Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik deel dit even hier.
Wie dit nodig heeft kan evt een pb sturen.

23 likes

gelukkig

1 like

Pff die beelden van al dat water vreselijk, die dieren ook :sob: allemaal om te janken.
Ik zie ook heel veel beelden van auto’s met de achterbak open, gaat dat automatisch of is dat gewoon door de druk van het water ofzo?

1 like

Sta op werk de kranten uit te pakken, en schoot gelijk weer vol.

18 likes

Deze foto :heart::sleepy:

38 likes

Ik vind er wat van dat Peter zelf pertinent geen beveiliging wilde maar dat er nu alsnog een heel onderzoek op touw gezet wordt om te ontdekken hoe dat zat. Hij wilde het niet, klaar. Er valt niets te onderzoeken. Wat kan het verder nu nog doen ook? Echt, wat een geldverspilling.

Zelfs in Italië waar ze jarenlang ervaring hebben met de maffia die de rechtstaat keer op keer aanvallen door belangrijke actoren als doelwit te maken, zeiden ze: “(…) als iemand niet beschermd wil worden, is er niets dat we kunnen doen”. Iemand zonder zijn toestemming volgen/privacy schenden moet ook niet zomaar kunnen, vind ik.

Hoe triest ook, ergens snap ik dat Peter niet beveiligd wilde worden. Hij sprak iedereen en dan wil je toch ook een beetje dat mensen weten dat je niet constant geschaduwd wordt. Vind echt dat zijn wensen niet gerespecteerd worden door steeds die beveiliging zo op te rakelen.

43 likes

Helemaal eens, heb ook het gevoel dat het door mensen wordt ‘gebruikt’ om een soort grip/controle en duiding op de situatie te krijgen. Vraag me ook wel af in hoeverre je zoiets met beveiliging had kunnen voorkomen overigens

12 likes

Ik weet niet hoe hoe ze dat nu doen met de dieren, maar toen in 95 toen er ook zo’n hoog water stond was er een hele rel omdat één boer zijn koeien had laten staan, die is er nog jaren op aangekeken door t hele dorp.

1 like

Inderdaad! Over sommige dingen hebben we gewoon geen controle.

2 likes

Ja ik heb hetzelfde. Maar m’n eigen problemen lijken (zijn) ook ineens allemaal zo klein na een dag als gisteren. Heel gek gevoel.

2 likes

Haha normaal vind ik wakker worden met het geluid van tegen maar nu is het wel heel erg a relaxed met de directe stress en huilende mensen op de achtergrond 🥲

Ik vind t vooral in Duitsland ook wel heftig hoor. Die zit inmiddels al op 80 doden. De rivieren kunnen in die dorpen geen kant op bij hoog water, dus t water is gewoon dwars door de dorpen heen gedrukt en heeft alles op z’n pad meegenomen

3 likes

Ik kwam deze foto tegen op Twitter. Het stadje Altenburg voor en na de overstromingen, ziet er echt bizar en eng uit.

21 likes

Ik vind dat zo bizar. Zoveel doden nog geen eens zover van af NL.

2 likes

Ben nog aan het teruglezen dus wellicht is het al benoemd, maar dit lijkt echt zo’n gucci campagne :sob:

6 likes

Ja en toen las ik dit net nog op de website van de NOS
“Er zijn nog tal van vermisten. Bijvoorbeeld in de zwaargetroffen regio Ahrweiler, in Rijnland-Palts, waar naar 1300 mensen wordt gezocht. Zij zijn als vermist opgegeven door familieleden via een alarmnummer”

Ik verbaas me altijd toch weer over de kracht van water (als in, ergens snap ik wel dat het zo’n schade aan kan richten maar toch)

2 likes

Ok ik kreeg net toch wel een grappig filmpje. De visvijver in ons dorp staat natuurlijk ook helemaal “onder water” dus nu zwemmen al die dikke vissen door de straten van het dorp.

19 likes

Ja en dat er nog half zoveel mensen ergens op daken vastzitten etc. En als het water weg is, wat ga je dan nog tegenkomen

Ik heb watermanagement (soort van heet anders) gestudeerd dus het is me echt niet onbekend hoe of wat het kan. Wat de oorzaken zijn, zeker in Duitsland. Maar als het dan echt gebeurt is het weer zo anders

Pff deze foto ook…

40 likes

Buh ja deze foto van bovenaf gisteravond bij m’n durp (wat al hoger ligt dan andere Maas dorpen) is al heftig, moet je nagaan in Duitsland.
Ben benieuwd hoe de situatie nu daar is, het was net niet / net wel water het dorp in.

6 likes