Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Maar er gaat nu alleen nog maar onderhandeld worden toch?!

Als ze er nu niet uitkomen omdat D66 vol gaat houden op medisch ethische en feministische standpunten kunnen ze daarna toch zeggen tegen vvd en cda: we hebben nu jullie optie geprobeerd dan gaan we nu kijken of onze optie mogelijk is. En dan alsnog om tafel met GroenLinks en PvdA…

2 likes

Ik ben echt kwaad op Rutte en Hoekstra die geen millimeter willen bewegen en nu weer hun zin hebben gekregen. En Kaag krijgt alle shit over zich heen, terwijl ze tenminste nog íets probeert. Ik vind dat ook seksistisch eigenlijk.

Eigenlijk echt gênant dat dit de uitkomst is na 7 (!!!) maanden loze beloftes.

22 likes

Ik snap wat je zegt en vind het seksisme tegenover Kaag ook buiten alle grenzen, maar als je als partij stemmen trekt onder de noemer ‘nieuw leiderschap’ en dit is vervolgens wat er uit de formatie komt, mag je jezelf toch eens flink achter de oren krabben denk ik.

Ik ben overigens zelf D66 stemmer en vind dit echt heeel jammer.

13 likes

Medisch-ethische kwestie nog niet opgelost, waarschuwt Segers: ‘Onderhandeling moet nog starten’

https://www.ad.nl/politiek/medisch-ethische-kwestie-nog-niet-opgelost-waarschuwt-segers-onderhandeling-moet-nog-starten~a3eab008/

Die gaat niet toegeven hoor

Ja die teleurstelling begrijp ik ook echt, maar je moet toch iets op een gegeven moment… Had D66 dan voor nieuwe verkiezingen moeten kiezen? Alle opties die zij hebben voorgesteld zijn van tafel geveegd. Hopelijk kunnen ze in ieder geval stevig onderhandelen.

3 likes

Aan de andere kant hebben ‘we’ er tijdens de afgelopen verkiezingen wel voor gezorgd dat dit een mogelijkheid is.

Vind je dat echt?

Kaag heeft toch ook gewoon wat te zeggen en eisen. Maar ik heb niet het idee dat ze daar gebruik van heeft gemaakt of er écht alles uit heeft gehaald. Vind het heel slap om dan maar gewoon verder te gaan zoals het nu gaat. Echt gênant ook eigenlijk. En tuurlijk zijn nieuwe verkiezingen voor D66 niet handig, ze zijn flink gedaald in de peilingen (goh)

3 likes

Ik kan er echt niet over uit. Een kabinet dat nota bene GEVALLEN is gaat gewoon weer vrolijk verder? Afgrijselijk. Wat een klap in het gezicht van alle mensen wiens leven is verwoest door de toeslagenaffaire.

43 likes

Ik maak me echt zorgen. De huurprijzen, de koopprijzen en nu ook de benzineprijs die de pan uit rijst. Ik heb het gevoel alsof iedereen die iets van macht heeft het maar gewoon laat gaan.

4 likes

Wat vinden jullie van Remkes? Zal vast een respectabele man zijn of whatever maar als een vrouw keer op keer zo nors zou reageren, had ze allang reacties gekregen over zand in d’r kut, ongesteld, zure bitch etc. Deze man is echt 99 procent van de tijd boos en geïrriteerd. We hebben het allemaal zwaar, you old white man. Echt een privilege om je zo te kunnen gedragen.

En nu ik van RTL hoor dat hij Kaag voor het blok gezet heeft met nieuwe verkiezingen of regeren met de ChristenUnie, wil ik 'm al helemaal achter het behang plakken. Waarom kregen Rutte en Hoekstra geen ultimatum? Zal vast genuanceerder liggen maar dat boeit me eigenlijk al niet eens meer.

7 likes

Ik weet niet of ze er alles uit heeft gehaald, gezien de tijd die dit allemaal gekost heeft denk ik wel dat ze haar best gedaan heeft. Maar ik weet het niet, ik vind het lastig om er iets over te vinden. Ik zou graag een inkijkje in die gesprekken willen hebben haha. Ik erger me eraan dat ik Rutte en Hoekstra geen enkele concessie heb zien/horen doen. Het is inderdaad een gênante vertoning allemaal.

Maar dit zijn allemaal wel losstaande dingen. De hoogte van de huur- en koopprijzen van huizen is een logisch gevolg (en voorziene uitkomst) van politieke keuzes dus ook indirect van de kiezers. Ik ben het zeker met je eens, voor een aanzienlijk deel van de mensen is dit nadelig, maar eerder niet iets dat gaat veranderen als dezelfde (markt)beleidslijnen gevolgd gaan worden. Wie zou er nu moeten ingrijpen als dit democratisch bepaald is, naast het op de agenda zetten?

En wat de benzine (olie) prijzen betreft, dit is ook niet iets waar zo ‘ingegrepen’ kan worden want dat wordt mede bepaald door veel factoren op internationaal niveau (OPEC, situatie in de regio (KSA), concurrentie van alternatieve bronnen zoals schalieolie, wereldeconomie, kunstmatige prijzen).

Het is eerder het tegenovergestelde van laten gaan, dit wordt sterk gecontroleerd en beïnvloed.

2 likes

Dat is dan misschien nog wel zorgelijker.

Ik denk dat ik je niet goed begrijp dan.

Het is vrij evident dat elke persoon andere belangen, noden en prioriteiten heeft dus de een is meer gebaat bij een vrije markt en de ander bij meer overheidsingrijpen (aannemende dat jouw ‘laten gaan’ ging over ingrijpen door de overheid). Dus ik snap niet zo goed wat er dan zorgelijker is nu specifiek.

Ik vind het eerder zorgelijk dat veel mensen het niet zo belangrijk vinden dat basisbehoeften gelijkwaardig worden voorzien en rijkdom eerlijker wordt verdeeld, maar dat gaat met overheidsingrijpen niet veranderen. (Met nieuwe verkiezingen ook niet denk ik)

1 like

Jongens wat een verwennerij, dit is de mooiste geprivilegieerde wappie breakdown die ik dit jaar heb gezien :smiling_face_with_three_hearts: denk dat jullie er ook van kunnen genieten. De eerste 5 minuten, daarna is het saai.

(Dit zijn mede-organisators van de waku waku zaak)

10 likes

Jeetje die vrouw. Doe kalm

4 likes

Tering man ik ben bang dat ze door m’n beeldscherm komt :joy:

6 likes

hahaha omg wat is diiiiiit… zE zIjN eR nIeT iN UtReChT insert sad smiley

1 like

Bah dit is echt erg… hopelijk gaat NL hier nog wat mee doen snel

Afghaanse tolken voor Talibanrechtbank gedaagd, ook familie bedreigd - https://nos.nl/l/2399970

Ja het ging ineens hard van 0 tot 100 hè, echt eng als je ineens die gekkigheid in de ogen ziet branden.

6 likes