Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Mijn theorie is ook dat hoe meer “moeilijke woorden” à la “ten principale”, “foutmarge”, “mortaliteit” iemand (Tjerrie) gebruikt, hoe minder verstand hij heeft van het onderwerp.

11 likes

Het is iig duidelijk dat je bij de studie rechten geen statistiek krijgt……

6 likes

Dit is zo’n belediging voor mijn jeugdheld :sob:

1 like

Hoe zit het eigenlijk met berichtgeving over verdachten? Soms schrijven nieuwssites hele voornaam + eerste letter achternaam net als bij mogelijke daders Peter R. De Vries. En een andere keer zoals in bovenstaand artikel gaat het over man (leeftijd) en man (leeftijd).

Ik ben journalist en daar is eigenlijk niet echt een code voor. Iedereen doet dus maar wat, hangt ook een beetje van schrijfstijl af. Bij meerdere verdachten wordt het stuk al gauw rommelig als je met leeftijden en woonplaatsen gaat werken, zeker als er meerdere verdachten uit dezelfde plaats komen. Soms worden ook alleen initialen gebruikt.

Edit: het is wel onderling afgesproken dus om niet de volledige naam te doen. Tenzij iemand dat zelf per se wil (heb ik weleens meegemaakt) of als het om een zeer bekend iemand gaat. Mark Rutte wordt niet ineens Mark R., demissionair premier. Dat wordt wat potsierlijk.

3 likes

Lijkt hij hier onder invloed?
Hij doet altijd zo theatraal toch en gespeeld verontwaardigd

1 like

Ooh Romilde van Dongen, verslaggever bij Boulevard, heeft echt een mooi en kwetsbaar stuk op LinkedIn geschreven. Laat ook zien dat Rutte en Grapperhaus bovenal ook gewoon mens zijn. Lezen waard!

1 like

@Noodle voor zijn fans klinkt dit volgens mij super intelligent :sob:

@poesch o oké. Ik dacht al: ondanks dat de verdachten van Peter hoogstwaarschijnlijk betrokken zijn bij een zwaar misdrijf, komt het niet zo “eerlijk” over om voor de één wel privacy te bewaren en de ander niet.

1 like

Die Thierry… 80-90% valspositief is de conclusie van zijn geblaat :exploding_head: Hoe kan dat je conclusie zijn :joy::joy::joy:

1 like

Misschien kunnen we het @inezweski zelf vragen?

Maar ja ik vraag het me ook af. Denk ze dat ook: kut wat een heeft hij nu weer gedaan :hot_face:?! Of doet het haar niks?

2 likes

Fantastisch, heel erg bedankt. Vind het heel interessant om dit te horen. Groot fan van je smokey eye look ook trouwens complimenten.

12 likes

Ik vind haar juist heel veel zeggen zonder iets te zeggen

3 likes

In dit voorbeeld in ieder geval! Maar ik heb ook weleens over haar gelezen dat ze totaal onnavolgbare pleidooien houdt haha. Ben eigenlijk wel benieuwd of zij nou echt als een goede advocaat bekend staat of dat het gewoon een opvallende verschijning is.

2 likes

Ja ze kan blijkbaar heel slecht schrijven, heeft wel regelmatig uitbranders gekregen van de rechtbank ook

2 likes
5 likes

Het is achter een betaalde muur, maar de verdachte is dus familie van iemand uit de bende van Taghi? Voor dat er roddels ontstaan die niet waar blijken te zijn als je verder leest

Ja, de verdachte is een neef van Jaouad ‘Joey’ W.

Dit artikel gaat over de neef:

Bij Volkskrant staat het nu ook:

2 likes

Ik vraag me enorm af wat z’n motivatie was om deze aanslag te plegen. Als Taghi het inderdaad dus blijkt te zijn.

2 likes

Leuke tip, kijk de snijtafel over topadvocaten: https://youtu.be/vbQYq-wtQZs

1 like

Niet onnavolgbaar, maar niet te volgen pleidooien.
Al is het misschien ook wel moeilijk om na te doen haha

3 likes