Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Voor het eerst gelachen vandaag thanks :+1:

1 like

Love it!

2 likes

Ja dat ben ik met je eens hoor. Maar ik denk dat betrokkenheid vanuit het land en de media veel belangrijker zijn. Heel eerlijk, als ik daar zou wonen zou ik aardig geïrriteerd zijn. Daar staan de huizen onder en zij komen eens even kijken om daarna weer naar hun paleis terug te vliegen in hun privé helikopter. En die mensen zitten daar nog steeds in de shit. Maar goed ik vind de hele functie van het koningshuis twijfelachtig, daarom snap ik dit denk ik ook niet. Maar ik hoop natuurlijk dat er mensen zijn die wel steun halen uit hun bezoek.

7 likes

Ze moeten hun imago even opkrikken ook.
Willem doet toch iets met waterbeheer, misschien heeft ie nog tips & trickssss :v:

Super onhandig die jas ook haha. Hopelijk overleeft dr Cartier klokje het als er een wildwaterstroom komt! (Al is dit misschien de reserve). Haha sor ik vind deze foto zo knullig

3 likes

Hahaha omg ik ga helemaal stuk als ik dat voor me zie.

Ben trouwens benieuwd hoe het met de forummers gaat die in dat gebied wonen!

1 like

Het is op zich wel gebruikelijk dat het koningspaar zich laat zien na een ramp. Denk als ze niet waren gekomen er weer heel veel reacties waren geweest a la “Zie je nou wel ze geven niks om deze uithoek van het land” oid.

7 likes

Voor mij zit hier het probleem. Maar verder heeft het geen zin nu te discussiëren over of dat een legitieme constructie is

Wat een gezeik, ze zijn daar toch gewoon om hun ding te doen? Dat is nou eenmaal wat ze ‘moeten’ doen en er zijn vast heel veel mensen die het heel fijn vinden. Nog erger zou zijn als ze compleet niet opdagen.

23 likes

Mag je als burger trouwens eigenlijk komen assisteren/helpen bij de plekken waar de wateroverlast zo heftig is? Zonder dat je deel uitmaakt van een reddingsbrigade, maar gewoon omdat je mensen wil proberen te redden? Zijn daar regels voor?

Bedoel je Mark Rutte, om maar iemand te noemen? Of Merkel in Duitsland die vanuit de VS een communicatie laat uitgaan ? Het is niet of of, eerder en en.

Die constructie is er nou eenmaal en zij staan daar, beter dan niks zou ik zeggen. Wat kan je daar nu ook doen behalve naar mensen luisteren en hun wanhoop en pijn erkennen

1 like

Volgens mij niet ivm veiligheid.

Ik las toevallig net dat in België een brandweer boot is gekapseisd terwijl ze net burgers hadden gered. Dus het zijn behoorlijk gevaarlijke situaties.

Zullen denk ik wel plekken zijn waar je je kan aanmelden als vrijwilliger? Dat er een registratie is dat je in het gebied bent.

1 like

@Foefjeisthuis ah thanks voor de reactie!

1 like

Weet iemand hoe het kan dat de Maas dreigt te overstromen? Op dit moment regent het niet meer toch? Gaat het weer regenen waardoor hij gaat overstromen? Of is de huidige hoeveelheid water al te veel, maar hoe kan het dan dat het waarschijnlijk nog een nacht duurt?

Wordt hier duidelijk in uitgelegd, ook met plaatjes van waar het water nog vandaan komt en hoelang het duurt voor dat in Nederland is.

3 likes

Ik denk omdat er hogerop de rivier, stroomopwaarts noem je dat zo, ook veel regen is gevallen. Dat moet nog deze kant op stromen. Denk ik.

2 likes

Oa dit is allemaal nog onderweg naar Nederland

5 likes

De Maas is een regenrivier vandaar, ze is wel vaker overstroomd / uit. Maar zelden zo heftig als nu het geval is.
Komt ook omdat het in het hele stromingsgebied zo heftig heeft geregend de afgelopen dagen.

4 likes

Onze demissionair premier erkent dat de boel in Limburg een ramp is. Ze gaan alle schade vergoeden. Sterkte daar Limbo’s :fist:

Correctie: alles wat de verzekering niet doet, wordt daarmee bedoeld.

5 likes

Die meneer bij nieuwsuur stelt me niet echt gerust, met zijn “dit wordt een experiment” :sweat_smile:

Ja, ik werd echt heel naar van zijn verhaal. Alsof heel heel zuiden van Nederland straks onder water staat. :fearful: