Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

:+1::+1::+1:
niet stoppen tot er iets veranderd

2 likes

:clown_face:

6 likes

Het kan die gast gewoon echt geen ene fuck schelen. Hij kan lekker cashen en lacht de rest uit.

Ik gun iedereen echt z’n lol hoor daar, en ga zondag ws wel kijken op tv. Maar het maakt me wel echt kwaad dat dit event overduidelijk door geld/macht/belangen/whatever wél door kon gaan, en soortgelijke events niet.

Richt je woede tav dit evenement nou op de regering, en niet op “witte mannetjes” en “Jeroenen”.

Ik snap echt helemaal dat er enorme weerstand is, want ja, het is echt tering oneerlijk. Maar ik vind het zo vreselijk laag bij de grond om dan maar de bezoekers van zo’n evenement af te gaan bitchen.

6 likes

Ik vind dat je wel een conclusie kan trekken uit dat bepaalde evenementen met een bepaalde doelgroep wel doorgang vinden en andere evenementen met andere doelgroepen niet.

10 likes

Nee, die conclusie kan ik niet trekken.
Dit evenement wordt bezocht door allerlei pluimage, van jong tot oud. Net zoals op Lowlands, of in het theater. Het neigt naar zeggen dat op Lowlands alleen baard hipsters rondlopen en het theater vol zit met oude lijken.

En feit blijft bestaan dat die bezoekers niet bepaald hebben dat dit evenement door is gegaan. Dus dan kan je heel erg boos gaan zitten zijn dat Hans, Wilma en hun twee kinderen naar de vrije training in Zandvoort zijn gegaan, maar dat helpt niet echt toch?

12 likes

Ik richt me tot beide, want ik vind beide dom en onverantwoord bezig zijn. Net als de organisatie.

1 like

Dat snap ik zeker.
Ik vind het ook onverantwoord, en vind daarom dus ook dat hele idee dat festivals ook maar door moeten gaan " want formule 1!!!1!!1!" dus echt een volslagen kut argument. Dat is net zo onverantwoordelijk. Het moet gewoon allebei niet kunnen, niet nu.

Het gaat mij om het belachelijk maken van bezoekers. Ik vind dat echt zo enorm laag.

4 likes

Maar diezelfde bezoekers zorgden in de rest van het land voor problemen, op mijn werk waren veel mensen te laat, er was geen plaats in de trein, 0 afstand op het perron of in de trein zelf, er werd superhard muziek gedraaid op perron en in de trein dus dat gedrag verhoogt de irritatie wel natuurlijk

Wat was de oorzaak van de besmettingen op het festival in Utrecht eigenlijk? Was dat niet ook buiten?

Volgens mij heel veel mensen in een tent, wel met open zijkant maar overdekt. En natuurlijk het ‘dansen met Jansen’ waarbij een zeker persoon had bedacht dat je direct na je prik met Janssen een qr code kreeg. En even vergeten was dat de vaccinatie even inwerktijd nodig heeft… Dus heel veel mensen daar waren wel gevaccineerd maar hadden niet de 2 weken wachttijd gehad.

1 like

Nou, deze mensen zijn als het goed is wel gevaccineerd. Dus, als na twee weken de besmettingen minimaal zijn, lijkt dit me een goed test-event om de branche weer te openen.

1 like

Klinkt goed! Maar hoeveel zou dit in praktijk toegepast worden?

14 likes

Er is geloof ik ook genoeg wetenschappelijk onderzoek dat aangeeft dat dit over de gehele week meer productiviteit oplevert dan een 40-urige werkweek. Maar vraag me af of het er daadwerkelijk doorkomt, klinkt nu nog te mooi om waar te zijn.

1 like

Het roept bij mij veel vragen op. Wat heeft dit voor financiële gevolgen, zijn werkgevers bereid dit in te voeren? Veel banen kunnen simpelweg niet in 30 uur gestopt worden, gaan die dan meer verdienen? Zo komen er toch scheve verhoudingen? Zie ik iets over het hoofd?

1 like

Joh, dit is typisch zo’n ding wat een vakbond roep om relevant te blijven, zonder verder plannen uitgewerkt te hebben.

9 likes

Vraag mij echt af hoe ze dat voor zich zien. In de sector waar ik werk is al een onwijs tekort aan werknemers. Hoe willen ze dat dan doen als iedereen minder gaat werken?

Het lijkt op een poging mensen met deeltijdbanen (vooral vrouwen dus) meer uren aan het werk te krijgen.

1 like

Het idee is dat je hetzelfde werk doet in minder tijd dus je zou niet een groter tekort hebben dan nu

In kantoorbanen kan ik dit wel snappen. Maar hoe is dit haalbaar voor de zorg, productie, retailmarkt, onderwijs, horeca en vast nog veel meer beroepen

3 likes