Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Nou ik snap het wel als in een signaal afgeven, laten zien hoe machtig je bent, de samenleving en rechtsgang ontwrichten en angst aanjagen. Het zal iedereen die bij dat proces betrokken is veel angst geven dat zoiets mogelijk is.

Net als Peter R., of Derk Wiersum. Ik geloof niet dat het zozeer om hen gaat, maar om de boodschap die je er mee af geeft.

3 likes

Al vind ik het ook een klein beetje stom dat de Jumbo zo loopt te shinen met dat ze de kassaā€™s openen tegen eenzaamheid terwijl ze zelf zijn begonnen om kassaā€™s weg te halen en, wellicht, zo konden bezuinigen op personeel.

Verder wel top dat kassamedewerkers blijven hoor. Ik heb echt geen zin om allemaal extra handelingen te verrichten om te kunnen afrekenen.

5 likes

Zijn cel is zo zwaar beveiligd. Ik geloof wel dat die blijft zitten hoor. Braaf? Vast niet. Maar als hij voor altijd achter slot en grendel verdwijntā€¦ Hoeveel mensen kunnen nou echt uit een gevangenis ontsnappen?

1 like

Vreemde zaak. Ben benieuwd naar de details en of Van Doorn iets begint tegen deze aanhouding.
Vind hem verder een conservatieve kwast, maar vind het uiterst vreemd dat een raadslid zo wordt aangehouden.

3 likes

Tenzij de AIVD meer weet. Maar het is wel een vreemd verhaal

1 like

Misschien voortschrijdend inzicht? Ze dachten dat zelfscankassaā€™s pasten bij de huidige maatschappij, en komen er nu achter dat een paar bemande kassaā€™s voor sommige mensen toch wel de voorkeur genieten. Prima toch.
Ook al hadden ze die zelfscankassaā€™s puur uit winstoogmerk neergezet, het is een bedrijfā€¦ natuurlijk willen ze winst maken.

4 likes

Dat is ook helemaal prima. Ik snap ook dat ze gewoon winst willen maken en het een bedrijf is. Volgens mij zeg ik ook nergens dat dat niet zo is. Het is meer hoe er nu over gepraat word wat mij stoort.

ā€˜Van Doorn zat eerder in de raad voor de PVV, maar hij werd in 2011 uit de partij gezet. In 2012 bekeerde hij zich tot de islam.ā€™

Bijzonder.

Waarom is dat bijzonder dan?
Niet de enige ex PVVā€™er die zich bekeerd heeft.

2 likes

Het is niet raar om je te bekeren maar veel mensen weten dat helemaal niet, dat er ook pvvā€™ers zijn die dat doen. Die partij maakt keer op keer de islam met de grond gelijk. Zelfs als sommigen in de partij of aanhangers van de partij uiteindelijk de afgelopen jaren moslim zijn geworden, vind ik het ook nog steeds niet zo doorsnee. Zou het ook bijzonder vinden als dit mij nog niet bekend was.

1 like

Ja, doorsnee is het niet. Maar vond het zelf gewoon bijzonder dat er een artikel wordt geplaatst waarin hij dus als verdachte van een aanslag wordt gezien en dat er dan een detail wordt uitgepikt, namelijk dat hij zich in 2012 bekeerd heeft. Toch niet relevant in deze situatie?
Maar goed, begrijp ook wel dat mensen het verrassend vinden mochten ze er niets vanaf weten. Context waarin deze reactie werd geplaatst gaf me gewoon vraagtekens.

1 like

Dat had ik ook. Er is zeker sprake van framing.

Dat hij eerst bij een andere partij zat en nu in de Haagse raad had volstaan.

1 like

Ik vind het niet raar dat vermeld wordt dat hij zich bekeerd heeft tot een godsdienst die hij eerst zwaar verachtte en waar tegen hij zich als volksvertegenwoordiger uitsprak. Gekozen worden in de tweede kamer en bekeren (en zijn zoon ook) zijn vrij grote, publieke en opmerkelijke acties. Ook is de PVV geen gemiddelde partij - al lijkt het de laatste jaren wel meer genormaliseerd te worden- dus deze informatie voegt naar mijn idee wel wat toe. Het laat wel zien dat iemand vrij gemakkelijk 180 graden draait qua standpunten en dat ook in betrekkelijk korte tijd en ook gevolg geeft aan zijn ingevingen.

12 likes

Ik ben benieuwd of er nieuwe verkiezingen gaan komen. Minderheidskabinet lijkt het ook niet te gaan worden.

Nieuwe verkiezen voelt democratisch gezien heel fout?

Wij hebben al gekozen. Zij komen er nu niet uit, dus gaan ons vragen om opnieuw te stemmen en daarmee eigenlijk om een andere keuze te maken zodat zij er dan dit keer hopelijk wel uit kunnen komen? Want als iedereen weer exact hetzelfde gaat stemmen, los je helemaal niks op. Ik ben benieuwd wat het doel/nut van nieuwe verkiezingen nou precies moet zijn en hoe dat zich verhoudt tot het feit dat wij al gekozen hebben. Wat een kleuterklas dit zeg, ā€˜ik wil niet met jou in het groepje dus de juf moet maar nieuwe groepjes makenā€™.

10 likes

Daar ben ik ook benieuwd naar. Maar je moet iets als het vormen van een kabinet niet lukt.
Ik denk wel dat er kiezers zullen zijn die anders zullen stemmen. Ook omdat we hopelijk op het eind van de corona crisis zijn. Bij het stemmen zaten we daar nog vol in.

3 likes

Ik ben dus ook benieuwd of dit wettelijk gezien kan en of het eerder is voorgekomen (Google helpt me even niet, dit zijn niet de tijden om te googelen naar nieuwe verkiezingen haha).

Want we kennen alleen vierjaarlijkse verkiezingen (normale termijn) en ontbindingsverkiezingen als het kabinet valt. Maar we hebben een demissionair kabinet dus het kan niet nog eens vallen. Makkelijkste uitweg: vorm een kabinet, laat het gelijk weer vallen. Ik zit klaar met mijn popcorn, ik hoop dat daar dan iemand een stokje voor steekt en Rutte en Kaag met elkaar opgescheept zitten.

Ik twijfel ook zelf of ik dan anders zou stemmen. Ik heb op een kleine partij gestemd (Volt) maar zou dus puur om dit gedoe dan maar op een grote partij stemmen zodat de zetels niet over zooooveel partijen verdeelt zijn en het hopelijk makkelijker is om een meerderheid te vormen. Tegelijkertijd voelt die gedachtegang als een beperking (die ik mezelf opleg!) van een democratisch recht.

1 like

Die man heeft zoveel op zā€™n kerfstok, alleen benoemen dat hij bekeerde naar de islam zegt helemaal niks. Het is raar dat ze uitgerekend dat als enige benoemen. Of die bekering in betrekkelijk korte tijd plaatsvond, weten we ook niet als het een proces was dat al eerder begonnen was en waar hij later besloot mee naar buiten te treden.

Ik zie nu ook dat NOS onder die zin over zijn bekering in 2012 een heel nieuw stuk heeft geplakt met zijn gedrag van de afgelopen jaren. Nu is het veel duidelijker dat ze een beeld proberen te schetsen van iemand die al jaren problematisch gedrag vertoont. Voor de aanpassing van het artikel waren de feiten alleen dat PVV met hem brak. Zijn bekering wordt niet als directe reden daarvan genoemd waardoor het overkwam als: en o ja, hij bekeerde zich ook naar de islam, punt. M.i. was dat, dan wel onbewust, wel framing.

2 likes

ja ik zat al te denken ik ken die naam Arnoud van Doorn waarvan ook al weer maar die man is dus behoorlijk labiel en extreem.

Maar dan moet er toch wel echt hƩƩl anders gestemd gaan worden?
Want als 3 partijen in het ā€œmiddenā€ die echt niet zo heel ver uit elkaar liggen er niet samen uit kunnen komen vraag ik me af met wat voor verkiezingsuitslag dat wel moet lukken.

2 likes