Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Hahah daar ga je! Mocht je ooit worden opgepakt voor iets schuldig of onschuldig dan zitten al je buren;
Ja die Sedana zei ook nooit gedag, dat was heel verdacht. Alle andere buren zeggen altijd vriendelijk goedemorgen, goedemiddag, maar Sedana echt nooit. Was te verwachten dit.

4 likes

ā€œEn ze heeft Ć²Ć²k nog eens een blaffende zwarte hond, ja dat ze niet jaren eerder gepakt was zullen we nooit begrijpenā€.

5 likes

Ik ken iemand en die zit of zat in de wapenhandel en ik wist toendertijd ongeveer wanneer die deal was (een hele container!). Nog altijd spijt dat ik het toen niet heb gemeld. Nu heb ik geen idee of die persoon nog in dat wereldje zit. Kan mezelf wel voor mā€™n kop slaan.

Beetje ongerelateerd maar bij dit soort dingen denk ik altijd dat het misschien wel wapens van die lichting konden zijn. Eeuwig spijt.

3 likes

Wat een narigheid allemaal :pensive:

Motoragent omgekomen na ongeval in Rotterdam, trucker doorgereden - https://nos.nl/l/2388306

Tenzij ik iets gemist heb, maar nergens is gezegd dat het om een jongen van Marokkaanse afkomst gaat, al maken mensen dat op social media er wel graag van :confused: ik vind het echt bizar om te zien hoe mensen doen alsof het gesust word als het een Marokkaanse zou zijn, terwijl als iemand van buitenlandse afkomst een misdaad pleegt dat echt 20x vernoemd wordt. Komt overigens ook omdat het signalement vroeg om een lichtgetinte man, maar grote kans dat dat de 3e verdachte was die is vrijgelaten

3 likes

Wat heftig dat jullie dit meegemaakt hebben. Ik kan me voorstellen dat mijn bericht je triggert, dat was absoluut niet mā€™n bedoeling. Ik hoop dat het nu okĆ© gaat met je broertje.

Ik denk dat ik in mijn bericht iets te veel aan de interpretatie heb overgelaten vanwege privacy, maar zie nu dat dit niet handig is. Mijn zus is wijkagent, zij heeft als neventaak aanspreekpunt te zijn voor ouders die zich zorgen maken om radicalisering/criminaliteit rondom hun kinderen. De reden dat ik het benoemde omtrent Turkse of Marrokkaanse achtergrond is omdat zij in een wijk werkt waar veel ouders van Turkse of Marokkaanse komaf tegen dit probleem aan lopen en zich bij haar melden. Ik haakte in op eerdere opmerkingen over mocromaffia en jonge jongens in criminaliteit, maar heb geen enkel moment stilgestaan bij de achtergrond van daders of een verband daarmee te leggen. Dat is niet zo handig van mij, ik snap dat dit zo over kan komen.

6 likes

Het gaat overal om een Pool en een Rotterdammer, dus ik weet niet waar je die Marokkaanse afkomst vandaan haalt?

1 like

Als het een jongen van Marokkaanse afkomst was hadden ze dit vast wel bekend gemaakt hoor.
Behalve als hij een heldendaad heeft verricht dan is het opeens een Nederlander.
Sorry niet naar jou toe, maar dit onderwerp maakt mij gewoon zo boos en voelt machteloos.

18 likes

Ik bedoel dit alleen als uitleg waarom er over mocro maffia ging hƩ. Verder niets

Volgens mij kwam dat door de conversatie over waarom iemand dit denkt de doen en iemand had het toen over de mocro mafia docu (iig zo kwam het ter sprake voor zover ik zag in het forum)

1 like

Ja maar dan is het toch juist gek? We weten niets over de afkomst van de Rotterdammer en dan gaat het over jongens van Marokkaanse afkomst en niet over, ik roep maar wat, Urkse relschoppers. Goh, met welk stereotype zou dat te maken hebben.

Ja het gaat gelukkig heel goed nu, bedankt. Het is erg complex idd.

1 like

Ja om eerlijk te zijn weet ik niet of ik zoiets zou melden. Ik denk zomaar dat het kaliber eikels dat wapens verhandelt ook vrij geĆÆnteresseerd is in wie er over ze naar de politie stapt. Het zou het me niet waard zijn om daarom een bezoekje van ze te krijgen. Niet alsof je daarmee de wapenhandel stopt oid.

20 likes

Weggie

Mijn tieten zijn de kalmheid zelve, geen zorgen hoor.

1 like

Klopt was inderdaad een vergeldingsactie. Doordat de zoon van een rechter is vermoord stond het land echt even op zā€™n kop

1 like

Haha okĆ©, merk dat mijn opmerking fout overkomt of verkeerd geĆÆnterpreteerd wordt. Excuus, ik ga er verder niet meer op in.

Was toen ook mijn gedachte idd, toch te risicovol. Al vertelde de partner van de persoon het ā€˜in het geheimā€™ wel aan een aantal mensen dus er was wel spreiding. Maar het soort dat containers aan wapens of andere illegale dingen verhandelt zou ik idd niet op bezoek willen krijgen.

Voor het bij elkaar brengen van koper en verkoper kreeg de persoon trouwens 10k, leuk detail. Kan ook de container met illegale medicijnen geweest zijn, misschien kosten wapens wel wat meer.

1 like

Irritant zeg, dat verwijderen van berichten. Anders even nadenken voor je iets opschrijft of heb de ballen om het gewoon te laten staan.

34 likes

Verwachten jullie dat er vandaag nog een update zal komen omtrent de toestand van Peter? Het blijft maar door mijn hoofd spoken en ik blijf continu het nieuws volgen.

1 like