Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Oh jezus, wat ontzettend naar, gelijk een dikke knoop in mijn maag. Hoe eenzaam moet die meneer zijn geweest? Inderdaad het idee van die nette schone kleding terwijl hij niets of niemand ging zien die dag en dan toch alles netjes bijhield, en dat kussentje onder zijn hoofd. Zo eenzaam. Vind het heel mooi hoe die mensen van de uitvaart zo zorgvuldig zijn kist hebben gekozen, muziek hebben uitgekozen, etc. En hoe ze over die meneer praten, heel waardig.

11 likes

Ja echt! En die buren die dan net doen alsof ze hem kennen en het vreselijk vinden maar ondertussen wel zijn naam verkeerd zeggen en hem 89 dagen niet opmerken of missen. Alles voor het interviewā€¦ Echt zo verdrietig :pleading_face:.

En inderdaad @PaigeMichalchuk heel mooi hoe de uitvaartverzorgers alles zo zorgvuldig hebben uitgekozen en hem een waardig afscheid hebben gegeven.

8 likes

Toen ik het zojuist las rolde er twee tranen over mijn wang. Qua beschrijving net mijn overleden opa een keurige, georganiseerde man met het verschil dat hij er niet alleen voor stond. Dit gun je niemand. Maar wel een prettig idee dat ze hem nog op een respectvolle manier de laatste eer hebben bewezen. Dat hij toch niet helemaal eindigde als nummertje maar als man met een voor- en achternaam.

2 likes

Als je dit mooi vindt om te lezen, de volkskrant heeft een hele serie hierover. Heet de eenzame uitvaart.

5 likes

Hier op het Belgisch journaal is de situatie van Afghanistan en de evacuatie van Afghanen het grootste nieuwspunt en ergens vind ik het vies dat er journalisten en cameraā€™s aan de plaatsen staan waar de geĆ«vacueerde mensen gebracht worden. Gisteren was het laatste beeld dat van een wegrijdende dubbeldekker vakantiebus waarin die mensen zaten om naar de opvanglocatie te gaan.
Laat die mensen gewoon met rust? Alsof het al niet traumatiserend genoeg is om weg te vluchten, gaan ze daar nog met tientallen journalisten/grote cameraā€™s/felle lichten je nog eens opzoeken en filmen alsof je in een zoo zit.

9 likes


:grimacing: :grimacing:

10 likes

Wat een baanbrekende ideeƫn van D66 zeg.

6 likes

Gewoon bouwen, bouwen, bouwen!

De leencapaciteit oprekken door je studieschuld minder mee te laten tellen en de schuld langer uitsmeren zijn echt kutideeƫn.

14 likes

Ja ik snap ook niet echt waarom geen enkele buur naar de begrafenis ging.

Misschien voelde het hypocriet ofzo, maar zou dat zelf toch wel gedaan hebben denk ik, zeker als je al weet hoe lang hij daar gelegen moet hebben moederziel alleen.

5 likes

Wat is een goed tegenargument op ā€˜ja maar als grote bedrijven belastingen moeten betalen gaan zie hier weg!ā€™ Ik weet dat het onzin is, maar weet iemand een goed tegenargument?

Ik woon in Californiƫ en er is nu een herroepingsstemming van de democratische gouverneur omdat de republikeinen hem weg willen stemmen, vooral omdat ze het niet eens zijn met de corona maatregelen.

Maar ik kreeg net een boekje binnen met de statements van alle kandidaten waar je op kunt stemmen en sommige zijn echt so absurd?!!

Dit lijkt wel een grap joh! Er staan ook serieuze statements tussen hoor maar wtf!

40 likes

Billboard queen. Icon. :joy::joy::joy:

In het vliegtuig van mijn vader moesten hij, collegaā€™s en militairen op grond en de Afghanen kregen de beste plekken, dat is toch mooi!

57 likes

Ja hij vindt het wel heftig de hele situatie. Hij moet sowieso in quarantine maar hij zal wel even vrij nemen ook.

Ja ik hoop echt dat we ze niet ophalen en dan links laten liggen. Hopelijk halen ze binnen de tijd iedereen weg daar wie weg wil! Pfff wat een situatie

4 likes

Caitlynn Jenner doet ook mee toch?

2 likes

Ja klopt!

2 likes

Ik heb deze post al twee keer teruggekeken omdat ik zo hard moet lachen om deze man:

Love U

21 likes

Hahah snap ik. Ik was dat boekje aan het doorlezen en bij hem moest ik echt keihard lachen. Zijn lachende hoofd en dan in combinatie met ā€œlove uā€ hahah die ā€œuā€ ipv ā€œyouā€ maakt het ook echt af :ok_hand:t2:

Echt wie stuurt dit in als officiƫle statement voor een serieuze functie :joy:

2 likes

Oja deze ben ik nog vergeten:

Jeremy dacht zoek het ff lekker zelf uit.

19 likes