Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Denk dat hij zelf wel echt ver van het padje is hoor, ben bang dat ie nog wel gekkere dingen gaat doen en zeggen.

6 likes

Ik denk dat hij echt iets onderliggends heeft en dat wel of niet erin geloven niet echt de kwestie is. Daarvoor vind ik zijn manier van doen te bizar. Denk ik echt niet van alle wappies hoor, maar bij hem wel

2 likes

Ik heb ja gestemd maar eigenlijk twijfel ik. Ik denk dat hij deels zelf van het padje af is maar tegelijkertijd zegt-ie precies wat de complotgekkies willen horen en geniet hij volgens mij echt van het provoceren.

13 likes

Ik denk niet dat alles wat hij uitkraamt zelf gelooft. Maar het zou mij niets verbazen als hij voorstander is van eugenetica

5 likes

Deze vraag doet me denken aan de discussie tussen historici destijds over of Hitler zelf in zijn ideeƫn geloofde of dat hij een opportunist was - met oprechte excuses voor de vergelijking. Uitleg van Wiki:

There are different perspectives on the causes of the war; the three most prominent are the Orthodox from the 1950s, Revisionist from the 1970s, and Post-Revisionism which offers the most contemporary perspective. The orthodox perspective arose during the aftermath of the war. The main historian noted for this perspective is Hugh Trevor-Roper. Orthodox historians argue that Hitler was a master planner who intentionally started World War II due to his strong beliefs on fascism, expansionism, and the supremacy of the German state.[1] Revisionist historians argue that it was an ordinary war by world standards and that Hitler was an opportunist of the sort who commonly appears in world history; he merely took advantage of the opportunities given to him. This viewpoint became popular in the 1970s, especially in the revisionism of A. J. P. Taylor. Orthodox historians argue that, throughout the course of the war, the Axis powers were an evil consuming the world with their powerful message and malignant ideology, while the Allied powers were trying to protect democracy and freedom. Post-revisionist historians of the causes, such as Alan Bullock, argue that the cause of the War was a matter of both the evil and the banal. Essentially Hitler was a strategist with clear aims and objectives, that would not have been achievable without taking advantage of the opportunities given to him.[2] Each perspective of World War II offers an insightful analysis and allows us to expand our curiosity on the blame, conduct and causes of the war.

1 like

Gelukkig zal Cherry dat zelf niet erg vinden want een vergelijking maken betekent immers niet gelijkenis.

3 likes

Hahahah lekker Klaver.
Maar van Haga is dus een huisjesmelker ahaaaa

Nee ondernemer

3 likes

Als landelijk politicus werd Van Haga meermaals het middelpunt van controverse. Vanaf eind 2017 liep een intern integriteitsonderzoek naar Van Haga door de VVD.[7] Het onderzoek werd gestart vanwege het vermeende verzwijgen van een aantal problemen met lokale regelgeving[8] die Van Haga sinds begin 2017 had met het beheer van zijn vastgoedportefeuille in Amsterdam. De uitkomst van het integriteitsonderzoek luidde in april 2018[9] dat Van Haga zich niet aan de vermeende overtredingen zou hebben schuldig gemaakt, maar dat hij wel moest kiezen tussen het lidmaatschap van de Tweede Kamer en zijn ondernemerschap. Hij koos voor het eerste en beloofde zich niet meer actief met de dagelijkse leiding van zijn vastgoedbedrijf Sjopperdepop BV te bemoeien.[10]

wiki is je vriend

4 likes

Sjopperdepop, huh. We hebben hier duidelijk te maken met een groot denker.

11 likes

image

2 likes

Maar natuurlijk.

Expected nothing, still let down.

12 likes

zorgpersoneel: ow ik krijg meer loon! Maar ik moet het wel zelf betalen.

13 likes

Ja, Ć©n ā€œhet volkā€ opzetten tegen zorgpersoneel. ā€œNu moeten we meer betalen omdat dat dat zorgpersoneel vindt dat ze te weinig verdienenā€¦!ā€ Jezus wat een kut-idee.

23 likes

Ik begrijp echt niets van deze vergelijking.

2 likes

En tegen alle niet zorgpersoneel maar wel gemiddelde burgers: als jullie zeiken over weer hoger geworden zorgkosten dan doei je moet je kop houden want jullie wilden toch zo graag klappen voor de zorg got what you asked for!!!

edit @Krabsalade precies dit bedoel ik, je was sneller. Divide and rule, hmmm?

4 likes

neehee een VVD idee. cadeautje uit eigen zak. Plus wat extra haat.

2 likes

En: weer meer stemmen voor de VVD, want die korten zo graag op de zorg tbv minder belasting (voor rijken)

1 like

WOW WTF Rutte! Ik ga @Sedana en de maffia op je af sturen.

ik hoorde rest niet, geen idee (gelukkig maar, vermoed ik)