Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ehm Mona is staatssecretaris, Baudet is gewoon een mongool die in de door het volk gekozen Tweede Kamer zit.

33 likes

Niet dat Baudet niet ontslagen zou moeten wordenđŸ€Ą

6 likes

Ik lees net dat de laatste keer dat een bewindspersoon werd ontslagen door de ministerraad was in 1975 :o En Mark Rutte heeft ooit geprobeerd om CDA’er Hans Hillen te ontslaan in Rutte I, maar dit mislukte. (Bron: Boek van Petra de Koning over Rutte, echt een aanrader!!!)

5 likes

Waarom zou ze dat doen
?

Misschien heeft ze al een andere baan? :stuck_out_tongue:

1 like

Bijzonder, dat deze niet regerende regering deze macht heeft. Weet alleen niet of het een slimme zet is om haar te ontslaan. Vind het wel bij een nieuwe bestuurscultuur passen om transparant te zijn over dat niet elke politicus het altijd eens is met het beleid. Zeker omdat ze nu gewoon demissionair zijn. Als Rutte mag kiezen welke ‘hoed’ hij wanneer opzet, dan zij ook :skull:

1 like

Nieuwe bestuurscultuur of niet, staatsrechtelijk gezien hoor je je als onderdeel van het kabinet niet uit te spreken tegen beslissingen ervan

8 likes

Vind het dan wel heel hypocriet dat Rutte het destijds nog opnam voor Grapperhaus nadat die zich tijdens zijn bruiloft heel obvious niet aan de coronaregels hield :woman_shrugging:

19 likes

Haha ja maar dat Rutte hypocriet is is ook geen nieuws meer

11 likes

Haha ja touché

Even een recap

2 likes

Ferd had spijt dat hij gesnapt was of spijt dat hij heel menselijk zich niet aan de regels had gehouden.
Ik lees net een artikel op NRC dat Mona in een gesprek de kans heeft gekregen de eer aan zich zelf te houden maar dat ze weigerde.

Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer er een omstreden besluit is genomen je het niet kan hebben dat iemand zich publiekelijk tegen het besluit keert waar hij zelf onderdeel van is. Werkt in het bedrijfsleven net zo bij omstreden en lastige grote beslissingen

5 likes

En doe de anderen van afgelopen 11 jaar erbij en dan heb je een flinke club

Je mag wel kritisch zijn maar zoals hierboven ook wordt gezegd kan dat niet vanuit haar positie. Als je een regerende (ook demissionair) partij vertegenwoordigt moet je je in een interview dat gaat over jou in je functie naar de standpunten van je partij voegen. Ze werd niet geïnterviewd als privépersoon en kan dit dan niet zeggen zonder gevolgen, hoe moet dit beleid anders gehandhaafd gaan worden als beleidsmakers zelf het draagvlak afbreken

5 likes

Mona komt uit Volendam, een vaccinatie-gat op de kaart van Nederland. Zal wel gaan aansluiten bij die enge Van Haga ofzo. Brrr.

14 likes

Gaat ze ook uit het CDA?

Zou me niets verbazen. Wat doe je nog in een partij wiens beleid je in een grote krant in twijfel gaat trekken. Volgens mij is de loyaliteit aan je partij dan al een gepasseerd station, zij weet echt wel hoe het werkt.

6 likes

Ja geen idee, maar ik vind het CDA ideologisch vrij zwak en meestal met alle winden meewaaien om maar mee te kunnen regeren, ook gezien de schandaaltjes die voorgevallen zijn (bijv Grapperhaus bruiloft etc). Niet echt heel duidelijk waar zij nou voor staan imo, behalve achter Rutte

3 likes

Haha nee volgens mij weet niemand dat meer, maar ooit wilde ze nog lijsttrekker worden en dan is nu je zo uitspreken wel het andere uiterste. Dus ik denk dat de liefde wel over is.

1 like

Dit (edit: het ontslag bedoel ik) is ook besproken met De Jonge en Hoekstra las ik (al kon ik zijn reactie op Twitter dan vervolgens weer niet echt plaatsen) dus wel benieuwd inderdaad of zij de partij vaarwel gaat zeggen, je zou haast denken van wel.
Geniet wel echt van de implosie daar bij het CDA, vooral na het gezeur van Woppert over de stabiliteit met twee linkse partijen :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

8 likes