Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

@Branko

Wat bedoel je precies? Dat het obvious is dat het op andere plekken ook gebeurd?
Nouja, van die drugskartels in colombia/mexico dat weten we natuurlijk. Verder ben ik niet zo thuis in de wereld van het crime nieuws. Dus nee, ik heb geen idee of groeperingen op andere plekken in Europa bijvoorbeeld ook zo ver gaan. Ben je uitgelachen?

4 likes

Dit was dan wel een vergismoord, ze moesten iemand hebben die net daarvoor op die stoel zat. Maar dit gebeurt zeker ook in marokko.

ja dit was toch ook door taghi?

1 like

Nee maar NL/BE zijn wel de drugshandelpaleizen van Europa door oa de havens. Daardoor verhardt de criminaliteit, of deze aanslag daar nou mee te maken heeft of niet.

1 like

Die Taghi :sob::weary: Stel je voor dat je zo machtig bent dat mensen zelfs als je achter tralies zit, bereid zijn liquidatie-opdrachten uit te voeren voor je.

2 likes

Ik volg haar op insta. Ze is psycholoog. En deelt in haar stories nog een stukje theorie achter het maken van zo’n filmpje en dat delen enz. Alsnog niet goed natuurlijk, dat zegt ze ook, maar geeft wel iets meer inzicht in hoe kan gaan op zo’n moment. Wel interessant om te horen/weten

1 like

Ja precies dit, lekker een snuif of een pilletje en net doen alsof je hier niet mede voor verantwoordelijk bent.
Iedereen die drugs gebruikt is mede verantwoordelijk voor de keiharde criminaliteit die erachter zit.

42 likes

Ja dat snap ik ook niet. Net als Holleeder. Ik zou denken: je zit in de bak, je doet helemaal niet meer mee, iemand anders pakt de macht. Apart dat ze dan toch ‘trouw’ blijven aan zo iemand.

1 like

Heb je een korte samenvatting? Ik kan nu niet kijken maar ben wel heel erg benieuwd

Ehm de maffia in Italië? Nee ben er een beetje beduusd van eigenlijk.

1 like

Wel jammer dat ze 20x de hashtag #neergestoken gebruikt. Sowieso raar om zo als hashtag te gebruiken en dan ook nog verkeerd.

3 likes

Komt er op neer dat het in een split second gebeurt. Net als fight, flight, freeze reactie. En dat je die beslissing dus snel maakt zonder weloverwogen keuze te maken of het verstandig is of niet. Daarbij de hele social media wereld waar we in leven, met snapchat enz. Dat er een soort bewijsdrang is om alles te delen. Mede doordat we aan onze telefoon zijn “vastgegroeid” en alles al delen tegenwoordig. Waar je bent, wat je doet, enz. Daarnaast nog een bewijsdrang die mensen dan hebben want: pics or it didn’t happen. En dan nog een soort “macht”/aanzien die je hebt als jij iets hebt/deelt wat een ander niet heeft. Als je daar dan “complimenten” en aandacht door krijgt, groeit dat gevoel op dat moment alleen maar meer. Ook iets met dopamine aanmaak wat daardoor steeds meer wordt, maar dat volgde ik niet helemaal. In ieder geval dat je dan in een soort “rush” komt waarin je niet helder nadenkt over wat je nu precies doet. En dat hulpverleners minder snel geneigd zijn om in zulke situaties hun telefoon te pakken, omdat zij gewend zijn om mensen zo “te zien” en om ze te helpen ipv iets anders te doen

Hoop dat ik het een beetje goed heb samengevat zo. Zij verwoordt het sws duidelijker en beter haha :sweat_smile:

Ze benoemd wel nogmaals dat zij het ook niet goedkeurt dat dit soort dingen gefilmd worden, maar dat het vanuit de psychologie dus wel te verklaren is dĂĄt het gebeurt.

En idd beetje jammer dat ze de verkeerde hashtag gebruikt. In de allereerste story zegt ze ook neergestoken ipv neergeschoten :see_no_evil:

5 likes

Overigens ook actief in NL
https://www.ad.nl/binnenland/grootschalige-actie-tegen-italiaanse-maffia-31-verdachten-opgepakt~ada5f8c7/

2 likes

Ja heel duidelijk! Super lief dat je het wilde samenvatten.

2 likes

Klopt, die wereld is echt onmenselijk en kei en kei hard. Jonge jongens zijn het meest interessant ook i.v.m. strafrechtelijk vervolg en héél erg beïnvloedbaar.

4 likes

35-jarige Poolse man en 21-jarige Rotterdam zijn verdachten van de schietpartij volgens de politie, zegt NOS.

Ben zo aan het hyperfocussen op dit. Tijdens werk constant aan het checken. Productiviteit van een slak.

3 likes

YT heeft wel alle beelden verwijderd las ik vanmorgen. Dat mensen het filmen is al Ă©Ă©n ding maar dan ook nog op YT zetten? :rage:

1 like

Even wat anders, maar zocht even wat op over Pim Fortuyn omdat het me er aan doet denken. Een foto van zijn lijk stond gewoon op de voorpagina van de Volkskrant?!

De tijden zijn gelukkig veranderd

1 like

Same, het houdt me echt abnormaal erg bezig.

4 likes