Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Dus je wil eigenlijk aantonen dat je niets met de aanslag te maken hebt, en daarom dreig je met een andere aanslag???

Deze mensen zijn duidelijk niet de slimste vogeltjes uit het nestje. Nu sta je waarschijnlijk ook nog op de radar van de AIVD. Wat een dommeriken. Hopelijk doen ze zo voort zodat er vaker ellende voorkomen kan worden.

7 likes

Ze zijn weer succesvol geland dus de commerciële luchtvaart heeft nu officieel een nieuw level bereikt :sob:

Waanzin.
De moord op Ronald bakker wilde ze in eerste instantie ook plegen met een raketwerper, maar op het laatst bleek er iets mis te zijn met dat ding.
Dus hebben ze hem maar “gewoon” dood geschoten.

Ik denk niet dat ze proberen te ontkennen dat ze iets met de aanslag op Peter te maken. Ik denk dat ze eerder verbolgen zijn over hoe er over ze gesproken wordt.

2 likes

Ik denk dat je de mensen die het grootste drugsempire in Europa ter waarde van miljarden runnen lichtelijk onderschat hahaha.

Is best wel een prestatie om jarenlang onder de radar te opereren en allerlei ondergrondse structuren aan te sturen. Als het een legale business was hadden we het nu over genieën.

42 likes

Jaa zou ook heel goed kunnen dat dit allemaal afleiding is voor iets anders.

5 likes

Ja, precies. Ik denk dat het olie op het vuur is dat ze te pas en te onpas amateuristisch en dom worden genoemd. Ik val echt niet van m’n stoel als blijkt dat dat de reden is dat ze boulevard bedreigen.

5 likes

Ze steken elkaar hier in de buurt voor minder neer

4 likes

Überhaupt de logistiek om op die schaal drugs van zuid-Amerika via Noord-Amerika of Europa op derde bestemmingen te krijgen. En dan ook nog buiten de boeken, langs alle controles, en alsnog miljoenen tonnen verplaatsen terwijl er allerlei instanties en organisaties achter je aan zitten.

13 likes

Ja afgelopen week was er toch ook discussie over de vraag of het nu een aanslag op de persvrijheid of op de rechtsstaat was? Missh willen ze doen alsof het om de persvrijheid gaat? Om ook aandacht af te leiden van het daadwerkelijke motief

1 like

De mensen aan de top, daarvan geloof ik dat best maar degene verantwoordelijk voor die dreiging en de aanslag zelf, geven niet de indruk bepaald genieën te zijn.

Waarom zou je die aandacht zo op jezelf vestigen?

Zullen ze hun redenen voor hebben, wij zijn geen experts maar ze zullen zelf ook wel bedacht hebben dat de AIVD meekijkt.

Neem aan dat als een voetsoldaat over een raketwerper beschikt het bevel van hogeraf zal komen. Dat is niet iets dat je zo ff koopt.

1 like

Angst zaaien

Volgens mij snapt een groot deel hier niet dat deze mensen niet per se onder de radar kunnen of willen blijven. Ze willen dat mensen beven als ze aan hen denken. Zodat wij nooit de behoefte voelen ons met hun zaken te gaan bemoeien.

21 likes

Ik ben benieuwd hoe de inhoudelijke behandeling van het Marengo proces straks gaat plaatsvinden en of ze extra maatregelen gaan nemen met alles wat er nu gebeurt. Ik ben zelf naar het Holleeder proces geweest in de bunker. Dat is gewoon een gebouw aan de weg waar je voor de voordeur in de rij stond met zijn allen. Ik zou daar in dit geval niet met een heel gerust hart staan als pers en publiek.

3 likes

Ho ho ho spreek voor jezelf schat, zo te lezen is iedereen in dit topic Taghi-expert!

19 likes

wow wat spannend dat je daar bij was, hoe vond je het?
ik kan me voorstellen dat het marengo proces zo besloten als mogelijk gaat plaatsvinden (wat dat ook mag betekenen)
maar sowieso geen publiek neem ik aan.

1 like

Was heel interessant! Weet nog dat ik hier toen scheve reacties kreeg omdat ik had gezegd een “leuke dag” te hebben gehad haha. Was een hele onderneming om er te komen en ook 2,5 uur moeten wachten voor ik naar binnen kon, maar blij dat ik ben geweest. Saskia Belleman zat die dag precies voor me, de man naast haar was druk aan het whatsappen met Peter R. de Vries en John van den Heuvel zat ook in de zaal. Hoop dus eigenlijk ook wel een dag het Marengo proces bij te kunnen wonen als dat tegen die tijd allemaal veilig mogelijk is.

8 likes

Heb je ook een beroep waardoor je dit extra interessant vindt?

1 like

Maar het stikte er wel van de politie en politie in burger en er vloog een heli boven

Had eigenlijk ook naar Marengo willen gaan, maar denk dat dat nu zonder publiek gaat zijn eigenlijk. Kreeg met Holleeder echt domme reacties van sommige mensen zoals sensatiezoeker enzo. Maar vind het vanuit mijn studie en beroep interessant en al heb je een totaal andere achtergrond, dan nog steeds vind ik het goed dat je dan eens een zaak bijwoont. Hoeft niet meteen Holleeder te zijn, maar snap wel dat dat mensen eerder trekt dan de zaak van Piet die wat bij de Jumbo heeft gejat

4 likes

Hoe weet die familie dit ook vraag ik me af?
Ik geloof het wel hoor, maar ben benieuwd wie hen dit dan heeft verteld.

4 likes

En van alle kranten waar ze mee kunnen praten kiezen ze dan de Telegraaf. Ik vind het wel heel gewaagd. Goed dat ze willen dat dit stopt maar ze maken nu toch zo ongeveer een schietschijf van zichzelf.

7 likes