Daadwerkelijk een goed geschreven stuk over de relatie tussen GeenStijl en Baudet. Hij en zijn vriendjes zijn compleet gestoord. Al jarenlang.
Zag dit net op t nieuws… oh, the irony…
Hahaha, ik geniet stiekem echt van alle juice over conservatief rechts die de afgelopen weken naar buiten komt.
Verschrikkelijk
Ik zou willen dat daders van zedendelicten gewoon standaard tbs kregen, zodat ze pas weer vrij komen als dat veilig geacht wordt en onder begeleiding kunnen toetreden tot de maatschappij. Maar er zullen vast redenen zijn waarom dat niet gebeurt of kan. In ieder geval vind ik de huidige straffen, zowel gevangenisstraf als 5 jaar niet met kinderen werken, vaak echt veel te laag. En ik ben er vooral niet berust op dat ze daarna niet weer in herhaling vallen. Ondanks dat ik vind dat iedereen een tweede kans verdient hoor, maar dan moet je pas vrij komen als je daar bewezen klaar voor bent en niet omdat je na 2 jaar klaar bent met het uitzitten van je straf.
Hij moet wel een verplichte zedendaderbehandeling ondergaan. En gaat gelukkig dus niet na ‘slechts’ gevangenisstraf zonder toezicht weer de maatschappij in
Ja dat zag ik. Maar bij tbs vindt er telkens opnieuw beoordeling plaats en wordt iemand pas weer tot de maatschappij toegelaten als dat als veilig gezien wordt. Is dat hier ook het geval? Want ik las het als twee jaar voorwaardelijk met inderdaad behandeling. Maar wat gebeurt er als die behandeling onvoldoende is aangeslagen maar de twee jaar wel voorbij zijn?
Om met kinderen te werken heb je een VOG nodig en die zal hij nooit meer kunnen krijgen.
Als de twee jaar voorbij zijn komt hij vrij, maar heeft hij nog twee jaar proeftijd voor het voorwaardelijke deel van zijn straf. Die proeftijd kan nog worden verlengd.
Je kan alleen tbs krijgen als er sprake is van een psychische stoornis. Dat was bij deze man niet aan de orde.
(https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2020:12227&showbutton=true&keyword=Seksueel+misbruik+basisschool)
Gevoelsmatig kan je zoiets niet doen zonder een psychische stoornis te hebben. Maar dat is is natuurlijk niet helemaal hoe het werkt. Ik zat net een artikel te lezen waarin stond dat de kans op recidive klein is in dit soort zaken omdat het vaak niet het gevolg is van een stoornis maar van andere problematiek. Dan kan ik meer begrip opbrengen voor een (in mijn ogen) snelle toetreding tot de maatschappij.
Maar het blijven hele gevoelige dingen, ik vind het een van de ergste misdrijven die er bestaan en dan is een straf van twee jaar natuurlijk niks. Maar ik begrijp ook dat het veel complexer is dan dat en dat er veel meer omstandigheden zijn waar naar gekeken wordt.
Toch lijkt het me niet makkelijk voor de ouders van deze slachtoffers om te weten dat de dader een jaar na de uitspraak alweer in hetzelfde dorp rondloopt.
Maar TBS is een maatregel die je alleen kan opleggen aan daders die (gedeeltelijk) ontoerekeningsvatbaar zijn verklaard door een persoonlijkheidsstoornis of psychiatrische stoornis. Dus als je dat niet hebt dan kan je ook geen TBS krijgen en niet alle zedendelinquenten hebben zo’n stoornis. En daarnaast is het ook niet zo dat er bij een gevangenisstraf niet wordt toegewerkt naar reintegratie en het voorkomen van recidive.
Edit: oh sorry zie dat dit al gezegd is
Dit is zo grappig. Het lijkt mij ook een hele lieve man. Alleen in plaats van een vakantie naar Spanje of Schiermonnikoog, gaat hij in de zomer naar een paleis in Benin haha. Ik hoop dat hij zijn baan mag houden.
Vriend Reilman twijfelt niet aan het verhaal van Baparape Ali. “Hij is er geen man naar om fantasieverhalen te vertellen. Ook dat van die vier vrouwen geloof ik wel, want hij komt altijd heel moe terug als hij in Benin is geweest.”
Lol, ik weet even niet of ik hier om moet lachen of om moet huilen.
Haha, dat wilde ik ook posten. Heel dat artikel is ook zo grappig.
Hahahaha ik gil
Ik snap er geen drol meer van
Ik luisterde dus vandaag de zelfspodcast (don’t judge) en Sander S zei dat het waarschijnlijk komt doordat alle mensen in de partij die kritisch waren nu weg zijn, en hij inderdaad dan wint. Ook voorspelde ons Sander dat Thierry hierdoor alleen nog maar extremistischer zal worden, so i guess we’ll see
Dat fragment dat Thierry bij Jinek zit en zijn ex-geliefde Eva Vlaardingerbroek dan inbelt gives me life.
Hoe groot is de kans dat dit gezeik en drama de bedoeling was. Alle kritische geluiden zijn nu opgestapt en zijn extremisme achterban is over gebleven. Goed idee als je een nog een sterkere extremistische partij wilt oprichten.
Ik hoop gewoon dat hun partij compleet uiteen vast voor of na de tweede kamer verkiezingen.
Ik vind dit dus stiekem heel goed. Hoor al jarenlang allerlei idiote redenen om goed te praten dat mensen ondanks alle redenen om het niet te doen op forum stemmen. Ze zijn boos, achtergesteld, forum heeft verder goede ideeën etc. Alsof hetgeen dat personen die hierop stemmen bindt niet stiekem de haat voor alles dat niet etnisch Nederlands is, is. Nu is dat wel voor eens en voor altijd duidelijk.
Daarnaast denk ik: als Thierry geen lijsttrekker zou worden zou er een groepje schijnheiligen overblijven dat deze ideeën net zo goed deelt: ze maken immers bewust politieke carrière bij forum, dit is niet nieuw. Die personen hadden dan hun politieke carrières witgewassen, want ze hadden zich uitgesproken en forum was dan een partij geworden waar je ook gewoon op kon stemmen als je ‘degelijk’ bent. Dat moet je niet willen, want het gooit het gesprek over dat dit allesbehalve een club met normale ideeën is dood. Het is écht niet zo dat forum een fatsoenlijke politieke partij is als Thierry weg gaat.