Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Naja hij had natuurlijk wel de afgelopen jaren z’n best mogen doen om niet helemaal onderaan de lijst met het halen van de klimaatdoelen van de EU te staan.

8 likes

science-bill

3 likes

Ik heb ergens echt het gevoel van ja, dit is het dan. De wereld begint langzaam te vergaan. Corona ellende, heftige overstromingen en criminelen die gewoon hun ding doen. Zo mega mega mega naar allemaal, krijg er echt buikpijn van.

19 likes

Haha ja dat was ik :rofl:

2 likes

Waar wordt eigenlijk iedereen heen geëvacueerd? Moet je zelf een plek zoeken of wordt dat geregeld?

Want wat als je niemand kent, of geen onderkomen kan betalen?

Nou heel herkenbaar dit. Vind dat ook heftig hoor! Soms kan het wel helpen om elke avond de positieve dingen van de dag te bedenken en evt op te schrijven.

3 likes

Ja mijn vriend vond me te dramatisch, maar het voelt wel heel gek nu alles zo tegelijk komt of zo? Peter R, Limburg, Coronacijfers through the roof. Gisteren wisten talkshows ook niet echt wat nu belangrijker was

Ik heb het idee dat rampzalige dingen altijd in een soort sneeuwbaleffect gebeuren. In mijn leven dan tenminste :sweat_smile:

2 likes

In Roermond is de sporthal de opvang. Voor mensen zonder vervoer zijn bussen beschikbaar gesteld. Hoe het op andere plekken geregeld is weet ik niet.

1 like

Nou kunnen we even terug naar 2018? :sob: Zo wat iedereen heeft Corona nu (zelf ook quarantaine), dijken breken door, Peter R vermoord en allemaal enge criminele dreigingen. What happend?! :pensive::pensive:

2 likes

En @Xiomara sporthallen en gemeenschapshuizen vooral wat ik lees!

1 like

27 likes

Goed te zien ook hoe hard t water dan stijgt als je kijkt naar die palen/bogen onder de voetgangersbrug, deze foto’s heb ik vanochtend om 10u gemaakt, ter vergelijking. Toen kon je ook nog op het pad langs de ijssalon lopen, staat nu ook helemaal onder. Ik hoor ook super veel sirenes voorbij komen, en op de autobaan brandweerauto’s met boten richting het zuiden, bizar…

3 likes

Ohh woon jij ook in Venlo? Ik zie ook geregeld een helikopter boven de stad vliegen.

Deze mensen mogen ze echt beboeten man. Wat schandalig

Ramptoeristen ‘eten lachend frietje’ tijdens evacuatie van Taco: ‘Bizar en pijnlijk’

https://www.ad.nl/binnenland/ramptoeristen-eten-lachend-frietje-tijdens-evacuatie-van-taco-bizar-en-pijnlijk~a7629936/

2 likes

Heb al de hele dag hetzelfde gevoel maar kon het niet onder woorden brengen. Dat terzijde is het natuurlijk heftig als het je persoonlijk treft en het komt ook dichtbij dus dat maakt het ook relevanter en dat maakt het ook absoluut niet minder erg. Maar de dingen die de afgelopen dagen zijn gebeurd, gebeuren nu toevallig tegelijk en toevallig in onze nabijheid, maar ze zijn in de verste verte niet nieuw of op globaal niveau onverwacht.

5 likes

Ja klopt, ik hoor de helikopters nu sinds n minuut of 10 echt letterlijk continu over vliegen, icm de ambulances/sirenes over de weg. Zal het ziekenhuis zijn wat ze aan het evacueren zijn denk ik…

Edit: als ik kijk zie ik trouwens politiehelikopter, geen ‘ambulance’ helikopter

3 likes

Is een politiehelikopter! Denk dus dat ze van boven alles in de gaten houden.

1 like

Wow ja inderdaad haha. Ik werk met Indonesische collega’s en toen ik vanochtend even vertelde over wat er nu hier aan de hand is (woon zelf in Limburg) deed ik effe een omg op mezelf toen ik me midden in mijn verhaal realiseerde dat zij ongeveer elke week te maken hebben met floodings 🥲

5 likes

Voor de mensen die in de buurt van Arnhem wonen: de gemeente heeft een plek gecreëerd om bloemen te leggen!

15 likes