Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik denk dat het wel op een of andere manier bekend moet worden gemaakt, omdat de advocaten als zíj stiekem wat delen in de knel zouden komen met hun geheimhoudingsplicht

Ja, daar heb je wel een punt. Peter R. is met zijn kennis en kunde van grote toegevoegde waarde, ik vroeg me gewoon af of er geen modus gevonden had kunnen worden waarbij hij wel vertrouwenspersoon had kunnen zijn maar zonder dat dit bekend was. Dus meer (uitsluitend?) om te sparren met Nabil en zijn advocatenteam.

1 like

Als zoiets al bedongen had kunnen worden, dan denk ik dat de rest van de verdediging er een groot punt van zou hebben gemaakt - wie is die anonieme persoon die zich bemoeit met de kroongetuige?
Ik denk dat het bijna niet geheim te houden zou zijn. Het zou ook betekenen dat hij niet naar zittingen zou kunnen komen, of dat hij daar volledig afgeschermd zou moeten zitten. Ik denk dat dat laatste niet geregeld zou worden.

1 like

Er is ook nagedacht over anonieme advocatenbijstand voor Nabil B. maar dat druist dusdanig in tegen ons hele strafprocesrecht dat het in ons systeem lastig haalbaar is en ook niet wenselijk. In geval van Peter R. had het vast gekund maar hij zou het niet gewild hebben.

2 likes

Dat laatste zou wel kunnen hoor denk ik. Wad met Astrid Holleeder ook, die zat volledig afgeschermd in de zaal. Die hebben ze ook op de een of andere manier anoniem binnen moeten zien te krijgen

2 likes

Ik denk dat de kracht van misdaadjournalisten is om alles juist in de openbaarheid te brengen en niet in gesloten kamertjes. Dat zou ingaan tegen alles waar hij en andere misdaadjournalisten voor staan.

2 likes

Helemaal mee eens. Maar de keerzijde is dat een aantal misdaadjournalisten nu (soms al jaren) dag en nacht beveiligd moeten worden. Die leven min of meer net als Geert Wilders.

1 like

Ja maar die is dus daadwerkelijk getuige in het strafproces, ik denk niet dat eraan zou worden begonnen om iemand die zichzelf vertrouwenspersoon noemt op die manier af te schermen.

2 likes

Zij is niet anoniem binnen gebracht he. Ze zat gewoon afgeschermd voor pers en publiek en volgens mij is ze gehoord buiten afwezigheid van Holleeder. Maar iedereen wist dat ze daar zat.

Ja ik bedoel anoniem als in dat niemand weet hoe zij eruit ziet. Dus ze is op een of andere manier binnengebracht en is niet zelf binnen gewandeld (want dan moet je langs pers en publiek). En iedereen wist dat ze er zat ja, want er was ook bekend wanneer ze er was, je kon ook gewoon haar eigen stem horen, dat is niet vervormd naar mijn weten, maar ze zat afgeschermd. Denk idd ook niet dat ze bij een vertrouwenspersoon aan zoiets zouden beginnen hoor, maar het kan wel als t moet

3 likes

Jeetje. Wat een kutweek voor hen.

6 likes

Vreselijk. Die crew moet onderhand toch doodsbang zijn.

Wel “fijn” ( weet niet hoe ik het anders moet zeggen) om te zien dat de autoriteiten er nu wel bovenop zitten.

Die hebben tenslotte al vaak genoeg bedreigen uit die hoek totaal niet serieus genomen…

4 likes

Wat een goed idee van die man om met zijn allen op dat ding te gaan staan.

22 likes

Ja, dit is echt geen doen zo.

Toch vraag ik mij af wat de dreiging was dat de beveiliging niet buiten kon staan en de opnames binnen gewoon door. Dit is zo’n ernstige maatregel, gebeurt echt nooit. Lijkt me super heftig.

Nou, ik kan het me zo voorstellen dat de crew er zelf geen zin in heeft om als leefde schietschijf te fungeren.

Als ik cameraman/vrouw van RTL boulevard zou zijn, en ik zou horen van zo’n ernstige bedreiging, zou ik toch echt lekker naar huis gaan.

Een beetje politie voor de deur zou mij echt niet veilig laten voelen als je net 4 dagen geleden hebt gezien hoe je collega is neergeschoten.

5 likes

Nee het is ook niet dat ik zou denken ‘is echt essentieel dat we deze uitzending vanavond maken, Nederland heeft ons nodig’ als maker van een roddelprogramma zou ik onmiddellijk en altijd zwichten voor terreur bye

42 likes

Dat dus.
Het is echt niet aan Luuk Ikink en de cameraman van een roddelprogramma om lekker stoer een vuist te maken tegen de georganiseerde criminele onderwereld.
Kom op nou.

5 likes

En neem Gerri Eickhof die daar op het Leidseplein voor de deur van de studio staat om een nieuwsitem te maken aub mee naar huis!! de man is een national treasure we kunnen hem niet verliezen

37 likes

Gerri zwicht niet voor terreur! Kogelvrije muts op en laat ze maar komen!

4 likes

Ja true :heart: Gerri had die jongens eigenhandig opgespoord

3 likes