Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik versta er de ballen van, ben afgehaakt

haha ik zat net echt te lang mn hersenen te kraken, had helemaal een error van ‘huh waarom versta ik hem nu niet meer, luister ff beter dan’ maar nope

1 like

Er is nu gewoon een journalist die dingen toelicht in het Nederlands zonder talen door elkaar heen te maken. Conclusie niemand van de journalisten heeft nog de exacte details.

2 likes

Yes zal nog wel even duren. Maar goed nieuws zo, op de valreep

Yoo daar is Boris

Walgelijk.

Ik vind dit echt walgelijk! Heel goed dat het is gefilmd maar Europa gaat sowieso voorlopig niks doen en dat maakt me echt heel verdrietig als ik er te lang bij stilsta.

Edit:
Ik heb nu zelf het gevoel alsof ik dat nieuws om mij laat draaien door het te hebben over wat ik vind en wat het met me doet. Pff. Ik weet gewoon niet hoe ik anders kan reageren. Is hier iemand die concrete actie onderneemt? Verder dan doneren aan goede doelen die vluchtelingen helpen kom ik niet.

Dit is absoluut walgelijk en op geen manier goed te praten. Maar de manier waarop Europa Griekenland laat zitten met deze problematiek is ook echt walgelijk. We doen gewoon niks, we laten het hen oplossen en veroordelen de manier waarop ze het aanpakken. Terwijl Griekenland ook simpelweg niet de middelen heeft om deze stroom mensen op te vangen. Alles aan deze hele crisis is walgelijk en mensonterend.

15 likes

Ja, Nederland (16 december):

Nou, poe poe!! Toezeggen om 100 vluchtelingen op te nemen. 100! Zie ik iets over het hoofd of is dat echt HEEL weinig?!

Edit 1:
Ik reageer op wat je zegt, maar die frustratie is natuurlijk niet aan jou gericht.

Edit 2:
In de OneWorld van oktober uit mijn hoofd werd dit artikel gepubliceerd, het staat nu ook gratis online:

2 likes

Dit.

11 likes

Dat is ook waar. Al jaren zien we dat het niet goed gaat en dat de grieken het niet aankunnen.

Sowieso vind ik dat Nederland zich kapot moet schamen. Echt te gĂȘnant voor woorden dat het eerst al een sigaar uit eigen doos werd en vervolgens ook nog maar 100 ipv 500. Kan me er echt zo boos over maken. Maar laten we lekker VVD blijven stemmen want ach Mark is zo sympathiek

10 likes

Ik ben dit helaas echt niet met je eens. Ik snap dit echt niet. Dit mag gewoon niet. Het kan echt niet. En wie is ‘ze’ in jouw bericht? Want de Griekse regering zegt dat ze van niks weten.
Wat we kunnen doen? In ieder geval ervoor zorgen dat iedereen daar ‘warm’ de winter doorkomt. Op dit moment lukt zelfs dat niet en Europa doet niets. Ik ben het wel met je eens dat ‘we’ ons moeten schamen. Europa lijkt wel een luxe fort waar niemand naar binnen mag.

Wat bedoel je hiermee? (Ik mis iets, denk ik.)

Hahahha ja dit, echt hĂš

3 likes

Hoe kun je mensen opvangen als alle kampen overvol zijn? Als er al enorme armoede heerst? Als je al niet eens de mensen in de kampen kunt voorzien van de eerste levensbehoeften. Dan doe je alles wat je kan om nog meer vluchtelingen te weren. Er is gewoon geen plek en de griekse bevolking begint het nu wel beu te raken. En dat begrijp ik. Gelukkig is dit gefilmd en hopelijk gaat er nu iets gebeuren.

Hoe vaak hebben de Grieken niet al om hulp geroepen? Als de EU niet wil helpen dan doen de Grieken inderdaad dingen die niet mogen. En dat komt vooral omdat ze machteloos zijn en wanhopig.

Nederland heeft de plicht om 500 vluchtelingen per jaar op te nemen middels een ‘uitnodiging’, en de vluchtelingen uit Moria werden gepresenteerd als extraatje, terwijl ze dus werden ‘uitgenodigd’ en NL zich daarmee onttrok van de andere plicht. Zie hier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/coalitie-maakt-honderd-vluchtelingen-blij-maar-op-het-binnenhof-niemand~bd28fdd8/

2 likes

Ik hou ‘Europa’ verantwoordelijk voor de pushbacks, vandaar mijn reactie. Griekenland schijnt namelijk te beweren dat ze er niks vanaf weten. En trouwens of Griekenland er nou wel of niet vanaf weet, ik vind dat Europa nog steeds verantwoordelijk is. Griekenland hoort met een reden bij Europa, waarom staat Griekenland dan nu zo in de kou?

(Het ligt vast genuanceerder dan dit, of niet, geen idee, ik weet er helaas eigenlijk helemaal niet genoeg vanaf.)

1 like

Op rechts spreekt PVV-Kamerlid Emiel van Dijk van een nieuwe poging tot massa-immigratie. ‘Nederland gaat onder aanvoering van de VVD wĂ©Ă©r illegale immigranten ophalen. Alsof het niet genoeg was. Misdaad wordt weer beloond.’

:face_vomiting:

D66-Kamerlid Maarten Groothuizen vraagt nog maar eens begrip voor de penibele politieke situatie. ‘Ik vind het ook pijnlijk’, erkent hij over de uitruil binnen het UNHCR-programma, ‘maar het is een belangrijk politiek signaal dat we bereid zijn de Grieken te helpen. Het is een stap vooruit. Een klein stapje. Niet meer dan dat. De realiteit in dit complexe, verdeelde politieke landschap is dat je hooguit kleine stapjes kunt zetten.’

Hoezo gaat het hier ĂŒberhaupt over politiek? Het gaat hier om mensenrechten. :exploding_head:

De Duitse bondskanselier Merkel en de Franse president Macron zijn overeengekomen dat ongeveer 400 minderjarige alleenstaande asielzoekers uit het afgebrande kamp Moria op Lesbos naar het Europese vasteland zullen worden gebracht.

Dit lijkt ook al zo weinig te zijn?

1 like

Hier ging het vorige week over in het biechttopic. Ik kan de originele post en de reacties niet meer linken helaas want het topic is gesloten.

4 likes

Dit soort dingen maken mij zo booooos.

17 likes

Oh ik heb dit stuk met zoveel frustratie gelezen
 Niet te doen. Was het wel oke geweest als ze elke dag bij haar moeder ging eten? Gewoon mensonterend eigenlijk.

4 likes