Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ouderschapsverlof is niet hetzelfde al (aanvullend) geboorteverlof. Dit is, zoals ik het goed begrijp, extra daar bovenop.

2 likes

Ahhh ja dan snap ik het! Ik raakte denk ik vooral verward door die eerste negen weken. Maar het gaat dan om de eerste negen weken van een mogelijk langer durend ouderschapsverlof. Dan toch weer enigszins een klein stapje in de goede richting. Al zijn er natuurlijk maar weinig mensen die 50 procent van hun inkomen kunnen missen. Dus voor mijn gevoel vooral symboolpolitiek

Tenzij je het opneemt in delen. Stel je werkt 36 uur en gaat 4 uur minder werken dan krijgt je van die 4 uur vanuit het UWV 50% betaald.

1 like

Ik vond de interrupties van Jetten en Simons over het slavernij verleden echt heel goedā€¦ Rutte lachte wel super stom en awkward na Simonsā€™ interruptie, maar volgens mij is dat alleen maar een teken dat ā€˜ie zich geen houding weet.

4 likes

Heeft Simons haar chill kleding aangetrokken? Want dat zou ik echt geweldig vinden :grimacing:

Marc Marie had het hier laatst over in zijn podcast, Rutte kan gewoon niet met vrouwen omgaan tenzij hij ze zelf heeft ā€˜uitgekozenā€™. Als je er op gaat letten valt het heel erg op bij debatten (en dan nog eens extra bij Simons)

36 likes

Simons heeft geen blad voor de mond en dat vindt Rutte lastig. Hij is namelijk gewend om nooit honderd procent eerlijk te zijn

14 likes

Maar met wilders kan hij wel gewoon normaal debatteren? Tuurlijk, wilders praat soms onzin, maar soms is het ook best een goede debater. Bijv gisteren hadden zij een fel, maar op inhoud wel normaal debat over drugs .

Dus waarom dan wel met wilders en niet met simons?

1 like

Omdat vrouwen eng zijnā€¦.:ghost:

En Wilders komt uit de VVD stal

1 like

Het valt mij ook altijd op dat Rutte zich anders gaat gedragen als er vrouwen aan de interruptiemicrofoon staan. Wel geinig om te zien soms :smile:

Heb soms ook het idee dat Rutte ietwat gecharmeerd is van mevr. de Haan van 50+ :kissing_closed_eyes:

3 likes

Wilders is een witte man en Simons een vrouw van kleur

24 likes

Vandaag begint het proces over de dood van Sanda Dia in BelgiĆ«. Zitting is amper begonnen of ze is alweer geschorst, denk dat het een lang en vermoeiend proces wordtā€¦
https://www.hln.be/nieuws/live-is-deze-rechtbank-verbonden-met-de-ku-leuven-zitting-sanda-dia-al-eerste-keer-geschorst-na-vraag-advocaat~a14b0414/

1 like

Omdat Wilders en Rutte racisme allebei niet echt een probleem vinden dus ze zitten eigenlijk wel een beetje op dezelfde golflengte, en Simons vindt het wel een probleem. (Onder andere)

5 likes

De podcast met Aaf? Weet je toevallig nog welke aflevering (het strand, kunst of mode zijn de meest recente haha)?

De laatste aflevering. Over cadeaus ging die volgens mij! Was wel maar een klein stukje.

1 like

Geweldig non nieuws dit :laughing:

18 likes

het was ook nog eens helemaal in het begin, als ze hun week gaan bespreken! @Bill

1 like

Ze geven deze keer echt een leuk inkijkje in wat parlementaire journalisten doen op zoā€™n dag :smiley:

2 likes

Oehh thanks voor het delen!

1 like

Oh hoor nu pas dat er een motie is aangenomen dat het leenstelsel moet worden afgeschaft en weer een basisbeurs moet worden ingevoerd. Het wordt wel naar het volgende kabinet doorgeschoven voor een definitieve beslissing geloof ik, maar toch.