Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Als er echt problemen zijn zou daar wel ergens info over te vinden zijn, toch? Heb even Twitter gecheckt en behalve wat onrustzaaiende tweets zie ik weinig, ook nergens op nieuwssites ook maar een vermelding. Neem aan dat ze druk bezig zijn het veilig te houden (en hoop dat we niet met slecht nieuws wakker worden morgen :grimacing:)

1 like

Op Dumpert noemen ze hem al de maashaas :sob:.

3 likes

Nee nee nee dit soort taferelen had ik dus allemaal in mijn hoofd bedacht maar neeee dit gebeurt dus :disappointed::disappointed::disappointed::disappointed: zo zielig ook voor onze dieren kan hier echt om janken.

4 likes

Ik vraag me af wat ze met al het vee doen dat normaal in de wei staat bij de maas in de buurt. Mijn oom en tante wonen een stuk noordelijker en daar staan van die grote runderen in een omheind gebied. Dat zijn wilde beesten dus vraag me af of ze die kunnen verplaatsen naar een andere plek

2 likes

Is dit nou een grap of niet? Ik snap het werkelijk niet.

Ja Nieuwspaal is een soort De Speld toch? @Oprah

1 like

ik las even ā€˜kokendā€™ en dacht wtf is er nu ineens allemaal aan de hand

2 likes

Wanneer wordt het ipv wateroverlast een waterramp genoemd? Vind wateroverlast een beetje te minimaal klinken voor wat het is.

1 like

Schoonvader en vriendin zijn net geƫvacueerd, vrienden moeten ook het huis verlaten en komen zo onze kant op. Zo kut allemaal.

15 likes

Het is door het demissionair kabinet iig al als ramp geclassificeerd

4 likes

Ja godver al die huisdieren en ander leven :sob: kan en wil me niet eens voorstellen hoeveel honden en poesjes er al verdronken zijn, echt verschrikkelijk.

5 likes

Kan ik/ kunnen wij iets voor jullie doen? Ik voel me zo machteloos door alleen de beelden te zien maar niet iets te kunnen doen.

1 like

Heel lief, maar niet nodig. Ben allang blij dat wij alleen de keuken en de kelder nat hebben en niet ons huis moeten verlaten.

1 like

Yesss het is sarcastisch!
Precies @Teigetje haha.

Het artikel over dat de hoosbuien een hoax waren is ook goed.

@GEEZ
Ja het is nu echt heftig aan het worden, mā€™n moeder stuurde al dat allemaal politie busjes richting Berg reden. En in het oude gedeelte van t durp zijn ze ook al uit de lagere gedeeltes aan het vertrekken.

Fijn dat ze bij jullie kunnen zitten!

3 likes

Oh shit mijn zus en haar vriend moeten ook evacueren. Pfff wonen net een maand in hun huisā€¦ Hoop zo voor iedereen dat de schade beperkt blijft.

En toen begon de maas over te lopen :pensive:

https://fb.watch/6Mojw2yAy-/

Ben zo onder de indruk dat er in de loop van de dag een hele website is opgezet om hulp voor slachtoffers in Belgiƫ te coƶrdineren: https://www.aidehulp14-7.com/
Zie ook Waalse mensen op Twitter die slaapplaatsen aanbieden en zo, er is zoveel solidariteit ondanks de ellende :heart:

2 likes

Oh goeie! Ga meteen even bellen. Grote kans dat ze daar door alle chaos niet bij stilstaan.

3 likes

Ja moet je nagaan hoe dat in Luik is gegaan, bebouwd langs de Maas. Die gekke wegen met tunnels wat onder waterniveau liggenā€¦

De dijk die op breken staat daar, dat zou nog eens 3 meter aan water opleveren.

4 likes

Ja echt bizar. En dan liggen wij officieel gezien nog flink boven NAPā€¦

Gister was hier in het dorp groot alarm en de situatie echt ellende, maar dat is echt niks als je het vergelijkt met de situatie nu langs de Maas.