Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Of een keer dat een jongetje als enige een vliegtuigongeluk overleefde. Ik kan daar nu nog boos over worden dat bepaalde foto’s gewoon groot voorpaginanieuws waren.

17 likes

Interessant, heeft je zus misschien een onderzoek gepubliceerd dat we kunnen lezen hierover?

10 likes

Dat wel, maar het wordt nu wel allemaal verwijderd. Dat is wat anders dan een grote krant die het op de voorpagina zet.

1 like

De zoon van Peter, Royce, heeft een statement uitgegeven

46 likes

Dit heb ik ook eens met een cursus gehad. In aanvulling op jouw verhaal komt dit door de gewoontes in de cultuur: de zonen worden geacht later voor de ouders de zorgen. Dochters trouwen en gaan het gezin ‘uit’ als het ware, maar zonen blijven wel tot het gezin behoren. Dus die worden inderdaad nergens in gehinderd (een beetje gechargeerd gezegd), want ouders zijn later afhankelijk van de zoon.

1 like

Maar als dat zo is wil je als ouder zijnde toch juist dat je zoon op het rechte pad blijft en niet de criminaliteit induikt. Los van het feit dat natuurlijk elke ouder dat wenst.

1 like

Hahaha je mag wel een dagje meelopen met haar op straat :wink:

1 like

Ah je zus is dus wijkagent of iets dergelijks. Dat geeft iets meer houvast om haar uitspraken te beoordelen, bedankt :slightly_smiling_face:.

7 likes

Sorry ik zie even niet hoe dat echt relevant is nu

36 likes

@Salmiak en @Stofdoek ik denk dat jullie reacties behoorlijk kort door de bocht zijn eerlijk gezegd en enorm gekleurd ook. Denk dat het een goede eerste stap is om dit los te zien van cultuur en achtergrond :wink:

Salmiak wat voor cursus was dit?

24 likes

Denk dat dit idd los hiervan moet worden gezien. Dit lijkt me echt de grootste nachtmerrie voor hem en de andere mensen om Peter heen. Het nieuws verspreid zich super snel ook dus dikke kans dat zij ook dingen vanuit de media hebben vernomen, net als wij.

2 likes

Ja in onze beleving absoluut maar vanuit hen bezien 0,0. Maakt hen echtttt niet uit, juist missh een ere verzoek of dat de lat hoog ligt om het goed te doen. Zo iemand die deze klus aanneemt, mensen kunnen echt de grootste beesten op aarde zijn. Zo niet erger (ben dieren niet ah shamen)

1 like

Colombia gebeurt/gebeurde dit ook. En wat @Ovenschaal zegt in Mexico net zo

Maar dat was toch een vergis moord? Als in, niet bewust op hem gemunt.

Ik vind dit een reactie in de categorie ‘ik vind Peter R op tv schijtirritant maar dit is heel erg’.

6 likes

Ik vind dit ook wel een beetje eenzijdig. Dat is een kant maar aan de andere kant is de maatschappij ook niet makkelijk voor jongens met een Turkse of marrokaanse achtergrond. Je kiest ook niet zomaar voor criminaliteit. Dat zegt ook wel iets over de kansen die je zelf denkt te hebben in de wereld.

29 likes

Daar was hij in functie als advocaat van Annic en Linda, hier is hij de zoon van een journalist op wie een moordaanslag gepleegd is. Vind het echt heel matig dat dit bij dit gesprek opgerakeld moet worden. Maar ja, ik hou er over op want anders blijf het gesprek eindeloos voortzetten

30 likes

Je kan het denken, maar je hoeft het niet te delen.

2 likes

@tessel @kleinmeisje

Ik had er zelf totaal geen verkeerde bedoelingen mee dat ik dat noemde. Excuus als dat zo is overgekomen. Dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik vind het vreselijk wat er met Peter gebeurd is en hoop net als iedereen hier dat hij er weer bovenop komt.

Ik laat het er nu ook bij om hier op te reageren.

3 likes

Laat dit schot voor open doel nou even gaan in deze omstandigheden.

4 likes