Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Zo benieuwd hoe fvd het gaat doen in de eerste peilingen. Ik hoop op ultieme vernedering

1 like

Plus: love me some versplintering op rechts!

5 likes

Dit, en als alle leden die nu Thierry terug hebben gestemd straks ook op hem stemmen voor de TK-verkiezingen, dan heeft hij nog steeds geen zetel. Dit zijn zijn trouwste volgelingen die blijkbaar een enorm bord voor hun kop hebben. De rest (dus niet partijleden) die 3 jaar geleden op FvD heeft gestemd is hopelijk nu wel afgeknapt.

2 likes

Maar als die nu allemaal PVV gaan stemmen, wordt dat ook nog wel eng. Dan 1000x liever dat ze allemaal op de VVD zullen stemmen. Of beter nog, helemaal niet gaan stemmen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze op de VVD gaan stemmenā€¦ FvD wekte toch eerder de indruk een soort PVV-light te zijn. Zo van, je bent het ergens wel eens met Wilders, maar vindt de PVV toch teveel voor tokkies, dus dan stem je maar FvD.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen verbaasd zijn over de uitslag van het referendum. FvD is opgericht door Thierry. Die anderen zijn daarna aangesloten en wisten waar ze aan begonnen. Als je het niet met Thierry eens bent, sluit je je niet aan. De hypocrieten die nu ineens Thierry afvallen in de media om hun eigen huid te redden, zijn er maar een paar. De partij bestaat uit meer leden dan die paar schreeuwers

3 likes

Ja nouja ik ga er nog altijd vanuit dat je lid wordt van een partij vanwege de standpunten, ongeacht wie de leider is.

Maar nu blijkt dat de leider van de partij belangrijker is dan de partij (of standpunten van de partij) zelf, ongeacht hoe geradicaliseerd die leider is.

Nu ik dit typ denk ik hoezo ben ik hier idd verbaasd over haha dit beschrijft letterlijk Trump en andere populisten

De pvv bijvoorbeeld heeft niet eens leden. Dat is enkel Wilders. Ze haalden 20 zetels met een partijprogramma van Ć©Ć©n a4ā€™tje. Het kan veel stemmers helaas echt niks schelen wat het partijprogramma is, zolang hetgeen dat zichtbaar is maar zegt wat zij willen horen op de manier waarop zij het graag horen en xenofobie doet het daarin echt heel goed.

Is trouwens ook een twee kanten ding, want ik kan geen partij bedenken die het lukt om op toegankelijke wijze hun partijprogramma en daadwerkelijke politiek te laten zien.

2 likes

Natuurlijk, maar in het geval van FvD is de leider ook de oprichter van de partij. Hij is niet gekozen vanuit een groep gegadigden om de standpunten van de partij vertegenwoordigen, maar heeft de visie en standpunten in eerste instantie zelf geschreven. Die anderen zijn zich pas daarna om hem heen gaan scharen.
Ik neem ook aan dat ze lid zijn geworden vanwege de standpunten. Alleen in het geval van een jonge partij als FvD zijn de partijstandpunten gelijk aan die van de oprichter en partijleider Thierry. Dus ben je het al snel met beide eens en zal je als lid in zoā€™n referendum voor Thierry kiezen. Vandaar dat de uitslag ervan mij alleen maar logisch lijkt

4 likes

4 likes

Voor iedereen die zich schaamt omdat ze weleens de social media van de ex van hun partner bekijken: het kan blijkbaar nog veel erger :ā€™) Zoā€™n bizar verhaal dit, en dat die vrouw ermee wegkomt!

3 likes

Ben benieuwd wat de AP hiervan vindt. Kan toch niet joh, dat een ziekenhuis toestaat medische informatie te lekken.

Hoezo ermee weg komt? Ze is op staande voet ontslagen?

Nadat ze jarenlang ongehinderd die gegevens heeft kunnen inzien en misbruiken.

Oh, ok, ik dacht dat @NoyraSoturi bedoelde dat ze er tot nu toe ermee is weggekomen.

Maar ook niet eens vanwege het delen(want dat ziet het ziekenhuis als niet bewijsbaar) maar vanwege het inkijken.

Echt heftige zaak hoor.

Ja je hebt gelijk, ik zei het inderdaad niet helemaal goed: dat ze er nog zo goed mee wegkomt (als in: ze heeft dus jarenlang die dossiers in zitten kijken zonder dat er een haan naar kraaide, en nu het uitkomt vind ik de reactie van dat ziekenhuis nog behoorlijk mild overkomen).

1 like

Kogel is door de kerk

5 likes

https://www.instagram.com/p/CIfdxe9FIyB/?igshid=13xoapcs41e97

:fire:

2 likes

Zo benieuwd hoe het achter de schermen is gegaan met Omtzigt

1 like