Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik wist trouwens niet dat Taghi 1 van de grootste internationale drugskartels leidt met oa de leider van Camorra, en dat zijn cartel goed is voor 1/3e van de cocaïne handel van Europa.

Ja met deze info verbaast het me nog minder ja

1 like

Nou, dat ja.
Taghi is niet 1 of ander straatschoffie die voor de gein wat wapens en drugs verhandeld.
Hij is de El Chapo van Europa.

8 likes

Ja echt bizar. Ik wist niet ook echt weinig van, maar laatst naar de podcastserie Cocaïnekoorts geluisterd en vond het echt bizar wat ik allemaal hoorde. Echt een aanrader, werd volgens mij laatst ook al ergens getipt hier.

Nu begonnen aan Leven met de maffia (van dezelfde maker), ook heel interessant!

4 likes

Ik hoop dat mensen die drugs gebruiken nu ook eens goed gaan nadenken wat voor vieze wereld hier achter zit al is het alleen voor af en toe op een feestje.
Ik ben zeker nooit heilig geweest maar dit soort dingen zet mij zo aan het denken.

45 likes

Precies dit. Ik wil hier echt niet enorm gaan moraalridderen want niemand is perfect en ik zeker niet, maar dit is dus wat achter dat pilletje of lijntje in het weekend zit. Als gebruiker heb je een aandeel in deze criminele keten. Dat kun je gewoon niet los van elkaar zien

7 likes

ja leven met de maffia vond ik ook erg interessant, ik ga denk ik beginnen aan cocaiinekoorts.

1 like

Leuk. En ik vind haar stem zo fijn om naar te luisteren (van Gabriella Ader) - de kasteelmoord vond ik ook interessant (maar misschien moet dit gefangirl eerder in het podcasttopic haha)

2 likes

Ik had dat dus helemaal niet zo in de gaten dat hij zo groot was en zo’n machtig drugskartel leidt. Ik denk dat de El Chapo/Escobar van Europa wel een goede vergelijking is ja. Al mijn verbazing is nu ook wel weg.

3 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet eens echt gaat gebeuren. Net als dat men weet dat zowel bio-industrie als fast fashion industrie bloed aan zijn handen heeft, maar toch massaal blijft kopen.

2 likes

Ik vind toch wel dat je wat harddrugs betreft meer een keuze hebt (ja verslaafden daargelaten) dan wanneer het fast fashion aangaat. Voor het eerste moet je zelf geld hebben om het te gebruiken en bij fast fashion is het juist vaak een financiële reden dat mensen geen duurzamere kleding kunnen kopen.

5 likes

Dit is wel een redelijk goed en overzichtelijk artikel, hoe 1 bruiloft alles in gang zette (en later Nabil B en gehackte berichten)

2 likes

Ik vind dit toch wel iets anders. Hoewel er genoeg te zeggen valt over de bioindustrie en fast fashion, zijn dit legale gebieden waar richtlijnen, toezicht en controle op is. Met drugs zit je altijd in de illegaliteit.

5 likes

Of gewoon een verward persoon. Dit is niet de eerste keer dat er hommeles is op het Binnenhof toch?

Dit soort gebeurtenissen doen me denken aan dit verhaal:

hij heeft zich later overgoten met benzine en in brand gezet voor het gemeentehuis van Oss. NRC Vandaag heeft er ook een aflevering over gemaakt

6 likes

Dat verhaal van Arie den Dekker is echt zó schrijnend. Heb er ook veel over gelezen, dramatisch hoe er met die man is omgegaan.

8 likes

En dan dat statement van de burgemeester ‘We probeerden hem al jaren te helpen, dat heeft ons veel tijd gekost’ :clown_face::clown_face:

2 likes

Walgelijk gewoon.

2 likes

Jezus dat kan echt niet. Vreselijk :angry:

https://www.ad.nl/binnenland/taghi-stelt-tientallen-miljoenen-euros-beschikbaar-voor-bevrijdingspoging-uit-ebi~aa7c0e33/

Ja ik moest hier ook aan denken toen een forummer eerder vertelde spijt te hebben van het niet melden van wapenhandel oid

4 likes