Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Het hele

Spannend, dit is vandaag!!

The high-profile take-off of spaceflight Unity 22 will begin from Virgin Galactic’s operational base at Spaceport America in the New Mexico desert will be livestreamed, with Branson accompanying two pilots and three other passengers, and the live broadcast hosted from terra firma by comedian Stephen Colbert.

Stephen!! Leuk. Vanaf 15.00 uur is de broadcast

afbeelding

Ik vind dit net de Avengers

4 likes

Ja maar dan met tyfusveel geld.

9 likes

Avengers had ook tyfusveel geld!! The 5 Richest Superheroes | Money

3 likes

Ik vind dit echt zo ontzettend onnodig ik een klimaatcrisis :rage:

17 likes

Ja eens, en ik vind het ook echt onnodig om hier maar miljarden in te pompen terwijl er 155 miljoen mensen over de hele wereld aan het verhongeren zijn, een aanzienlijk deel daarvan door klimaatverandering… Natuurlijk is het zijn geld en dus zijn keuze, maar ik vind het echt zo egoïstisch.

12 likes

Wat bedoel je met je laatste zin?

Met ‘kom nou’?

Uh, dat is mijn reactie naar mensen die vinden dat ze maar gewoon lekker hun leven moeten wagen?

1 like

Nee met “Die hebben tenslotte al vaak genoeg bedreigen uit die hoek totaal niet serieus genomen…”
Ik begrijp niet waar je op doelt

Ik zag ergens een quote voorbijkomen over hoe scheef het is dat deze miljardairs een prestigerace houden om als eerste de ruimte in te gaan, in plaats van een race wie er als eerste in slaagt om de wereldhonger te verhelpen… vond ik wel treffend

21 likes

Ik ben @Frenky niet maar het OM heeft de dreiging van groep-Taghi op Nabil B. Niet serieus genomen. Nabil en zijn familie hebben blijkbaar heeel vaak aangedrongen op extra beveiliging maar het OM was heel stroef daarin. Ze hadden ook nooit mogen lekken dat Nabil de kroongetuige is, is ook gebeurd. Pas nadat Nabils broer werd doodgeschoten (6 dagen nadat t OM had gelekt dat Nabil de KG is), werd hun zorg serieus genomen.

6 likes

O, sorry. Nou, wat @Jammerwel zegt.
Zelfde gebeurde met de advocaat van nabil b, nadat zijn broer al was vermoord.

Nabil B en zijn zussen hebben continue aangegeven dat die man onder zware beveiliging gezet moest worden.
Volgens justitie zou het allemaal wel los lopen.
Nou, dat heeft wiersum met de dood moeten bekopen.

4 likes

Ook wel interessant om te lezen

——
Op videoland staat trouwens ook een documentaire over Onno de Jong een van de advocaten van die Kroongetuige.

@grace lijkt door jullie reactie alsof ik zei dat ik vind dat ze maar gewoon door moeten, ondanks alles. Dat zeg ik niet hè?

Thanks voor de uitleg! Ik snap m. Ook @Jammerwel

1 like

Nee de Fantastic Four, maar dan met zn zessen

7 likes

Astrid Holleeder kreeg ook geen/nauwelijks bescherming (beveiliging).
Zo schraal

1 like

Klopt zij ook niet :persevere: het is echt verschrikkelijk in wat voor angst zij leefden/leven

Een tijd geleden luisterde ik de podcast “13 Minutes to the Moon”, over de eerste reis naar de maan en hoe dat toentertijd allemaal verliep. Toen was Kennedy president van de VS, en er nog een hele stevige concurrentiestrijd was met Rusland. Dus wie zou het eerst op de maan landen.

In een van de eerste afleveringen wordt dan gezegd dat Kennedy in die tijd 2 opties had wat betreft grote projecten: ontwikkelen om van zout water drinkwater te maken zodat wereldwijde drinkwatertekort opgelost zou kunnen worden, of 1 reis naar de maan. En dan kiezen ze dus voor het laatste :+1:

1 like

De rechtstreekse uitzending van RTL Boulevard van zaterdagavond is niet doorgegaan omdat de politie berichten van criminelen zou hebben onderschept over een aanslag op de redactie van het programma. Dat meldt NRC op basis van bronnen bij de opsporingsdiensten. De politie wil niet reageren op het bericht.

Voor zo’n aanslag zouden een raketwerper of automatische wapens kunnen worden gebruikt. Binnen het criminele milieu zou veel ongenoegen bestaan over speculaties in de media over de aanslag op Peter R. de Vries. Daar werd het verband gelegd met de bijstand die misdaadjournalist verleende aan kroongetuige Nabil B., die belastende verklaringen heeft afgelegd over Ridouan Taghi.