Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Lijkt me overigens ook heel naar voor degene die vanavond boulevard moeten presenteren. Wat een ramp zeg

1 like

Ik ben vandaag jarig maar ik kan niet stoppen met aan dit nieuws te denken. Heb een super leuke dag tot dusver verder, maar ik kan er gewoon niet bij met mn hoofd

1 like

Inderdaad, vond het bij die persconferentie toen ook mooi om te zien hoe betrokken hij was. En nu ook met Tanja Groen en die stichting. Kleine troost wel dat er zoveel geld is opgehaald, hopelijk brengt het toch iets in beweging.

1 like

Ik ga vanavond uit eten maar heb er echt helemaal geen zin meer in, ben echt zo aangeslagen. Maar goed toch maar proberen de knop om te zetten want het etentje is voor een speciale gelegenheid en uiteindelijk schiet niemand er wat mee op als ik vanavond op de bank blijft zitten. Maar het voelt zo misplaatst ofzo.

1 like

Ik hoop in ieder geval dat de zaak Tanja Groen nu eindelijk na al die jaren opgelost gaat worden. Zou een mooi afscheidscadeau zijn :heart: Toen ik haar ouders deze week op tv zag stonden de tranen in mijn ogen.

21 likes

Mooi bericht, bedankt. Die man heeft zoveel betekend voor zoveel mensen, zo knap dat je dat in een leven lukt.

In het najaar begint het hoger beroep van de zaak Verstappen. Inderdaad zal het echt vreselijk moeilijk voor de familie zijn dat hun steun en toeverlaat, en vechter voor hun zaak, er niet meer bij is.

Hij had nog zoveel goede dingen gedaan, als hij nog geleefd had.

14 likes

In Duitsland zijn door de wateroverlast inmiddels 42 mensen overleden en 200.000 mensen zitten zonder stroom.

Door het water zijn in België inmiddels 5 mensen overleden en 1800 mensen worden geëvacueerd. Sommige mensen zaten op het dak.

Ik las het al en kijk nu naar het extra journaal van de NOS en het lijk nu pas door te dringen hoe abnormaal dit is. Dit is zo zo zo bizar. Alsof het niet echt is. Hoe heeft dat water zo kunnen stijgen? Is dit het indirecte gevolg van het smelten van de poolkappen?

18 likes

Onder andere, stijgende zeespiegel en klimaatverandering (meer extreme neerslagbuien)

maar ook:
Door bodemdaling groeit het niveauverschil tussen de zee en de bodem. Veengronden zakken in. Hierdoor kost het veel meer moeite om een teveel aan regenwater weg te pompen. Het gevolg is dat het grondwater op sommige plaatsen hoger komt te staan.

Verstedelijking zorgt voor meer bebouwing en bestrating. Hierdoor is er minder grond beschikbaar waardoor water weg kan zakken. Overtollig water kan niet meer wegstromen door rioleringen en gemalen.

(daarom is je tuin bestraten zo slecht, groen is goed en grijs is slecht)

Ik hoor het graag als het niet klopt, of aanvullingen nodig zijn.

29 likes

Wat vreselijk. :sob:

Ik hoorde net van m’n broer dat er zoals het nu lijkt weer mensen in Zuid Limburg geĂ«vacueerd moeten worden. Laat het water alsjeblieft snel zakken.

Mooi uiteengezet.
De bomenkap voor biomassa speelt ook een grote rol, derhalve onbegrijpelijk dat Timmermans dat in stand wil houden.

4 likes

Ik was net met een Vlaamse vriendin toen ik de pushmelding kreeg. Ze vroeg met wie Peter R de Vries te vergelijken was (ze kende hem niet zo goed) en ik had daar geen antwoord op. Niemand is zoals Peter R de Vries. Hard en duidelijk waar het moest, maar toch zo’n warme persoonlijkheid die voor zoveel mensen in de meest ellendige posities het verschil kon maken. Dit is een verschrikkelijk groot verlies, in de eerste plaats voor zijn dierbaren, maar daarnaast voor de hele Nederlandse maatschappij.

22 likes

:raised_hands:t2:

daarom is de betontuin van je buur dus wel een probleem

14 likes

Ja, biomassa hype vind ik echt te debiel voor woorden en snap niet dat iedereen denkt dat dat iets oplost. (maar goed, ik vind volledig overstappen naar elektrische auto’s ook geen oplossing gezien de levensduur van de accu’s en niemand weet wat je ermee moet als die ‘op’ zijn! Dat is tevens zo mijn probleem bij e-bikes, niet goed voor het milieu op de lange termijn) Maar dit zijn ook echt mijn ‘‘persoonlijke ergernissen’’ bomen zijn goed en wie bomen kapt is stom en dom bezig en helpt opwarming van de aarde in de hand (bomen zorgen juist voor verkoeling en zuurstof! Een straat waar bomen staan is in de zomer ruim 2 tot 5 graden koeler dan een straat met alleen stenen)

9 likes

Mijn moeder belde net helemaal overstuur op (kreeg het nieuws over Peter R. Pas later door). En ze vertelde dat wij dat altijd samen naar zijn programma keken (was ik alweer beetje vergeten). Samen even een potje zitten janken. Wat een rotdag.

6 likes

Helemaal met je eens. En ook het aspect ‘kinderarbeid’ voor de winning van grondstoffen om accu’s te vervaardigen is zwaar onderbelicht.

7 likes

kan me zo niet voorstellen dat hij daar gewoon nu niet meer bij gaat zijn.

en wat moet er nu met het ajax shirt gebeuren :disappointed_relieved:

4 likes

Ik kijk RTL nieuws en daar laten ze bewakingscamera beelden zien dat hij in die straat loopt en daarna hoor je die schoten. Waarom laten ze dat horen/zien
 Dat had toch niet gehoeven :pensive:

Ik ben echt even leeg van al het nieuws van vandaag. Zat er met mijn neus bovenop en normaal kan ik het prima van me afzetten. Die beelden uit Limburg, Duitsland en België, vervolgens die kutzooi met Peter R. De Vries er overheen. Het voelt zo ontzettend machteloos allemaal en totaal onduidbaar.

30 likes

Ik heb de beelden niet gezien maar ik denk dat het ook.goed is dat je als nieuwszender de kijker laat zien hoe heftig en grenzeloos dit geweld is. Beelden delen van een man die zwaargewond op straat ligt gaat imo echt de grens over, maar dit is ook wel gewoon wat er is gebeurd.

3 likes