Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik zit voor mijn werk veel in de rechtbank en ik praat af en toe ook wel met bezoekers. Nu zijn dat er vanwege corona veel minder. Maar ik vind het juist leuk als er mensen die niks met de zaak an sich hebben komen. Het is goed om te weten hoe de rechtspraak werkt, dat is toch onderdeel van de democratie. Er waren pre-corona ook vaak hele schoolklassen in het kader van maatschappijleer, of studenten. Goed voor je algemene ontwikkeling ook. Je leert er veel op zo’n dag denk ik.

13 likes

Ik vraag me ook echt af wat dit voor gevolgen voor hun veiligheid heeft inderdaad. Ik snap dat de Telegraaf dit nieuws wil brengen maar hoop dat ze een goede afweging gemaakt hebben of dit ook slim is om te doen…

7 likes

Ja, tenzij die Delano in de gevangenis contact met hun heeft gezocht duidt dit op voorkennis van een misdrijf toch? Wat zij dan dus aan de politie gemeld zouden moeten hebben.

5 likes

Hij zit in alle beperkingen en mag derhalve (volgens mij) uitsluitend contact met zijn advocaat hebben. Dan zou ie zijn familie niet hebben kunnen spreken en komen zij idd via andere kanalen aan deze info. Bizar dan idd… dat er mensen zijn die hier vooraf van wisten.

4 likes

Oh ja dat dacht ik al, nou ja het zou kunnen dat ze deze info via via hoorden nadat het al gebeurd was.
(Maar dan moet alsnog iemand het hebben geweten natuurlijk, voor de aanslag).

Ik hoop dat ze ipv de Telegraaf ook naar de politie zijn gegaan…

3 likes

Euh oké dus zijn familie wist van tevoren dat hun zoon/ broer/ neef oid een moordaanslag zou gaan plegen, en ze gaan nu achteraf tegen de telegraaf zeggen dat ze het al wisten??? Dan ben je toch gewoon medeplichtig of niet?!

Ik hoop maar dat het iets anders in elkaar steekt.

18 likes

Ja eens! Wij moesten dat op de middelbare school verplicht een keer voor maatschappijleer. Lijkt mij een goed idee als ze dat op iedere school doen

3 likes

Zo lees ik dat bericht helemaal niet. Die familie kan dit ook achteraf via via gehoord hebben. Er staat nergens dat ze het uit eerste hand hebben. Tenminste niet in dat NOS bericht. Telegraaf lees ik niet.

4 likes

Misschien heeft hij het pocherig eerst aan zijn familie verteld en zagen zij dit als haantjesgedrag? Verder weten we niet wat zij met die informatie gedaan hebben. Ik vind dit niet zo heel shocking.

Mja oké, misschien een beetje te voorbarig van mij.

Er staat toch precies nergens dat die familie die informatie heeft verstrekt over dat geld in dat NOS bericht? Vind de conclusies die hier direct getrokken worden vrij kort door de bocht. En het blijft ook nog eens de Telegraaf. Grote kans dat die heeeeeel veel moeite hebben gedaan met heel veel beloftes en pushen om de familie aan het praten te krijgen. Echt schaamteloos, alsof het niet al erg genoeg is voor die familie. Laat ze lekker met rust.

4 likes

Wtf gewoon

9 likes

Dat wordt sporten op ballads van singer-songwriters. Ach, Noord-Korea heeft laatst skinny jeans verboden.

1 like

Wat vinden jullie hier van? Ik weet het niet zo goed. Peter R koos er zelf voor dat hij geen beveiliging wilde en moet je als staat dan iemand verplicht beveiligen als er dreiging is onder het mom van ‘zorgplicht’? Lijkt mij toch dat Peter R ook iemand is met genoeg kennis van zaken om de risico’s voor zichzelf af te wegen.

3 likes

Ik heb gehoord dat zij blijkbaar rond aan het vragen zijn en actief zoveel mogelijk informatie willen delen met de politie omdat ze zich schamen voor wat hij gedaan heeft. Nu willen ze bijdragen aan de ‘oplossing’ zeg maar. Echt vreselijk als dit je als familie overkomt.

@itakepictures Ben het ermee eens dat de staat hem had moeten beveiligen, ook voor de veiligheid van de maatschappij om hem heen op zulke momenten. Of hij persoonlijke beveiliging wilde, staat hem vrij, maar er kunnen op z’n minst een paar agenten in de buurt zijn op het moment dat hij uit de televisiestudio komt en naar de parkeergarage loopt. Niet alleen voor zijn veiligheid, maar ook voor die van de mensen om hem heen.

1 like

@Vaiana Daar gaat Ring Ding Dong, lekker dan

2 likes

Noooo Babèèèhh
Hoe moet ik me nu fantastic elastic voelen?

2 likes

Deze mensen ‘wonen’ noodgedwongen in Rotterdams park: ‘Wij doen het werk dat jullie niet willen doen’ | Rotterdam | AD.nl

Dat dit in Nederland kan, begrijp daar echt helemaal niks van. Verschrikkelijk. En hoezo willen ze helpen om ze terug naar huis te laten gaan? Ze wonen nu toch hier dus horen dan toch gewoon geholpen te worden?

2 likes

Royce heeft precies dezelfde stem als zijn vader! zo leuk. Hoop van harte dat hij erbovenop komt, vooral voor z’n familie en naasten🙏

9 likes

Ja en buiten dat hebben sommige hier gewoon in Nederland een kind. Lekker makkelijk we helpen ze niet aan een dak boven hun hoofd maar willen ze wel helpen om terug te gaan naar hun eigen land