Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Iemand net de docu ‘Alleen tegen de staat’ gekeken? Wat ontzettend heftig en ik ben echt nog kwader dan ik al was.

7 likes

Ja, het leed is nog veel groter dan ik/wij ons ooit kunnen voorstellen. Deze vrouwen zijn echt door de hel gegaan :disappointed:

1 like

Ja, heel indrukwekkend. Vreselijk wat hen is aangedaan, heel goed om dit meer bekend te laten worden.

1 like

Hoe kunnen ze nou wéér Henk Kamp een ministerspost gegeven, dat is toch gewoon niet meer normaal hoe het daar gaat? Echte ouwe jongens krentenbrood

7 likes

ff momentje stilstaan bij deze outfit game

69 likes

45 likes

En deze outfitgame! :heart_eyes:

101 likes

Omg gewoon weer korten op zorg en onderwijs.

Kan toch niet joh…

6 likes

Echt buikpijn. Zoveel kapotgemaakt. Maar ik vind het ook extreem dat men dit dus een normale manier vindt om wél met fraude om te gaan. In dit geval is het extreem pijnlijk omdat je allemaal onjuist is, maar zelfs al had iemand voor een paar duizend euro gefraudeerd of een jaartje een grove fout gemaakt zijn de gevolgen totaal niet proportioneel.

Vind het ook zo extreem hoe bizar al die medewerkers van uitvoeringsinstanties gehandeld hebben. Dat er binnen de belastingdienst niet één iemand is die als iemand zegt: ‘ik heb het ingeleverd’ zegt: ‘Ik geloof je en ik ga voor je uitzoeken waarom het niet aankomt’. Dat zo’n werkgever niet zegt; ‘joh, jij werkt hier al zo lang, ik stuur jou er niet uit’. Binnen de jeugdbescherming/uitvoerende organisatie niet iemand is die zegt: ‘Dit kind hoort hoe dan ook thuis te zijn en deze ouder heeft onze hulp nodig’ of ‘het is onmenselijk om deze moeder reiskosten te laten betalen. Zij wil haar kind zien en belangrijker nog haar kind haar’. Zoveel momenten waarop mensen een verschil hadden kunnen maken. Dat vind ik hier zo verrot aan. En je weet gewoon dat je met alle geld van de wereld deze jaren in ellende niet herstelt

22 likes

Echt hartverscheurend die verhalen. Echt zo kwalijk hoe ver het zo heeft kunnen lopen. Kinderen uit huis geplaatst. En inderdaad @Shaaar, wat als ze per ongeluk wel een fout hadden gemaakt met de toeslagen, is dit dan de weg waarop dit opgelost wordt? Wat een ellende zeg.

Hier een gesprek met de regisseur trouwens: Alleen tegen de staat - 2Doc.nl
De regisseur geeft in dit interview aan dat er al lang voor het schandaal een landsadvocaat geweest is die een rapport heeft opgemaakt waarin hij aangeeft dat dit op de loer lag. En er is gewoon niets mee gedaan.

1 like

Volgen meer mensen de APB? Wilders begint meteen met een aanval op Kaag omdat ze afwezig is.

Soooow Wilders is op dreef

Ja is zit te kijken.
Moet wel zeggen dat ik niet eerder de APB heb gekeken dus weet niet wat de tradities zijn maar ik heb wel echt moeite met dit soort persoonlijke aanvallen.
Ben het helemaal eens met de interruptie van Sophie Hermans, inhoud prima om scherp te zijn maar niet op de persoon.

1 like

Ik ben Wilders echt zo enorm spuugzat. Krijg elke keer ook gewoon stress en woede in mijn lijf zodra ik zijn stem maar hoor.

3 likes

Maar echt hè… hoeveel tijd hebben ze pp? Want ben alweer klaar met Geert.

Ik las dat er 5,5 uur spreektijd is in totaal.

Zonder interrupties :weary:

Waarom begint hij altijd als eerste :roll_eyes: hierdoor legt hij de focus altijd op niet relevante onderwerpen en wordt er weer op de persoon gespeeld.

1 like

Jetten :fire:

nam het vanzelfsprekend persoonlijk op

5 likes

Ik snap ook echt niet waarom je, als je 25 minuten de tijd krijgt om alles wat er volgens jou beter kan in Nederland toe te lichten in hét debat van het jaar, er voor kiest om een groot deel van die tijd te besteden aan haten op een collega. :confounded:

5 likes

Echt hoezo is dit een thema. Wat walgelijk

1 like