Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Awh ook al die dieren, je vergeet bijna dat die hier ook slachtoffer van worden :pensive:

(kijk tussen werk door naar de NOS)

4 likes

M’n broer die heeft gisteren meegeholpen met de evacuaties. Hij zegt dat hij enorm veel leed heeft gezien. Zo erg met hem te doen. Hij is al de hele week tot diep in de nacht aan het werk.

Voor wie wil doneren. Er is nu ook een rekeningnummer geopend voor donaties.

https://nationaalrampenfonds.nl/projecten/overstroming-2021

9 likes

Ik heb dit precies zo inderdaad, is niet raar dat je dat denkt ook. Heel begrijpelijk nu vind ik… als ik al zie wat voor moeite ik nu met deze situaties heb, wil ik niet weten hoe dit over een paar jaar is. Voor toekomstige kinderen ziet het er niet beter uit… :pensive:

1 like

Kreeg net een NL-alert. Het is echt niet te beseffen gewoon.

4 likes

Vreselijk zeg. Zo bizar dat dit ineens in nederland gebeurt. Ik zit steeds te denken aan die arme bejaarden die misschien alleen wonen ergens helemaal bang en alleen. En aan al het vee waar waarschijnlijk pas later aan gedacht wordt want ja het gevaar is ineens accuut en iedereen moet NU het huis verlaten :frowning: tis voor iedereen natuurlijk verschrikkelijk maar denk nu wel eventjes extra aan de zwakkeren (waaronder ook dieren). Bah

4 likes

https://www.ad.nl/buitenland/vloedgolf-verrast-bewoners-duits-verzorgingshuis-12-mensen-met-zware-beperkingen-verdronken~ac752a85b/

Dit brak ook m’n hart.

2 likes

Heftig :fearful:

3 likes

Fokking hel mannnn

Jeetje wat surrealistisch die beelden uit het zuiden. Verschrikkelijk. Sterkte voor iedereen daar!

Jeeeeezus wat een ellende allemaal.
Voor iedereen die daar zit, iemand kent die daar zit, sterkte :heart:

Als er iets is wat ik/wij kunnen doen, laat het me weten :cry:

Ik hoop dat iedereen veilig is! Heel veel sterkte met alles.

1 like

Ik moest net in de stad wat halen en ook even gekeken bij de Maas. Echt niet normaal hoe hoog het staat! De loopbrug naar de overkant is al ondergelopen.


(Dit is in Venlo, hoogste punt word morgen pas verwacht)

2 likes

Wtf :pensive:

Komt allemaal door Mark Rutte.
Wat een onzin lees ik toch allemaal weer.

Die dijkbreuk, doodeng. Hoop dat iedereen zich daar in veiligheid kan brengen.
Voelt als een film met momenten, zo moeilijk te bevatten dat dit gewoon echt gebeurt.

Dit is zo bizar ook, boten worden over het asfalt een stad binnengereden omdat het daar straks onder water staat en de reddingsbrigade aan de slag moet :exploding_head:

Heel veel sterkte aan ieder in het getroffen gebied of wie vrienden, familie en kennissen daar hebben. :heart: :heart: :heart:

1 like

Oh man mijn hart :sob:. Ik belde oma omdat zij veel familie heeft wonen in Geulle. Ze was heel erg aan het huilen en helemaal in paniek want al haar broers en zussen moeten nu accuut hun huis uit. Die arme mensen zijn allemaal 70/80+. Wat haat ik het nu dat ik niet meer in de buurt woon. Kan gewoon geen fuck doen vanuit hier.

9 likes

Las net bij stormchasers dat ze het gat gedicht schijnen te hebben dus dat er nu wel water staat maar het niet meer voluit komt gelukkig.

6 likes

@Dommel , ik was er net ook even. Het staat zo bizar hoog. Ik houd mijn hart vast :crossed_fingers:t2:

1 like

Je liep langs dan mij! Met je hondje in de fietsmand en je had een streepjes shirt aan toch? Ik had het te laat door en je was toen al weg… :sweat_smile:

2 likes