Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik ben trouwens echt van de leg en ik ken hem niet persoonlijk. T is toch van de zotte dat je monddood gemaakt wordt, letterlijk, om het werk wat je doet

30 likes

Dat dacht ik ook. Ik hoop zo dat hij de laatste is en dkt gewetenloze gemoord ophoud. Maar ik vrees echt dat er nog eens een advocaat, rechter of familielid vermoord word.

3 likes

Ik huil echt nooit maar ik zit hier nu gewoon tranen met tuiten te huilen. Ik had toch nog een beetje hoop dat het misschien goed zou komen. Ik vind het zo onbeschrijfelijk erg dat iemand die zich met zoveel passie en kracht inzette voor het goede en rechtvaardige gewoon vermoord is. Dat het zo ver heeft kunnen komen in Nederland met de georganiseerde misdaad, echt vreselijk. Ik ben ook echt gewoon een beetje boos dat recreatief drugsgebruik in Nederland zo genormaliseerd is. Je kan je kop hier wel voor in het zand steken, maar jouw beetje pep of sos zorgt er wel mede voor dat deze hele criminele organisatie ĂŒberhaupt bestaansrecht heeft. Als er geen kopers zijn is het niet lucratief meer.

26 likes

Hij heeft zo veel gestreden tegen onrechtvaardigheid en dan is dit zijn lot geworden zo oneerlijk. Zo verdrietig dat hij er nu niet meer is. Hij zal echt gemist worden :wilted_flower:

Ben verdrietig maar ook boos. Hij is er nu niet meer en dat wilde bepaalde mensen. Vreselijk idee dat er dus mensen blij zijn met zijn dood. Verschrikkelijk.

10 likes

Ik heb hier echt geen woorden voor. Ik had zo de hoop dat hij het nog zou halen.

2 likes

Ahww ik had ergens nog de hoop dat hij t zou overleven :pensive:

5 likes

Ik denk ook
 Hoe moet Nabil b zich voelen? Hoe beangstigend is dit? Je broer, advocaat Ă©n vertrouwenspersoon vermoord omdat je besluit te getuigen. Zou me niets verbazen als hij ook een keer gaat breken. Wat verschrikkelijk dit allemaal zeg.

34 likes

Echt verdrietig en triest nieuws. Ik had stiekem de hoop dat hij het wel zou overleven :cry: :cry:

Hoe triest is deze situatie dat je maar vermoord wordt omdat jij je werk doet, echt schandalig dat criminelen zo de overhand hebben.

3 likes

Dat ‘trots en ontroostbaar’. Wat een aangrijpend statement van de familie en een verdrietig nieuws.

Merk dat ik echt een beetje lamgeslagen raak van de opeenstapeling van nieuwsberichten de laatste tijd. Alles lijkt opeens zo kwetsbaar.

15 likes

Ik ben gewoon echt van slag. Voel me zo naar.
Wat fucking oneerlijk dit.

Ik hoop vooral dat de Nabil B’s van de toekomst ook meekijken en beseffen dat hun handelen dit soort dingen tot gevolg kan hebben. Dat je je leven en dat van tig anderen op het spel zet voor geld dat je niet eens kan gebruiken omdat je leven letterlijk ophoudt. Voor je het weet, zit je er tot je nek toe in en er is geen weg meer terug.

5 likes

Pff wat erg dit. Ben echt aangeslagen. Hij was echt one of a kind en was er altijd of zo? :sob::sob::sob:

3 likes

Echt verschrikkelijk. Ben er helemaal naar van.

Ik had ook echt hoop dat ie het zou halen. Zoals oa @nello zei; geen nieuws is goed nieuws. Ik merkte ook dat ik me afgelopen week echt ergerde aan mensen die suggereerden dat ie het niet zou gaan halen.

Het is echt vreselijk :disappointed_relieved:

1 like

Heb echt geen moment gedacht dat hij het niet zou halen, voor mij was hij onsterfelijk ofzo.

12 likes

Ik had wel de hele tijd dat er een wonder moest gebeuren wilde hij dit ‘goed’ overleven. Je hoofd is zo kwetsbaar
 maarja de wonderen waren de wereld nog niet uit en ik dacht idd ook ‘geen bericht is goed bericht’.

Ik heb net zitten huilen :sweat_smile:. Bleh

Ik erger me kapot aan al die mensen die reageren dat ze Peter niet mochten maar hem dit ook niet gunden. Nou wow wat attent van je zeg! Ongeacht wat je van hem vindt als persoon, hij heeft ongelooflijk fantastisch werk gedaan en ging er altijd met hart en ziel voor. Echt een voorbeeld voor velen.

62 likes

Ik ook niet. Ik zat gewoon te wachten op het bericht dat hij buiten levensgevaar was, of uit coma, of wakker.

Niet dit. :cry:

Echt verschrikkelijk.

4 likes

Even een persoonlijke anekdote delen hier over Peter R de Vries als dat mag, dit is niet bedoeld om aandacht te krijgen ofzo, maar het moet even van m’n hart.

Samenvatting

De moord op Marianne Vaatstra heeft een heleboel losgemaakt destijds bij mij thuis. Ik woonde er zelf dicht bij in de buurt. Ik mocht bijvoorbeeld vanwege deze zaak niet alleen naar school fietsen.
M’n ouders werken allebei bij de politie en zijn vaak overbezorgd haha.

De Vries zich voor deze zaak en anderen jarenlang ingezet om een grootschalig DNA onderzoek op te zetten. DNA-verwantschapsonderzoek (grootschalig) | Forensisch onderzoek | Forensischinstituut.nl Dit heeft uiteindelijk geleid tot de arrestatie van de dader. Ik was zelf fysiek aanwezig bij de persconferentie toen het bekend werd gemaakt, om er verslag van te doen. Mijn moeder heeft DNA afgenomen voor het onderzoek en mijn vader heeft de dader toen moeten bewaken in de gevangenis, toen hij voorgeleid werd. Hij is ook bij alle rechtszaken geweest.

Dankzij het grootschalig DNA onderzoek zijn er een aantal grote zaken opgelost in Nederland. Peter R de vries heeft veel betekend voor forensisch DNA onderzoek in Nederland en in de rest van de wereld. Ik keek zijn programma’s niet, maar dankzij zijn werk hebben mensen toch de rust gekregen die ze verdienen. Rust zacht Peter.

123 likes

ja in eerste instantie denk ik aan zijn naaste familie. maar ook aan oa de familie verstappen. peter was echt hun rots in de branding

4 likes