Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Nee waarschijnlijk is het maar beter ook

Hhahaha Van der Plas.
Binnenkort gaat ze boerderijen verhuren.

Ik denk nu echt dat alle kamerleden huisjesmelkers zijn.


Waarom neemt Rutte mevrouw Simons niet serieus, wat een vent joh. Met je: ojee

Ja leider ik ben al onderweg! Gaan we voor varkenskop of knoflookbollen?

3 likes

Ik heb nog vieze kattenbakvulling, on my way!

4 likes

https://www.ad.nl/binnenland/kapotte-koelkast-vol-janssen-vaccins-en-dansen-met-janssen-staan-volledig-los-van-elkaar~aa1f7a14/

Dit is echt voer voor ‘wappies’. Deze overheid creĂ«ert die mensen echt zelf :sob: Of toch de media? In het artikel wordt namelijk (wel pas in de 3e alinea) nog genuanceerd dat het ging om 1200 vaccins die ter beschikking gesteld werden vanwege een kapotte koeling maar er belden uiteindelijk 370.000 voor Janssen.

Intro: "De beslissing om jongeren te laten ‘Dansen met Janssen’ is niet tot stand gekomen dankzij OMT-adviezen, zoals demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge doet geloven, stelt tv-programma Propaganda (KRO-NCRV). Vaccins zouden zijn vrijgegeven door een defecte koeling. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkent de kapotte koelkast. ,Maar dat staat volledig los van het advies.”

Wat zei hij nu weer?

Ik wilde dit posten

maar zie dat het er al over ging hier.
Volgende crisis gaan we weer klappen hoor :clap:t4::clap:t4::clap:t4: aldus VVD.
Echt met elk politiek ding dat ik tegenkom word ik nog kwader op alle VVD stemmers die dit kutbeleid laten voortbestaan.
Oh en vennootschapsbelasting laten we ook lekker laag :slight_smile:

9 likes

en de bbb is er echt voor ĂĄlle nederlanders hoor :sob:

9 likes
1 like

Wow. Bedankt Rutte voor de stigmatiserende opmerking. Echt een hele goede bijdrage aan de zaak :ok_hand:t2:

3 likes

Waarom is Rutte nog niet gecanceld?

Edit: dit is een reactie op @Vaiana

2 likes

Omdat hij wel een hele goede premier is
Nee ik heb geen flauw idee wat mensen in die arrogante zak ziet

1 like

Hij heeft het echt goed gedaan tijdens corona! Land wel overeind gehouden toch

1 like

Oh serieus ik dacht dat het zorgpersoneel dat had gedaan! Maar Rutte dus

Oke dan applaus en salariskorting voor Rutte :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

13 likes

Ik lees net op AD dit:

Ouderschapsverlof

Volgend jaar wordt het betaald ouderschapsverlof voor beide ouders ingevoerd. Vanaf 2 augustus krijgen ouders de kans om negen weken betaald verlof op te nemen om tijd met het pasgeboren kind door te brengen. De tijd kan tussen partners verdeeld worden. Om ervoor te zorgen dat meer mensen kunnen kiezen hoe ze werk en zorg combineren, krijgen ouders voortaan de eerste negen weken een uitkering van 50 procent van hun dagloon (tot 50 procent van het maximum dagloon).

Dit klinkt voor mij als een veel slechtere deal dan nu? Nu is het 5 weken tegen 70 procent en hoe wil je de Ă©Ă©rste 9 weken nu verdelen?!! Maar misschien verwoorden ze het niet lekker en is het wel een goede regeling?

1 like

Ja en wie moet het anders doen?? Het is toch best zielig voor Rutte dat hij een land moet besturen tijdens corona?


.zeiden mensen die daarom op Rutte hebben gestemd :cry: :cry:

3 likes

Hij verdient wel een applausje

2 likes

Neeeee echt niet normaal. Elke keer dat ik denk dat het niet gekker kan
 bijna grappig hoe hij van een opmerking die normaal had kunnen zijn toch een belachelijke en stigmatiserende opmerking weet te maken.

2 likes

Ja idd. Ik heb een brief getypt, maar kennelijk kan je niet naar Mark mailen en moet het ouderwets op de post.

1 like

Well
 this is awkward

Goed dat Omtzigt het benoemt

1 like