Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Jammer dat de linkse partijen er niet bij kunnen :frowning: Maar opzicht stemmen D66 en CU heeeel veel hetzelfde, dus ik zie CU niet als het probleem. https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Jammer dat VVD onmogelijk uit te sluiten is…

2 likes

Wat een zwaktebod ook dat je nu al zegt over AL je standpunten
“Of het gaat lukken weet ik niet”

2 likes

CU is wel een probleem als het gaat om medische dingen…

4 likes

Maar als CU zijn poot blijft stijfhouden over medisch-ethische kwesties sta je als D66 wel echt voor lul.

15 likes

Ze gaan dus nu verder met exact dezelfde mensen uit een gevallen kabinet dat een destructief beleid heeft en geen vertrouwen meer krijgt van de Tweede Kamer. Kan niet misgaan.

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om D66. Nieuw leiderschap my ass.

13 likes

Maar wel een supergaaf land nederland!

Waar je tienduizenden mensenlevens kunt verwoesten en daar dan symbolisch uit de goedheid van je hart je kabinet voor omver werpt en dan gewoon door blijft prutsen en dan GEWOON ZO VERDERGAAT?

om te janken dit - ik hoop dat ik in mijn leven nog mee mag maken dat Rutte vertrekt. Godsamme.

21 likes

Een euthanasie wet die laatst door deskundigen nog flink veel kritiek heeft gekregen en veel meer onderzocht moet worden? (Wat waarschijnlijk nog jaren gaat duren) En volgens mij was laatst ook gebleken dat de meeste D66 stemmers niet voor de medische thema’s heeft gestemd, het is vooral hun eigen achterban.

Daarnaast kan D66 over deze thema’s gaan proberen om er een persoonlijke stemming van te maken. Dit wil CDA volgens mij ook in plaats van in het regeringsakkoord.

De ChristenUnie is nog steeds van mening dat je als vrouw niet verstandig genoeg bent om goed na te denken over een abortus, wat mij betreft blijft die partij ver weg.

Ik dacht trouwens dat ze met pasen nog zo stellig waren dat ze niet met Mark Rutter als MP verder wouden gaan, zijn die principes nu alweer uit het raam?

11 likes

Kunnen we niet gewoon betalen dat ie premier van Duitsland wordt? En dan nieuwe verkiezingen en hopen dat het Duitsland-effect van de verkiezingen onze kant opwaait? :sob:

@Dombo ben die poppenkastpolitiek zo moe. Echte verandering eisen zou zijn die motie van wantrouwen steunen tegen Rutte. Die man slaapt zo goed 's nachts wetende dat dit gewoon even een intermezzo is en hij straks gewoon weer op die troon zit, verdomme.

3 likes

Alle principes zijn overboord, Hoekstra zei ook dat het niet aan het CDA was etc.

https://twitter.com/debroervanroos/status/1443526288044662784?s=21 Dit vat het wel goed samen

2 likes

Was er in dit topic rond de verkiezingen een poll over je voorspelling van de samenstelling van het nieuwe kabinet? Ik kan me zoiets herinneren! Zou interessant zijn om die terug te zien.

1 like

Dit is nou nieuw leiderschap mensen. Proost! :clinking_glasses:

3 likes

Waarom is het geen regel dat als je als kabinet aftreedt, je op een andere manier een kabinet moet vormen. Wat heeft aftreden dan voor consequenties als iedereen blijft zitten waar hij zit? Gaaf land hoor. :o_o:

34 likes

Ik heb liever een nieuwe regering dan weer nieuwe verkiezingen. Hopen op het beste maar. D66 zal zich van een andere kant moeten tonen om nog voor een gedeelte aan hun verkiezingsbeloften te kunnen voldoen. En fuck CU

2 likes

Hadden we eerst updates mbt coronastatistieken en vaccinatiesverspilling tegengaan, nu kunnen we dagelijks anderen informeren mbt het type mensen en aantallen dat voor dat vegakutrestaurant staat met jankrisotto. Nu veel kale koppen en mensen die goed gaa

1 like

Nou dan gaat er voorlopig ook wéér niks veranderen omtrent medisch-ethische vraagstukken zoals abortus en euthanasie. :-1:t4: Heb er weinig vertrouwen in met de ChristenUnie erbij.

2 likes

Die hele wet voltooid leven is te irrelevant om dit proces te vertragen m.i.
zie oa

Euthanasie wordt veel breder toegepast dan vroeger. Zo iemand als de moeder van Albert Heringa (zie hier )zou nu veel makkelijker euthanasie kunnen krijgen door een stapeling van ouderdomsklachten. Die groep voor wie de wet bedoeld is, is zeer zeer klein en die kunnen ook op andere manieren terecht. Er zijn veel organisaties in Nederland die je kunnen informeren over deze onderwerpen en dat met beleid doen.

4 likes

Deze? Dan hadden we het wel goed voorspeld :clown_face:

4 likes

Jaaa, die! Echt goed voorspeld! En de andere voorspelling komt ook wel uit, een falend flutkabinet dat snel valt…

2 likes