Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja, het neemt een beetje weg van de echte stand van zaken, namelijk wat er in rotterdam gebeurde?

Het hele politiesysteem is gewoon echt ziek, en dat zie je in alles.

In november hebben ze als nog aangifte gedaan tegen radicaal, voor een fucking meme, maar als er zoiets in een korps gebeurd, kan je er zeker van zijn dat er eerst intern onderzoek komt, en dat het daarna half onder het tapijt geschoven wordt, zoals al eerder in Rotterdam gebeurd is met die app-groepen.

4 likes

O ja daar ben ik het zeker mee eens dat laatste 100% daarom wil ik er niet te veel op ingaan want doet geen recht aan alles wat er is gebeurt, maar nee het was mij niet helemaal duidelijk hoe je het dan precies bedoelde met over 1 kam scheren, situaties zoals dat nieuwsbericht zijn bijna dagelijkse situaties dus het is kut om dat niet te zien, dat er binnen de politie ook racisme plaatsvindt onderling naar andere agenten of geslacht en dat politie niet 1 groep witte mannen is als je snapt wat ik bedoel
maar dat er dus mensen zijn zoals jij en ik die ook voor verandering willen vechten (en met de nodige gevolgen van dien)

1 like

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik verder nog moet zeggen. Ik snap nu dat mijn eerste reactie gevoelig ligt en in het verkeerde keelgat kan schieten. Hopelijk verandert er in de toekomst snel iets binnen de politie waardoor de goede agenten (waar ik nog wel in wil geloven) zullen optreden tegen de opgefokte racistische agenten. Die zijn er inderdaad namelijk zeker!

weg

1 like

Dat ze die dingen meemaken (geweld enzo) dat is iets wat ze van te voren weten en daarom kiezen ze ook voor die baan. Ik vind dat geen argument in waarom ze niet allemaal slecht zouden zijn.
Dat er een aantal mensen zijn die verschil willen maken in ons fucked op systeem dat geloof ik wel. Maar dat zijn er voor alsnog veel te weinig. Dat er ook aardige agenten zijn betekend niet dat zij tegen het systeem zijn. Zij sluiten hun ogen gewoon.

3 likes

https://www.ad.nl/binnenland/inzamelingsactie-voor-daders-carbidincident-joure-we-zijn-allemaal-jong-geweest~ac50b0f6/

Ik word hier dus echt link van hè. Zamel dan in voor die arme hotelmensen met zoveel schade. Ze mogen blij zijn dat er geen gewonden of doden zijn gevallen. Echt gadverdamme wat een wit privilege. Waren het getinte jongens geweest met vuurwerk zou er nu geroepen worden om een vlucht terug naar hun land of terrorisme. Joe joe.

32 likes

“We zijn allemaal jong geweest”. Ach ja, we hebben allemaal wel eens met een actieve bom over straat gereden toch? No biggie, overkomt de besten.

13 likes

Maar dit wordt toch ingezameld om de schade aan het hotel te betalen, omdat die wordt verhaald op die jongens?

We zijn allemaal jong geweest
12 mannen van 20-27

Kan hier zo kwaad over worden en ook nog de actie : carbid akkefietje …

17 likes

Deels waarschijnlijk, maar dan nog klopt de insteek toch niet? Dan kan je toch een fonds oprichten voor de echte gedupeerden? En het niet ‘carbid akkefietje’ noemen en ‘we zijn allemaal jong geweest’. Dan laat je ze gewoon geen enkele verantwoording afleggen voor hun daden. En ze dan nog zo goed als helden noemen omdat ze zich gemeld hebben? Echt een omgekeerde wereld.

3 likes

Ja 100% eens hoor! Maar ik dacht even dat je bedoelde dat het een zakcentje voor die sukkels was ipv voor het hotel en dat zou helemaal te bizar voor woorden zijn.

1 like

Nee, dat mag ik idd hopen van niet! Dan zou ik bijna geneigd zijn om uit protest op een gehuurde tractor naar Joure te gaan. :joy:

10 likes

Nadat ze in dezelfde omgeving geld inzamelden voor een stelletje debielen die de snelweg blokkeerden, verbaas ik me nergens meer over.

3 likes

Haha nou dat was nog wel weer wat een andere omgeving. Maar goed je kunt met 12 man toch wel gewoon een paar ramen betalen, kom op he het is niet dat het in de miljoenen loopt. Er zijn ramen gesprongen door carbid, dat is zeker niet de eerste keer dat dat gebeurd en ook niet de laatste keer. Effe je verantwoordelijkheid pakken.

Overigens was dit hotel laatst in dat programma van Herman den Blijker en Annemarie over hotels/restaurants die de coronacrisis niet doorkwamen. Zag er wel heel mooi uit.

Ik dacht dat het om 12 jarige jochies ging maar dit gaat over volwassen mannen van 20-27 :flushed::scream: sorry maar die gaan maar lekker zelf de schade vergoeden

15 likes

Dit kun je zeker een blunder noemen.

2 likes

https://www.tubantia.nl/enschede/gerard-sanderink-treedt-af-bij-zijn-bedrijven-na-commotie-over-wangedrag~ada92539/

Het laatste hoofdstuk in de Sanderink, Rian van Rijbroek, saga ben ik bang. Ik dacht lang dat het bedrijf gewoon helemaal ten onder zou gaan.

1 like

Eens met alles wat je zegt, behalve met dit. @Brooklyn heeft haar bericht verwijderd dus ik weet niet waarop je dit nu specifiek reageert, maar ik vind dit over het algemeen zo’n non argument. Dat je voor een beroep kiest betekent toch niet dat je alles maar oké moet vinden, of niet naar passende oplossingen kunt zoeken om alles wat dragelijker te maken. Zelfde met verpleegkundigen en leraren.

2 likes

apart. Ze dachten dat het geanonimiseerd zou worden maar er is wel een portret gemaakt?

Jaa maar dit is weer een hele andere discussie dan waar het over ging.

1 like