Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ook allemaal in het blauw behalve Robje, die heeft de dresscode gemist :joy:

5 likes


Haha wopke is een RGK

58 likes

Kaag is zo wel een Gooise moeder met haar twee tienerzoons inderdaad.

59 likes

Niet om te bodyshamen ofzo maar het lijkt alsof Markie Mark een bh aanheeft

6 likes

Een hele mevrouw die Mark hoor!

40 likes

Zijn gewoon z’n spieren!! Als gevolg van z’n enorme collectie gymshark

7 likes

Ik denk dat die daar microfoons onder heeft verstopt.

1 like

Die koekjes liggen ook zo ver weg, daar kan niemand toch bij

7 likes

Die mensen denken dat zieke mensen die gevaccineerd zijn nu veilig zijn, wat veel zieke mensen overigens ook zo beschouwen. Hangt er natuurlijk maar net vanaf hoe ziek je bent/op welke manier precies (en hoe je je mate van bescherming en of reactie op het virus inschat). Blijft sowieso het feit dat voordat iedereen gevaccineerd was dezelfde Doutzens ook al alles wilden openhouden ten koste van (nog ongevaccineerde) zieken
En dat de samenleving in het algemeen veelal ontoegankelijk is voor veel mensen maar nu het om een biertje drinken binnen gaat voor able bodied mensen is het ineens een probleem

2 likes

Misschien is het symbolisch en gaat het om wie elkaar de hand wil reiken of nader tot elkaar wil komen :laughing:

3 likes

Leuk wel, dat Superdry shirt. Valt mee dat Mark nu geen shirt aan heeft met ‘Supergaaf’ er op :roll_eyes:

4 likes

Haha die nummers, Mark 3 en Wopke 28. Is dit een verborgen boodschap, dat Mark hoger in de rangorde staat? :thinking:

5 likes

https://www.ad.nl/buitenland/verdachte-verloofde-van-verdwenen-amerikaanse-gabby-nu-zelf-ook-spoorloos-br~a5f8496e/

Verloofde van de vermiste YouTuber nu ook vermist.

De bodycambeelden van agent die hen splitste na een ruzie.

Echt, als ze door hem blijkt te zijn overleden :triumph:

1 like

Zal deels natuurlijk wel zo zijn, deels ook niet. Maar daarnaast beschermt die pas denk ik vooral de volgende groepen:

  • de ongevaccineerden tegen ernstig ziek worden/ziekenhuisopname (graag gedaan hè!)
  • anderen (gevaccineerd of ongevaccineerd, gezond dan wel ziek) die medische ingrepen nodig hebben die anders uitgesteld zouden worden doordat de ziekenhuizen weer vol liggen met coronapatiënten
1 like

Maar ik reageerde op wat Grace zei, ik had het niet over het nut van de pas

O ja, het was niet specifiek als reactie op jou maar meer als aanvulling op @grace inderdaad. Kwetsbaar is een rekbaar begrip, iemand die vandaag kerngezond is kan morgen kwetsbaar zijn doordat ie zorg nodig heeft. Dus mensen die tegen de pas zijn creëren een tweedeling terwijl ze zelf ook elk moment aan de verkeerde kant daarvan terecht zouden kunnen komen.

1 like

Ik vind het op zich wel een punt, maar vind het echt onzin om te stellen dat ongevaccineerden de vraag opwerpen of je wel in zo’n samenleving zou moeten leven alsof zij allemaal een sterk argument, gebaseerd op de feiten en grote zorgen met betrekking tot grondrechten en lichamelijke autonomie voeren. Ik schat de gemiddelde wappie gewoon net iets anders in. Dat zijn echt niet de mensen die hun privacy beschermen, de algemene voorwaarden lezen en op de barricaden gaan voor zelfbeschikkingsrecht en een inhoudelijk gesprek gebaseerd op de feiten willen voeren.

Denk dat we deze discussie zeker moeten voeren (hebben we een Kamer voor) waarbij hij echt relevante punten benoemt. Ben zelf bijvoorbeeld best benieuwd of er alternatieve scenarios bestaan en wat de verwachte effecten van de pas zijn. Maar dat we die moeten scheiden van het feit dat er tegenwoordig mensen zijn die op basis van een cocktail aan lelijke ideologieën vinden dat ze door de straten van de hoofdstad moeten banjeren schreeuwend dat de vrijheid wordt afgepakt.

6 likes

Of zich inzetten tegen andere vormen van onderdrukking. Misschien zitten er wat verdwaalde veganisten tussen en natuurlijk veel pizza gate achtige mensen die op Instagram posten over het aantal verdwenen kinderen (relevant onderwerp op zich, human trafficking, maar die posts slaan altijd nergens op)

3 likes

https://www.ad.nl/geld/extreme-armoede-problematisch-ja-maar-extreme-rijkdom-misschien-nog-wel-meer~a902ee9a/

Interessante gedachte, maar het klinkt wel een beetje utopisch. Zouden extreme rijken dit ooit accepteren?

2 likes

Helemaal eens!

1 like