Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik snap het ook niet wat hier de motivatie achter was, als het idd Taghi is. Maar de broer, de advocaat, de vertrouwenspersoon… past wel in het rijtje helaas.

1 like

Machtsvertoon. Jij maakt de dienst uit en brengt andere advocaten en journalisten aan het twijfelen.

3 likes

Zo’n inspirerende vrouw, fijn om naar te luisteren.

Ik gok “gewoon” intimideren. De vertrouwenspersoon van degene die jou heeft verraden vermoorden (plus zijn broer) zendt wel een boodschap naar anderen die hetzelfde overwegen.

Dat, en De Vries heeft ook gezegd dat hij vertrouwenspersoon is geworden om types als Taghi een signaal te geven dat mensen niet zomaar buigen. Zal hij ook wel door op zijn kleine pikkie zijn getrapt. Die gasten zijn inmiddels zo leip dat ze om alles een moordaanslag kunnen plegen.

6 likes

Kan je die macht ook nog uitoefenen als je in de gevangenis zit en iedereen je in Nederland kent en op de voet volgt? Dat vraag ik me wel af.

Peter R de Vries is wel een “beroemde” persoonlijk, dus daarom lijkt het mij juist zo onverstandig? Niemand gaat dit vergeten.

2 likes

Ja dat denk ik ook, nu bij Humberto zegt die ene man ook dat zoveel kopstukken een telefoon de cel ingesmokkeld krijgen

4 likes

Het ‘mooie’ voor zo iemand (stel het is Taghi) is dat niemand het gaat vergeten. Hij is rücksichtslos, het maakt hem niet uit wie je bent.
En ja, vanuit de cel kan je dat plannen, is Holleeder ook bijna gelukt vanuit de meest beveiligde PI van Nederland.

4 likes

Ik denk juist dat het omgekeerd is, juist door zo iemand om te laten brengen wil hij juist duidelijk dat hij nergens voor terugdeinst. BN’ers of niet.

11 likes

Ja jullie hebben gelijk. Waarschijnlijk komt hij toch nooit meer vrij. Dan kun je beter je reputatie veilig stellen.

Ja, en ik denk dat als Taghi een vrij man was, had hij het misschien alsnog gedaan, gewoon om een boodschap te sturen naar anderen. Maar hij zou dan zo weinig sporen achterlaten dat ze de moord nooit aan hem kunnen koppelen om de rechtszaak te winnen; zoals nu ook mogelijk.

Want het is volgens mij gebruikelijk om dit te laten doen door ‘‘loopjongens’’ die de opdrachtgever nooit hebben gesproken, en soms niet eens weten wie er precies achter de opdracht zit.

Dit zijn overigens allemaal aannames natuurlijk, ook dat Taghi er überhaupt achter zit. Het is wel echt een absurde wereld, ik hoop dat ze de opdrachtgever ook kunnen achterhalen.

1 like

Nou inderdaad!

Die smokey ijs, ja daar kan Samantha uit Utreg nog wat van leren. Maar ze heeft echt een fijne rustige stem haha. Ze kan altijd nog boeken inspreken voor storytell ofzo

2 likes

Moet dan wel ook zeggen dat ik het wel vrij dom vind om het door de neef van een lid van Taghi’s bende te laten doen. Dan doe je geeneens moeite om het te verbergen. Maar misschien was dat ook wel de bedoeling nav wat iedereen hierboven zegt zoals @tessel

4 likes

Op internet is er nu een soort van hype-achtig iets gaande over die ene “knappe jongeman met grote blauwe ogen” die 24 jaar vast moet zitten omdat hij tijdens een straatrace een moeder en dochter heeft doodgereden. Mensen die dat meekrijgen? Cameron Harrin heet hij.
Mensen zijn ‘m aan het verdedigen, het was een ongeluk, dit was niet zijn bedoeling etc etc. En ik merk dat ik dat echt irritant vind. Tuurlijk, 24 jaar is lang. Maar wow, hij wist precies dat dit onveilig was en hij was al eerder gewaarschuwd. Sorry maar dan zoek je het gewoon op? En nu is er een onschuldige moeder en kindje doodgegaan. En een partner en vader met intens veel gemis achtergelaten.
Deze man legt precies uit hoe ik deze situatie ook zie.

9 likes

Gaat er zeker over dat mensen hem minder hard veroordelen vanwege z’n uiterlijk? Doet me denken aan deze mooiboy, gescout vanwege z’n mug shot

12 likes

Als dit een zwarte man was geweest was die discussie nooit gevoerd. En ‘Hij is pas 21’ pfoe ga weg

15 likes

Puur speculatie:

Ik vind het motief van die Taghi juist heel duidelijk (als hij erachter zit). Ik ben gister begonnen met die docu Mocromaffia (bijna afgekeken). Ik wist vrij weinig van deze maffia af, maar jeetje wat leip. Zij vermoorden personen echt om niks. Ze boeien niet of er op dat moment getuigen zijn, of dat er eventueel anderen mensen gewond kunnen raken. Ze vermoorden mensen van hun eigen organisatie (een iemand werd vermoord, omdat hij chauffeur was bij een vergismoord). Ze hebben echt geen genade.

En de broer van Nabil B is vermoord, daarna zijn advocaat, dus de vertrouwenspersoon, wat ook nog eens een publiek person is, past idd in het rijtje thuis.

5 likes

Ja en wat zo sneu is; juist die ene broer van Nabil die is doodgeschoten heeft het hem afgeraden kroongetuige te worden. Zit in de serie waarbij John vd Heuvel gaat praten met de zussen van Nabil (op Videoland te zien).

3 likes

Smokey ijs :call_me_hand:t2:

3 likes

Ik begrijp de verwondering ook echt niet.

Zo’n man als Taghi heeft niets meer te verliezen, behalve zijn eer.
En eer is in het criminele circuit het aller, aller belangrijkste wat er is.

Wat is er nu een grotere “eer” als diegene zijn die de 1 van de meeste gehate mensen in de onderwereld onderuit heeft gehaald.

Ik vind het ook wat naïef om te denken dat hij zoiets niet kan regelen vanuit het gevang. De man is jarenlang ongrijpbaar geweest voor justitie. Een deurtje of twee in een instelling houdt hem echt niet tegen.

34 likes