is. Praktisch is dat natuurlijk heel lastig te organiseren.