Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Scherp van die parkeergaragemedewerker. Heeft de aanslag alleen helaas niet kunnen voorkomen… ben nu wel benieuwd of de politie iets met deze melding heeft gedaan?

Geeft niet, @lula. Misschien iets voor in het ergernissentopic!

En wat wil je er verder over kwijt? Want de NOS site kunnen we allemaal lezen, lijkt me. In een topic als dit kun je er juist iets dieper op in gaan. Sorry, echt een ergernis van me, een random nieuwsbericht droppen en dan… niks.

7 likes

Peter Plasman was bij op1 gisteravond en ging mede hierover. Hij zei dat Peter nu eenmaal bewust koos voor niet laten beveiligen. En dat hij dus daarmee risico verdisconteerde dat er op een dag iets kon gebeuren (en tuurlijk is dat nooit het uitgangspunt). Hij wilde zijn vrijheden behouden, wat ik ook goed snap.
Af en toe op zulke meldingen reageren met een politie wagen laten voorbij rijden, zou toch niets hebben geholpen. Dan moest hij in permanente beveiliging (dag en nacht/ safe houses/ nooit exit straat kant) en dat wilde hij bewust niet.
Vind het wel een lastig vraagstuk

2 likes

Nee, dat is ook zo idd. En misschien kregen zij wel zoveel meldingen van soortgelijke situaties dat het ook geen doen was zonder hem permanent te beveiligen. Heel lastig!

2 likes

Nederland is echt zo bureaucratisch met dit soort dingen. Pas je een ding aan, heeft effect op volgende dingen. Niet willen luisteren naar mensen die al roepen dit gaat nadelige effecten hebben. Nu een jaar later het wel beamen en dan gaat er weer een hele tijd overheen voordat het eens is aangepast. Pff. Je zou toch verwachten dat zulke dingen sneller moeten kunnen.

Deze vond ik gisteren. Misschien vind je dit ook wel interessant? Vond het een hele duidelijke post.

6 likes

Die suggestie van een een formatie tussen GroenLinks & PvdA lijkt me best een goed idee eigenlijk. Wat denken jullie?

Ik heb niet het idee dat die partijen nou lijnrecht tegenover elkaar staan. Maar ik vind ook dat ze het eigenlijk niet moeten willen omdat Rutte dat wil en het vooral goed is in zijn belang/die van de VVD. Naar 't schijnt hebben GroenLinks en PvdA als twee losse partijen ook meer ‘macht’ dan als één partij.

Rutte zit zo in mijn irritatie zone met 10+ jaar troepbeleid, weinig tot geen zelfreflectie op hoeveel levens er verwoest zijn door zijn oneindige vertrouwen in ‘de markt’ en never ending bezuinigingen in de zorg, het onderwijs, decentralisatie van overheidstaken, kontelikkerij bij grootbedrijven etc. Ook die hele formatie proberen ze te framen alsof de linkse partijen het tegenhouden terwijl rechts sowieso een meerderheid heeft met VVD, CDA en D66.

4 likes

Interessant zeg. Kende dat hele Elliot Rodger verhaal ook niet goed. Wat een engerd op zijn filmpjes en dat “Manifesto”

1 like

“PvdA-leider Ploumen zegt dat ze als één onderhandelingspartij aan de formatietafel gaan zitten met een gezamenlijk eisenpakket”, aldus NOS.

Nou, ben benieuwd.

2 likes

Pff wat duurt het lang totdat de persconferentie van Biden begint, zou om 19u zijn

afbeelding

Ik weet nog niet wat ik van deze linkse samenwerking moet vinden en hoe het gaat uitpakken, maar vind het wel een beetje apart dat Kaag, maar ook Rutte er zo mee bemoeien. D66 en VVD kunnen ook samengaan om de versplintering tegen te gaan :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Ik heb Biden nog niet eerder lang zien spreken maar is hij altijd zo stroef? Hij zal wel moe zijn maar praat en staat daar echt als een fossiel.
Om nog maar niks te zeggen over de inhoud van z’n speech, wow.

3 likes

Ze gaat hiermee voor mijn gevoel gewoon verder met het creëren van een impasse. Zij blijft zeggen ik wil progressief en links, Rutte blijft zeggen ik wil met JA21/CU en niet met groot links, over 249 dagen nog geen kabinet en dan tóch maar nieuwe verkiezingen :roll_eyes:

1 like

Ik zag net dit en dat zegt het wel, denk ik :sweat_smile:

Rutte doet wat Rutte wil. Snap niet waarom Kaag hem daarin support (ja, omdat we een regering nodig hebben) maar hoeft niet zo enthousiast? Gewoon voet bij stuk houden. Geen ChristenUnie en GL & PvDA los. Maar die krabbelen niet meer terug nu :weary: Vind dat ze nu al een hoge prijs betalen om mee te regeren terwijl de VVD nog steeds de skepter zwaait. Links bestaat straks niet meer als die twee partijen op deze manier moeten meeregeren.

14 likes

Ik vind een fusie op de lange termijn echt geen slecht idee, maar in de huidige context gaat het helemaal nergens over. Denk dat het supergoed is om elkaar nu heel stevig vast te houden en kijken waar dat natuurlijk toe leidt en als dat een zelfgekozen fusie is omdat beide partijen geloven tot één stevig programma te kunnen komen lijkt dat me tof. Maar denk dat een fusie simpelweg om met de vvd te regeren het slechtste is dat je momenteel kan doen. Er is altijd een partij die daar bagger uit komt en dat risico zou ik nu als links blok niet nemen. Al helemaal omdat de enige reden dat Rutte een fusie wilt letterlijk is dat ze dan minder tegenkracht hebben.

8 likes

Precies dat. Die VVD’ers hebben zo weinig principes. Maakt niet uit waar ze hun achterban mee opzadelen. Ze zijn toch ‘rijk’ genoeg om hun problemen af te kopen. Als PvdA en GroenLinks nog meer kiezers verliezen, hebben we straks alleen nog PvdD, SP en Denk, en Bij1 op links (hopelijk wel met hun zetels) :joy:. Links is echt zo wankel terwijl ik op rechts nog niemand water bij de wijn heb zien doen… :woozy_face:

Even een update over mijn vader die in Afghanistan zit: hij komt waarschijnlijk morgen of overmorgen thuis, ligt aan de vlucht. Het is daar echt chaotisch en hij ziet al die mensen die geen kant op kunnen. Hij wil ze helpen maar ja hij kan niks en hij moet ook uit eigen veiligheid terug. Dus denk dat hij er wel moeite mee gaat hebben, of ja dat weet ik wel zeker. Hopelijk nemen ze op zijn vlucht genoeg mensen mee!

82 likes

https://www.ad.nl/binnenland/86-dagen-lag-meneer-de-b-dood-in-zijn-appartement-en-bij-zijn-uitvaart-bleven-alle-dertien-stoelen-leeg~a46dd681/

Ik vind dit zo zielig. Vooral dat hij met een kussentje onder zijn hoofd is gevonden op de vloer, ik weet niet maar dat beeld :cry:

12 likes

Oh :pleading_face:. Wat ontzettend zielig. Gewoon geen naasten om je heen. En inderdaad dat detail met het kussen… zo triest dat beeld.

3 likes

Ja in een nette bij elkaar passende outfit in foetus houding op een kussentje

Het schetst gewoon zo’n verdrietig beeld, dat iemand niet verwacht had te sterven (de kledingkeuze) en dan gecombineerd met de houding en plek…

Ik kan hier dus echt om janken

3 likes