Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Even een lichte toon hoor, woordvoerder ‘Suzanne Maas’ over de hoge stand van de Maas
Nomen est omen

16 likes

“Mijn” dorp kampt op het moment met heel snel stijgend water. Bij mijn moeder gaat het gelukkig niet komen (lekker op een heuvel wonen) maar bij de ouders van mijn beste vriend staat de onderste verdieping inmiddels onder water en lopen hun varkentje en schaapjes los zodat ze kunnen vluchten :cry:

Mijn moeder heeft inmiddels ook slapers, mensen die verderop wonen en bij wie het ook onder water staat. En nu maakt ze zich ook nog zorgen over mijn broer met wie ze al 2 kaar geen contact heeft, wang hij woont in een van de Maastrichtse wijken die moeten evacueren. En ik kan er nu niet voor haar zijn. Dit is echt kut.

15 likes

Zag dat in Luik of Duitsland al doden zijn gevallen. Wat vreselijk.

Wauw hahaha die naam

1 like

In het kader hiervan: ik wist gisteren ook niet of ik moest huilen of lachen toen ik het onderste artikel op RTL Nieuws zag staan

2 likes

Zo rot. Hopelijk blijft iedereen ongedeerd.

https://overstroomik.nl/#

Voor wie zich zorgen maakt en meer wil weten

4 likes

Mijn moeder woont net niet in de wijken waarbij het advies is om weg te gaan in Maastricht. Ze woon boven aan een bergje. Maar vind het toch spannend voor haar ofzo.

Ze was gaan wandelen met haar partner en een echte boomer. Ze kwam er pas achter toen ik haar een berichtje stuurde hoe erg het was. Dus ik zei je moet L1 opzetten, is calamiteitenzender.
Toen zag ze het pas.

Toen ik haar belde kreeg ze net dat nl alert binnen.

1 like

Ik ben zo tyfus tering hyper nerveus, mijn praktijk gaat net wel/net niet overstromen en je kunt er gewoon niets aan doen, alleen maar hopen.

32 likes

Wat vreselijk, hoop dat jullie dat ellende bespaard blijft.

1 like

:heart::heart::heart:
Bij vrienden van me heeft het water ook al het huis bereikt.
Het stijgt echt zoooo snel, je staat er naar te kijken en ondertussen doe je steeds een stap naar achteren.

@Krabsalade
:crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3::crossed_fingers:t3:

2 likes

Nu van alles natuurlijk te vinden van Peter en al het goeds dat hij ooit heeft gezegd.

Fragment van Peter R de Vries en Jensen over racisme. Walgelijke vent die Jensen en zijn publiek.

8 likes

Hoogste punt waarschijnlijk zaterdagavond, dus dat is nog een soort van “geluk”, dat er dan niemand aan het werk is en we morgen alles hoog en droog kunnen zetten en dan naar huis en maar hopen. Op de ene kaart gaat het hele dorp nat en dan wij ook, op de andere kaart zouden wij droog blijven.

Hoezo hoort Zuid-Limburg bij “buitenland”? :sob:

Wow. ‘Wij als meest gastvrije mensen die ooit geleefd hebben op deze planeet’ wat een grap.

8 likes

Schijnbaar zijn de reacties op Facebook (heb ik zelf niet) echt hilarisch.

6 likes

Dat was ook mijn vraag en precies wat ik ermee bedoelde :sob::joy:

lig in bed en moet nu ook aan alle dieren denken die in die overstroming zijn beland
:cry:

12 likes

Ik probeer nieuws over Tihange te vinden, maar vind niks.
Iemand heeft gehoord dat daar problemen zijn ivm hoog water en dat gaat als een lopend vuurtje.

1 like

Mijn hart :cry:

12 likes