Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik hoop zo dat de daders levenslang krijgen.

1 like

Voor mijn gevoel was het nationale held gevoel er ook heel sterk tijdens de Natalee Hollyway afleveringen en tijdens de dader van Nicky Verstappen vinden.

Maar daar buiten was hij gewoon ‘onze’ misdaad verslaggever en nu krijgen mensen in een keer alles mee wat hij ook nog heeft gedaan in zijn leven.

4 likes

Ik snap ook wel dat zo’n uitgesproken persoon bij veel mensen weerstand oproept, beetje hetzelfde als een Louis van Gaal. Ik kan het zelf wel waarderen en ik vond dat hij met veel dingen ook zijn menselijke en zachte kant liet zien. Maar als je niet naar al die talkshows of Boulevard kijkt, dan zie je dat ook niet.

Anyway. Kan me niet voorstellen dat mensen niet geschokt zijn hierdoor, hoe kut ze hem misschien ook vonden.

2 likes

Ik snap nu wel dat het niet heel leuk overkomt maar het verandert mijn mening niet. Maar dit moet je gewoon met elkaar kunnen bespreken, prima toch.

2 likes

Als Taghi de opdrachtgever zou zijn (wat ik misschien nog wel erger vind dan zo’n directe dader die misschien onder druk wordt gezet, (moet ook een flinke straf krijgen hoor daar niet van)), heeft zo’n extra straf uberhaupt nut? Hij zit al vast, dat is het wrede. Dus echt straf krijgt hij niet want meer dan vastzitten kan eigenlijk niet? Dat maakt het ook zo mega wreed. De directe daders moeten zeker een mega straf krijgen maar denk dat zo’n opdrachtgever het grootste probleem is :frowning:

4 likes

Haha sorry voor koningsgezinde Limburgers is dit misschien heel waardevol, maar ik lach me dood dat twee mensen die miljoenen uitgeven aan onzin privébezit wat betaald wordt door de Staat nu komen kijken naar deze ramp en mensen die minstens een deel van hun bezit verloren zijn. Als je erover nadenkt is het gewoon idioot

Edit: dit is ook gewoon wat hierboven gepost werd door @CloserToFine over het Parool. Hahaha ‘ohh nou de koning droeg kaplaarzen hoor!!’ Oh wauw echt :clap: veel meer aandacht waard dan Piet en Connie die hun halve huis kwijt zijn. En hoe waad je door enkeldiep water :joy:

19 likes

Dit was de bedoeling maar jij verwoordt het een stuk beter!

1 like

Nou iedereen mag vinden wat die wil maar ik vraag me vooral af: waarom voel je de nut vandaag op de dag dat hij sterft om je uit spreken dat je dit en dat van hem vond of vindt. Waarom moet je dat noemen, wat maakt dat uit.
Niet alleen op t forum maar overal.
Mensen hebben er groot verdriet van.

21 likes

Peter was vooral mn held toen hij tegen Olcays fatshaming bullshit in ging.

58 likes

Nou, ons Royke is al eerder een mede-forummer geweest.

7 likes

Denk dat hij nu wel wat beters te doen heeft (rouwen bv) dan een random forum lezen :confused:

Nee, meen je niet? Ik dacht dat hij hier wel actief mee las. /s

6 likes

“Op bezoek in het overstroomde Valkenburg spreken de koning en koningin met getroffenen en de hulpdiensten. Hier stapten ze op een shovel om te poseren met een brandweerteam.”

Ik vind dit zo’n fucking raar idee. Dat die mensen met een helikopter worden overgevlogen om daar een uur meewarig rond te lopen en even te poseren op een shovel.
Hoe is er iemand die hier iets aan heeft?

11 likes

Dringend advies Maastricht aan 10.000 mensen: ga je huis uit • Koningspaar bezoekt Valkenburg - https://nos.nl/l/2389373

De Maas gaat overstromen? :sob: WTF

1 like

Zit hardop te lachen, het is gewoon zo ongepast en bizar in mijn ogen. Maar volgens minstens 80% van Nederland heel normaal

5 likes

Aii ik vind dit ook echt een misser van ons koningspaar. Als staatshoofd moet je zeker op een dag als vandaag een statement maken, maar om gelijk langs te gaan… Doe dat dan volgende week en help dan een handje mee met opruimen ofzo.

1 like

Het had nog erger gekund hè, hij had ook daar rond kunnen varen met z’n jacht van 2 miljoen, zwaaiend naar mensen op het dak

39 likes

Gewoon net als Juultje met je kaplaarzen het water in, hoppa

10 likes

Ja natuurlijk is dat gek en misplaatst maar ik denk dat het helpt om betrokkenheid te tonen bij het leed dat mensen overkomt en waardoor ze zijn overvallen.

Limburg is tamelijk ver weg van de Randstad en er wordt (net als bijv Groningen) veel minder aandacht gegeven aan dingen die daar gebeuren dan in het westen/midden van het land. Hoewel ik geen fan ben van het koningshuis vind ik het ook niet slecht dat ze naar Limburg gaan, het gaat me ook wel aan het hart om te zien dat mensen in de meer perifere provincies van Nederland zich zo vaak genegeerd voelen (denk aardbevingen in Groningen bijv, stel dat die in de randstad plaatsvinden… ). Kan niet veel kwaad dit, denk ik

11 likes

Is gelukt hoor!

12 likes