Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

en hij heeft niet eens geweten dat er 1 miljoen is opgehaald voor Tanja :disappointed:

2 likes

Je maakt er echt iets veel groters van imo. Maar sorry dat ik geen uitsluitend positief bericht schrijf, blijkbaar moet het in het impopulaire meningen-topic. Man als ik op elk bericht moet reageren waar ik het niet mee eens ben…

Is niet zomaar iets van een meningsverschil he. Die man is dood en jij vind het nodig om te benoemen dat je hem eerst een arrogante kwast vond. Doe gewoon niet. Fijn dat je mening is veranderd maar de eerste helft van je bericht kon je beter weglaten.

10 likes

Vind ik niet, maar de meningen verschillen blijkbaar. Het was uiteraard niet respectloos bedoeld.

Misschien wel, misschien heeft hij het wel meegekregen en kon hij daarom rustig gaan.

Pffff, zit gewoon te janken hier joh. Waarom kunnen die klote criminelen gewoon niet elkaar de hersenen inslaan. Waarom moeten de mensen die tegen het onrecht vechten, dood?

De collega’s, wat een toppers. Doen ze zo goed :orange_heart:

3 likes

Hoe was het dan bedoeld? Wat wilde je dan zeggen met “ik vond hem eigenlijk best wel arrogant”. Fijn dat hij vlak voor zijn dood jouw mening nog heeft kunnen veranderen.

4 likes

Nja stel je voor een geliefde van jou gaat dood en iemand zegt ‘weet je, vroeger vond ik haar echt een egoïstische bitch, maar de laatste tijd ben ik haar veel liever gaan vinden omdat blabla’. Denk jij dan echt van goh wat een lieve boodschap? Ik zou eerder denken van wauw hoe kwetsend en onnodig dat er een geliefde van me is gestorven en jij de behoefte voelt om te zeggen wat je eerst van die persoon vond.
Maar als je dat niet begrijpt weet ik het ook niet meer.

Ik snap dat het niet respectloos of gemeen bedoeld is, tuurlijk. Maar het is niet de meest handige en slimme en empathische opmerking.

8 likes

en @papierhier
mijn bericht kwam dus verkeerd over en ik begrijp de kritiek, sorry!

2 likes

Peter R. de Vries zat misschien voor velen in de irritatiezone, juist omdat hij overal bij betrokken leek. Van zijn eigen programma tot RTL Boulevard en Make Up Your Mind. Maar dat was juist zijn kracht.

Gevalletje ‘nationale wijsneus’ maar wel ónze nationale wijsneus waar iedereen met zijn poten af moest blijven.
Zo verdrietig, brak echt toen ik Vivienne net hoorde bij Boulevard.

22 likes

Het was wat mij betreft nu klaar hoor

1 like

Daarom zegt ze het ook hier en tweet ze het niet naar zijn zoon. Ik snap dat iedereen het erg vindt, maar @OhMyGosh is niet de boosdoener hier. Die mening mag er ook gewoon zijn, dat verandert niks aan het feit dat het heel erg is wat er gebeurd is. Laten we daarop focussen.

4 likes

Niet mijn bedoeling om er bovenop te springen en ik hoop niet dat @OhMyGosh zich aangevallen voelt of iets. Dat is niet mijn doel. Probeer alleen uit te leggen hoe zoiets kan overkomen, namelijk kwetsend, ook als dat niet zo bedoeld is.

3 likes

Ik vraag me als wat de reacties zouden zijn geweest als we bak ‘m beet 6 maanden geleden een poll waren gestart op dit forum met de vraag of de vries een held is. Laten we ook realistisch blijven; het was een uitgesproken man en niet iedereen vindt dat sympathiek. Dat dat nu niet meer benoemd zou mogen worden is behoorlijk hypocriet. Ik zou het van mijn eigen dierbaren trouwens ook raar vinden hoor, mocht iedereen na overlijden opeens lyrisch zijn over hen. Zo werkt het gewoon niet en dat hoeft ook niet, respect tonen is niet hetzelfde als opeens enkel nog positieve woorden over een overledene hebben.

51 likes

Ja maar wie zegt dat zijn nabestaanden, partner, vriendinnen, whatever dit niet lezen dan?

3 likes

Respect tonen is in dit geval die mening even voor je houden omdat het nu niet het juiste moment is om het te delen.

5 likes

Die hebben vast nu wel wat anders te doen dan op een forum lezen.

1 like

Ik. Die hebben nu echt wel iets beters te doen dan lezen wat een paar 20-jarige forummmers ooit van hun vader vonden.

Ja ik was ook 100% onbekend met het ‘Peter is een nationale held’ narratief dat er sinds vorige week is, geheel los van het feit dat ik het verschrikkelijk vind dat er een journalist vermoord is en het ook heel erg vind voor zijn familie.

Ik leer nu met de in memoriams pas wat hij verder allemaal betekend heeft tbh en ik vermoed met mij veel mensen. Je kunt het toch heel erg vinden wat er gebeurd is zonder dat je hem met terugwerkende kracht een perfect persoon vond.

51 likes

Over de doden niets dan goeds hè

3 likes

:pleading_face:

16 likes